Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~oOo~HELMENKANTAJAT TIISTAINA ~OoO~

05.12.2006 |

HUOMENTA HELMISIMPUKOILLE !!!

Alkuun linkki maanantain pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8997382&p=2&tmode=1&smode…

Taas olen liikkeellä siihen aikaan, kun toiset jo pian heräilevät, mutta niinpä on masunallenikin - päivän paras meno alkoi juuri hetki sitten, selvää discokansaa !

Huomenna treffit neuvolalääkärin kanssa, tarkoituksena ottaa loppuajaksi sairauslomalappu. Onhan sitä jo aiemmin tyrkytetty ja varmasti syystä, mutta silti tulee sellainen omituinen olo, ihan kuin yrittäisi lintsata töistä, vaikka tietääkin oman työkykynsä puutteet.

Päivässä on muutenkin juoksuja tiedossa, eli heti aamusta aloitetaan klo 8:30 keskustelulla esikoisen päiväkotihoitajan kanssa. Nämä pidetään kerran vuodessa, enkä usko, että sieltä on mitään erityistä tulossa.

Iltapäivällä menen miehelleni henkiseksi tueksi ja vähän tulkiksikin, kun hoitelee firmansa asioita, eli pari tapaamista pitäisi kiertää yhdessä.

Poika on menossa eskarikaverilleen kylään auttamaan jossakin ylivoimaisessa pleikanpeluuhommassa, joten illan päätteeksi on vielä tarkoitus hakea hänet kotiin toiselta puolelta kaupunkia. Jossain välissä pitää kaiketi löytää lahja kummitytölle, joka täyttää itsenäisyyspäivänä 2v.

Tuskinpa olen täällä pinoutumassa huomennakaan yhtään sen aikaisemmin kuin nyt...

Tsemppiä kaikille !

kirsi-mama rv 29+6

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin ottamaan palasen suklaakakkua heti aamiaisen jälkeen... josta aiheutui huono olo. Ahneella on p... Kun vielä mulla on tosi alhaiset sokerit (insuliinin liikatuotanto), ei tarvitsisi vetää yhtään sokeria koska se nostattaa sokerit ensin ihanasti ja sitten laskee taas alle neljän hetkessä. Eli tyhmä on ihminen joka syö suklaakakkua sokerivajaukseensa! Mut tekee jatkuvasti mieli makeaa kun verensokeri on koko ajan liian alhaalla. Ja vastustaminen on VAIKEAAAA! Vauvakin alkaa potkia kauheesti kun saa sokeria, raukka on koko ajan sokerivajauksella.

Hemppa ei ole tainnut nousta vieläkään, on tosi nuutunut olo. Osasyynä on toki lenkkeilykielto, jolloin ulkoilu on turhan vähäistä kun ei kauaa jaksa pihalla vaan seisoakