Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--- TOUKOtaapertajien tiistai ---

05.12.2006 |

Huomenta, pino pystyyn ja kohta omat jutut...

Laru

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, että on ihanaa, kun huomenna on pyhä. Mä olen ihan raato. Hatunnosto kaikille teille, jotka teette töitä huomennakin. Mulle vois kaikki viikot olla tällasia, että pari päivää töitä ja sitten yksi päivä lepoa keskellä viikkoa. Olen ihan poikki. Onkohan hempat menny ihan alas. Viimeksi oli 119. Toisaalta nukunkin kyllä vähän levottomasti ja öisin pissattaa vähän väliä :)

Eilisestä pinosta löysin kommentoitavaa. Mulla on nyt kanssa tässä viikon sisällä välillä tökkinyt nämä sivut tosi pahasti, vaikka muut nettisivut toimii ihan normaalisti. Olen pohtinut onko näillä sivuilla liikaa noita liikkuvia mainoksia, että kone menee ihan sekasin niistä.

Toymama, kirjoitit tosta hajamielisyydestä. Mulla on just sitä samaa ihan jatkuvasti. Unohtelen vähän väliä mitä olin sanomassa. Paljon normaalia enemmän. Olen laittanut sen tämän raskauden piikkiin :) Johtuu kyllä varmasti osittain tästä väsymyksestä.

Liikkeistä on paljon ollut myös juttua. Mä kanssa vähän epäilen, että olen ainakin lauantaista lähtien tuntenut nukkumaan mennessä (kun oikein keskityn) niin vähän hipaisuja. Luinkin eilen siitä Vau' kirjan odotus-kirjasta, että tällä viikolla on mahdollista, että jotkut jo niitä tuntee. Lauantaina oli siis viikkoja 14+3. Mutta vasta kun ne voimistuu, niin sitten voi olla varma onko ne niitä vai ei. Mulla viimeksi (eka raskaus) tuntui rv 16 tai 17 en muista tarkkaan. Istukan paikasta tässä raskaudessa en ole varma, mutta luulen, että se lääkäri saneli siellä Naikkarilla sen olevan etuseinämässä. Siis mullehan hän ei tällasia vaivautunut kertomaan :)

Sängyistä on myös ollut juttua. Meillä poika siirtyi n. 2-vuotiaana (en muista sen tarkempaa ikää) pois pinniksestä, lasten sänkyyn. Me laitettiin siihen sängyn viereen patja ja muutaman kerran hän sieltä tipahti, mutta ei mitään käynyt kun oli pehmusteet alla ja sänky tosi matala. Pakko oli siirtää pois pinniksestä, kun alkoi olla sellaset akropaatin temput niiden laitojen päällä :)

Kukas se kirjotti lasten sairastelusta. Voi tätä lahopäätä... No, joka tapauksessa. Me ei oltais selvitty ilman lähellä asuvia mummoja. Kun välillä on ollut sellaisia putkia tossa pojan sairastelussa. Se keskostausta tekee sen, että kun poitsu saa jonkun taudin, niin se jatkuu tosi pitkään esim. pahana yskänä tms. Kun on ollut molemmilla töissä sellaisia tilanteita, että ei kerta kaikkiaan ole voinut olla päivätolkulla pois. Tietysti itse sitä mielummin häntä hoitaisi kipeänä.

Muuten noista liikkeistä on vielä pakko kertoa. Tää on nyt aika tällasta intiimiä juttua, että koittakaa kestää. Nyt kun paikat ovat olleet kiinni ultrien perusteella olemme varovasti uskaltaneet harrastaa seksiäkin miehen kanssa. Lauantaina oli sitten toimintaa tällä alueella ja sen jälkeen vauva tuntuikin jotenkin tosi selvästi liikkuvan. Mainitsin siitä aamulla miehelle, niin hän totesi, että seksit oli sitten siinä tämän raskauden aikana. Hän ei voi ollenkaan ajatella, että siellä on vauva tai halut menee :) Viime raskaudessa oli ihan sama juttu. No, ehkä hän vielä unohtaa jossain sopivassa välissä vauvan :)

Hyvää päivän jatkoa kaikille toukokuisille!

Laru rv 14+6

Vierailija
2/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai paremmin ehkä miehen vapaapäivään!

Eilen kalenteria katselin, että se jouluhan on oikeesti jo tosi pian! Mä olen yleensä viimisellä viikolla ostamassa lahjoja mut nyt päätettiin miehen kanssa että torstaina mennään lahjaostoksille! Aika hyvin olen jo kaikille lahjat keksinykkin. Oma äiti ja isä on vielä ongelmana...

Olikos se toymama kun eilen kirjoitteli että on ollut kanssa tuntevinaan liikkeitä tosta masun päältä. Itse kanssa viikonloppuna sitä ihmettelin, että onko mahdollista. Mutta kyllä jo sen verran selkeitä töytäisyjä tuntuu, että uskon kyllä, että itsekkin sillon tunsin, enkä vaan kuvitellut. On muutenki tuntunut jotenkin " vilkkaammalta" tämä asukki kuin esikoinen aikoinaan..

Ei löytynyt huuto.netistä sellaista vanhaa lastensänkyä.. Täytyy jatkaa etsiskelyjä..

-Alpukka rv18+2/18+5 & " Pinsku" 1v2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alko migreeni ja yön kesti ja jatkuu vaan.. Ny odottelen lisää lääkettä.. Pahentunu oksenteluun asti..

Muksu nuhassa, mut onneks pirteä ja antaa mun levätä..

Edellisiä pinoja en nyt viel jaksa lukea..

Oksentelu muuten rauhoittunu ja olen saanu syötyäkin hyvin.

Ultra ois 27pvä ja seuraava neuvola 12.1

jaksuja!

Rv 16+6

Vierailija
4/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mukava, kun huomenna vapaa.. Mä pidän muutenki itsenäisyyspäivästä, se on mukava juhla..=)

Alpukka: Jouluun on tosiaan niin hirmu vähän aikaa! Mä eilen ostin suurimman osan lahjoista, tänään aijon lähteä ostelee lisää. Mähän olen kurssilla, niin mulla menee sitten torstaista lähtien arkipäivät siihen. Ja viikonloppuna en lähe, viime lauantaina oli jo kaikki kaupat ihmistä täynnä..

Liikkeistä teillä ollu puhetta.. Mä oon satunnaisesti tuntenu kaks viikkoa, mutta se on sellasta kerta per päivä. Johtuu tuosta istukasta.. Ois jo niin kiva tuntea jatkuvasti..=)

Ultra lähestyy myös täällä, ensi viikon torstaina se ois. Neuvola on kai sitte joskus tammikuussa..

Muuten.. TULIS JO LUNTA!!

miitu78 rv 18+2

Vierailija
5/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä odotellaan myös miehen huomista vapaapäivää. :) Lähdemme koko päiväksi sukuloimaan, saa vähän hyödynnettyä ylimääräisen vapaan.

Tänään oli puistossa itsenäisyysjuhla.. Oli puhe, marssi, maammelaulun laulu ja lopuksi jaettiin keksit ja mehua. :)

Onneksi ei aamulla satanut, nyt tuntuu tulevan ihan kunnolla.

Tänään kun tuli nuo veronpalautukset niin olisi tarkotus lähteä ostamaan kaikki viimeset joululahjat. Ja illalla jos kerkiäis vielä paketoimaan, niin voisi kohdistaakin seuraavaksi ajatukset viikonlopun synttäreihin. (vietetään pojan 2v synttäreitä la ja su vähän etukäteen) :)

Serpentiinit, pallot, pöytäliina ja muu rekvisiitta on hommattu jo. Enää on tuo ruoka ja juomapuoli hommaamatta ja tekemättä. Onhan tässä aikaa... :D

Voi kunpa tääläkin alkaisi nuo liikkeet pian tuntua.. <3 Taidanpa mennä pitkälleen.. jos vaikka. ;)

Hyvää päivänjatkoa kaikille vauvamasuille!

t:tiitiäinen, poika ja masuvauva rv 15

Vierailija
6/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vasta kerran, ja seuraavaa kertaa saa kuulemma soitella ensi vuoden puolella... Eka ultra kuun lopulla, rv 20+.

Samantyyppisesti meni edellisillä kerroillakin, mutta ajattelin kysäistä muiden kuntien toimintaa. Tuntuu vähän naljulta. Onneksi kolmas kerta kyseessä ja liikkeetkin tuntuu, niin ei ole niin paniikissa. Eka kerralla tuntui kuin olisi jätetty heitteille, kun oli muutenkin kaikesta pihalla! Nyt kuitenkin vielä vähemmän " kiinnitetään huomiota" , vaikka kaipaisin todellakin juttelua jaksamisesta ym. Ja synnytys pelottaa enemmän kuin edellisillä kerroilla!! Onneksi täällä saa käydä purkautumassa!

Vierailija
7/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka neuvola n. viikolla 8-9

Np-ultra 11-12

Neuvola 15-16

Rakenneultra n.20

Tosta eteenpäinviikolla 32 asti n. 3viikon välein

Viikot 32-36 kahden viikonvälein ja siitä sitten loppuaika viikon välein

(Jos menee yli lasketunajan, niin 3 päivän välein neuvola...)

Noin oli siis esikoisesta ja käsittääkseni samalla lailla nyt toisestakin!

Meinas unohtua: Läälärikäynnit olivat myös viikolla 27 ja synnytystapa-ultra viikolla 36 =)

8/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli käytyä neuvolassa, joten heti vastausta gallupiin: nyt oli kolmas kerta tässä raskaudessa. Edelliset on olleet 9+1 ja 13+2 (lääkäri). Seuraava heti rakenteen (2.1.07) jälkeen 3.1. 4 vkon välein edetään varmaan 36 vkolle asti, sitten 2 vkon välein ja LA käynti äitipolilla, taitaa tosin mennä maanantaille, jos ei siis mitään ole tapahtunut. Mulla kun nuo vauvelit on olleet viimeksi yli 5 kg, niin suunnitellaan jo LA käynnistystä, ettei kasva liikaa.

Neuvolassa oli kaikki ok, äänet kuului, paineet ja hb oli ok, eikä painoa ollut liikaa. Eipä käyntikään kestänyt kuin 20 min, kun ei mitään erikoista ollut.

Hain tullessa postimerkit joulukortteihin, joten liimailen ne ja jatkan taas niitä jouluvaloja... Ehkä. :) Päivänjatkoja kaikille!

Äippä rv 17+2

Vierailija
9/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole taasen pitkään aikaan saanut mitään kirjoiteltua, kun on ollut nuo muuttokiireet tuossa. Nyt ollaan sitten vihdoin päästy tänne maalle. :) On kyllä mukavaa kun ikkunasta näkyy peltoa autojen sijaan. Aika on kyllä kulunut kovin sukkelaan, itsekin huomasin tuossa että herranjestas mennään jo 17+ viikoilla. Joulukin on kohta ovella ja mitään lahjoja ei olla edes ehditty ajatella. Alkaa pikkuhiljaa tulla " joulustressi" . Onneksi ollaan menossa jouluna vanhemmilleni syömään, niin ei tarvi itse mitään suurempaa ruokatarjoilua järjestää.

Joku tuolla mainitsi tuosta unohtelusta. Vartavasten aamulla lähdin Citymarkettiin ostamaan poitsuille kumpsuja, ja kaupassa huomasin seisovani keskellä kauppaa ja mietin että mitä ihmettä olin tullut ostamaan. :D Ei vaan pysty muistamaan kaikkea, joskus ei edes sitä vähääkään. Minäkin odotan innolla että alkaisi tuntua nuo liikkeet jo mahan päältä, nyt on vasta sellaisia muljahduksia ja tönäsyjä tuolla masussa.

Gallupista sen verran että ensimmäisessä neuvolassa kävin 8+4, 2. 12+4 (lääkäri) ja nyt 3. kerran 17 tasan. Ensi viikon tiistaina olisi rakenneultra ja sitten seuraava neuvola 31.12. Melko harvakseltaan jotkut tuntuvat käyvän.

Onkohan muut jo ostaneet vaunuja yms. vauvatavaraa? Vai olenko ainoa hätähousu. Vaunut on jo ainakin melkein hankittu, sängyn ajattelin hakea jo huomenna ja hoitopöydänkin olen jo ostanut. Turvakaukalo on ainut joka vielä puuttuu.

Hyviä vointeja kaikille toukokuisille.

AngelEyes 17+5

Vierailija
10/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi vastaan minäkin tuohon galluppiin, minulla neuvolakäyntejä tähän mennessä; rv8+6, rv10+5 (tällöin otettiin verikokeet+veriseula), ja sitten nyt rv15 eli tänään. Kolme kertaa tähän mennessä, ja sittenhän oli np-ultra 13+2. Lääkäriä ei minulla ole neuvolakäyntien jälkeen ollut, sitä ei kuulemma tarvittu, koska alkuraskaudessa (rv6) kävin vuotojen takia lääkärissä, siellä tehtiin sisätutkimukset ja muut, ja sitten nuo tarvittavat pissakokeet. Ja silloin tehtiin myös alkuraskauden ultra. Olipas epäselvä vastaus mutta noin se meni. :) Näin täällä eteläisessä Lapissa.

Tosiaan, tulin juurikin neuvolasta, aina se jotenkin jännittää että kuuluuko niitä sydänääniä nyt (vaikka aina on kuulunut kun on kuunneltu). Kuuluihan ne, ja myös kovasti liikettä kuului, kauhea viuhuminen ja viuhtominen siellä oli käynnissä, pakenikin doppleria alta pois että minuahan ette vakoile! :D Kaikki oli ihan hyvin, verenpaineet ym., paino oli laskenut melkein kilon taas edellisestä. Ei siitäkään mitään huolta kuitenkaan. On se kyllä kiva kun on sattunut tuollainen kiva neuvola" täti" kohdalle, kehtaan kyllä kysyä häneltä mitä vain, ja aina saan vastauksen.

Täällä on satanut luntakin, maa on ihanan valkea, kunpa jäisi nyt tuohon eikä sulaisi enää pois.

Hirvittävän iloisin mielin täällä odottelen joulua, ja kaikkia jouluruokia, ihanaa.. Huomenna saa taas linnoittautua tv:n ääreen arvostelemaan silmäätekevien pukuvalintoja, siitä on tullut minulla jo tapa..:)

Mitenkäs te muut voitte? Välillä tuntuu että on elämänsä kunnossa, mutta välillä juilii tuolta masusta menkkamaisesti ja epämiellyttävästi, tuolta sivuilta lähinnä.. Nooh, tää on vissiin tätä, ei se elämistä kuitenkaan häirihe.

Mukavaa päivää kaikille!

sämpyläinen rv 15

Vierailija
11/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 bodya on tullut alekorista napattua;) Ei me kyllä juuri mitään tarvita. Uusi turvakaukalo pitäisi käydä hakemassa toukokuun tienoilla. Aikaisemmin ei haeta tänne kuleksimaan, ja mallikin on varma (sama kuin edellinen, jonka automurtovaras tuhosi).

3v lainassa ollut hoitopöytä on annettu takaisin, eikä sellaista enää tänne huusholliin saisi mahdutettua, joten olen suunnitellut vaipanvaihtopistettä arkkupakastimen päälle. Pinnis on itseasiassa vastikään purettu varastoon, mutta sekin kootaan varmaankin vasta kesällä, kun taidan alussa nukuttaa vauvaa vieressä/kopassa. Ai niin, maalatakin se sänky pitäis. Piti jo ennen esikkoa, mut ei oo tullut aikaiseksi! Sopivaa kesähommaa;)

Kaksostenrattaatkin on tässä päivittäin käytössä, joten isosisko vain joutuu keväällä luovuttamaan paikkansa. Laskeskelin tuossa joku päivä, että tälle vauvalle ei taida tarvita ostaa kuin pari puhdasta tuttia ja vaippapaketti! Lääkkeitä, lappuja, pumput, pullot sun muut on kaapissa, liivinsuojuksiakin. Uskon kyllä, että jotain on pakko ainakin henkisessä mielessä hankkia. Ainakin jokin unilelu, jos ei muuta!

Vierailija
12/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolat on ollut rv 8, rv 12+2 ja seuraava neuvola on 15.12, rv 16+3. Yksityisellä oli alkuraskauden ultra rv7+9 (vastasi viikkoja 8+1, mutta nt-ultrassa vaihtui tuo la). Lääkärineuvolaa ei ollut ultran takia.

Nt-ultra rv 13 ja rakenneultra onkin 5.12 sitten ja rv:t sillon 19+3. :)

Nyt kauppaan! :)

t:tiitiäinen, poika ja masuvauva rv 15

Vierailija
13/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIrjoittelen pikaisesti kun poika herää millä hetkellä tahansa.. luen sitten jälkeenpäin muiden jutut.

Neuvolasta terkkuja, sydänäänet kuului oikein hyvin, Hb tietty laskenut 115, mutta RR oli hyvä matala. Kerroin neuvolatädille mun päänsäryistä, ja hän sanoi että kun alat rautaa syömään niin sekin jo auttaa, ja myös pitäisi muistaa juoda paljon vettä! Mä olen jotenkin niin huono juomaan silloin tällöin lasillista mutta nyt pitää terästäytyä.

Poika oli mummullansa hoidossa heti aamusta niin pääsin tekemään ekat joululahjaostokset! Vielä on noin puolet ostamatta, mistäköhän sitä rahaakin sais moiseen, onko kellään tietoa? Hoitovapaalla kun on niin ei hirveen ruhtinaalliset tulot oo.. Eikä veronpalautuksia tullut lantin lanttia, mätkyjä sain 20 e jotka kyllä ja maksettu aikaa sitten.

masukki on jo antanut tosiaan kuulua itsestään, vaikka viikkoja huomenna vasta 15 kasassa. Nyt on päivittäin pientä " tönintää" tuntunut:) On se ihana tunne! En voi odottaa kun hän alkaa kunnolla potkimaan siellä. Paitsi silloin illalla nukahtamiset voi unohtaa, koska esikoinen aina iltaisin piti sellaiset jumppatuokiot tuolla masussa ettei omasta nukkumisesta tullut mitään:)

jep, taidanpa alkaa lukemaan teidän viestejä:)

T:minnis80 rv 14+6

Vierailija
14/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut/on jatkossa kunnallisia käyntejä:

rv 9+6 neuvola (papereiden täyttö)

rv 11+6 neuvola (verikokeet)

rv 14+0 np-ultra (+kohdunkaulan tarkistus)

rv 16+6 neuvola

rv 20 rakenneultra

....

Yksityisellä:

rv 7+0 alkuraskauden ultra

rv rv 10+2 kohdunkaulan tarkistus supistusten takia)

Kukas se kyselikään vauvatavaroiden hankkimisesta. Meidän ei tarvitse ostaa vaunuja, kun on vanhat. Olen kylläkin pessyt vanhat nyt jo oikein perusteellisesti. Ihan sitä varten pesin jo nyt, jos jossain vaiheessa alkaa ne supparit olla ongelmana ja joutuu olla levossa. Laitoin ne lakanan alle säilöön, ettei pölyynny.

Lisäksi olen jo pessyt vähän pienimpiä vaatteita (alle 60cm) ja silityksen jälkeen laitan ne jo lipastoon odottamaan. Tämän tein ihan säilytystilan puutteen vuoksi. Ei ollut kyllä tarkoitus vielä pestä noita vaatteita. Mitään ostoksia en ole vielä tehnyt. Meidän pitää ostaa sitteri ja turvakaukalo ja myöhemmin syöttötuoli. Vaatteita en osta, ennen kun näen kumpi tulee, sillä niitä tuntuu nyt olevan aika paljon, kun on omat ja siskon vanhat.

Että kyllä täällä on muutkin ihan ajoissa liikkeellä, kun viikkoja ei ole vielä edes täysi 15 :)

Laru rv 14+6

Vierailija
15/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, neuvolassa mulla ei ole ollut yhtään lääkäri käyntiä, noiden yksityisten lääkärikäyntien takia. Ja en tiedä miten sitten jatkossa, kun menen siihen rakenneultraan lääkärille. Mutta sen jälkeen pitäisi kuulemma neuvolalääkärin seurata tota mun kohdunkaulaa.

Mutta normaalisti olisin nähnyt nyt kerran neuvolalääkärin ja muuten hoitajia.

Laru

Vierailija
16/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä, pitkästä aikaa! Enpä ole pahemmin kerennyt lueskeleen sati kirjoitteleen, joten oln tipahtanut aikalailla tapahtumista. Täällä kaikki hyvin,aikamoisesta migreenikohtauksesta tosin vkl kärsin.Näköhäiriöt ajoivat liikkeelle NKL:lle ja tarkastettiin samalla vauvan vointi.Hyvin hänellä kaik oli, isolta vaikuttaa viikkoihin nähden (painoarvio 240g),sf-mitta huitelee 19 vaikka viikkoja 18+.Hepariinihoito taitaa tepsiä, istukka on varmasti toiminut moitteettomasti kun vauveli kasvaa todella hyvin.

Minulla käyntejä tulee melkein 3 vko:n välein. Seuraava ultra 18.12 (nyt käynyt 4 kertaa). Liikkeitä ja potkuja tuntuu jo todella kovasti, tai siinnä näyttää olevan aina vilkaampia jaksoja joka toinen päivä. Kävin mageettikuvauksissa lauantaina ja sen jälkeen alkoi kova hyörintä mahassa, raukka sai aikamoiset metelit kestää kun magneettikuvauslaite pitää niin hirveää meteliä. Me emme ole hankkineet vielä mitään vahingosta viisastuneena, me kun kerkesimme ostaa 7/05 vaunut vauvelille, joka sitten menehtyi 08/05. no onpahan meillä ihanat vaunut odottamassa, mutta varsinaisia tavaroita alan keräilemään sitten kevät puolella.

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

Kevät-Tähti ja Pupunen 18+4

Vierailija
17/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin: Ekan kerran kävin neuvolassa rv 8+2 sillon pelkästään hoitajalla, seuraavan kerran oli lääkärineuvola rv 12+1 ja eilen viimeksi kävin taas hoitajaa katsomassa ja viikkoja oli 15+6. Nämä on täällä Seinäjoella kuulemma ihan normaalia rytmiä, että käydään kerran kuukaudessa neuvolassa. Olen myös käynyt veriseulassa ja äitipolilla np-ultrassa rv 12.

Mulla on ollu tässä alussa vähän ongelmia. Vauva on terve ja voi hyvin, mutta äiti ei. Seuraava neuvola-aika on jo joulun jälkeen, sillon pitäis olla viikkoja 19+2. Ja rakenneultraankin on aika jo varattuna.

Mitäs muuten. No meille on tulossa ensimmäinen vauva ja en oikein tiedä vieläkään mitä odottaa. Ei tämän ainakaan tällästä pitänyt olla mitä nyt on. Ensin oli pahoinvointia niin että laitettiin kotiin sairaslomalle. Sairasloman jälkeen sinnittelin töissä muutaman viikon koko ajan pala kurkussa. Nyt on sit ennestäänkin matalat verenpaineet lähteneet laskuun ja taas makaan kotona. Taustalta on löytynyt kilpirauhasen liikatoiminta, jolle ei ilmeisesti raskausaikana tehdä mitään.

Että tälläisen vaivamagneetin olette nyt joukkoonne saaneet. Kaikille muilla parempaa vointia.

Vierailija
18/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun oli hienoa piipahtaa palstalla ja nähdä TOUKOT tosi ylhäällä keikkumassa! Yes! Tervetuloa uusille ja vähemmän käyneille, ihanaa kuulla kuulumisianne!

Gallupiin. Ekassa raskaudessa kävin neuvolassa kuukauden välein ja ensisynnytäjälle 3 lääkärikäyntiä. Tässä tokassa raskaudessa olen käynyt kerran 8+0 ja lääkärillä kerran n. rv12 ja sit np-ultrassa &veriseulassa. Seuraavaksi menenkin vasta rakenneultraan n. rv20. Sen jälkeen sitten soittelen seuraavaa neuvola-aikaa. joten eipä mua täällä neuvolakäynneillä rasiteta. Ja mikä on ollessa, hyvä olo kaikin puolin ja luotan siihen, että kaikki on kunnossa. Ja pääsehän sitä näytille, jos huolia tulee!

Nyt poika on nukkumassa kolmatta tuntia toisia päikkäreitään...äiti ihan ihmeissään. Hampaita taas tekee, aamulla oli taas yks puhjennut.

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille. Meillä mies menee töihin tekeen joulun välipäivän vapaaksi. Joten arkea eletään, joskin meinaan kokata vähän parempaa ruokaa.

Tsemppiä vaan kaikille ja hyviä vointeja toivottelen,

Mama2006

Vierailija
19/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans pitkästä aikaan pinoudun, on vähän jääny kiireiden takia.

Gallup: eli eka neuvola vk 10, vk11 lääkäri, vk12 ultra, vk 16 neuvola, vk 20 ultra+neuvola samana päivänä. Eli aika tiheeseen ottavat. harmittelin vähä ku lääkäri ja neuvola ei ollu samaa aikaa sai sitte ravata, muuten kyllä oon tykänny ku aiemmissa raskauksissa ovat todenneet että ku tää on kerran jo niin ja niin mones kerta ni ei tarvii käydä niin usein. Ite olis mielummin tarkistanu tilanteen vähä useammin.

Liikkeistä sen verran, että vaikka tää on neljäs raskaus niin en oikeestaan tunne liikkeitä pahemmin vk17 menossa. Oon yrittäny kuulostella makuulla yms. mutta ei vaan tunnu. Jotain todella minimaallista on ollu mutta en oikeen oo varma onko liikettä vai mitä. Onko muilla samanlaista, Huolestuttaa jo vähän ku pari viikkoa sitten tuntu pientä liikettä pari kertaa ja nyt ei edes sitä. Mut ei nyt oo kumminkaan ollu veristä vuotoa tai muutakaan, eikä kipuja, mut silti sitä jotenkin miettii vaan aika paljon. neuvola ja ultra vasta parin viikon päästä :( no ehkä siellä on kaikki hyvin ja liikkuu vaikka yöllä tai sillon kun en kerkii huomioimaan masua. Ku on ne liikkeet kumminkin niin pieniä vielä.

No joo mut semmottista, pitää taas mennä.

murmeliitta rv17+2

Vierailija
20/22 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti! Oi miten lohduttavaa kuulla että muillakin on tota hajamielisyyttä;) ja tosiaan uskallan mäkin laittaa sen raskauden piikkiin kun useammin sitä on ku yleensä:D

Neuvolassa käynneistä..meillä käydään näköjään samalla lailla kaikissa raskauksissa eli kerran kuussa näin aluks ja sit useammin myöhemmässä vaiheessa. ei ole poikkeusta tullut vaikka toista kertaa nyt odotan...samalla lailla on käyntejä,no 2kertaa oon nyt käynyt ja ultrassa erikseen. nyt olis torstaina seuraava neuvola,ihanaa:)

TIITIÄINEN ai teillä kans synttärit viikonloppuna;) meillä myös..poika tulee 1vuotta ja täytyy vähän juhlia! oon jo kakkupohjia tehnyt pakastimeen ja voileipäkakkuaineksia ostin tänään. vieläkun sais tehtyä kakut perjantaina niin olis lauantain ja sunnuntain vieraille tarjottavaa:P

Apua nyt täytyy kiiruhtaa suihkuun!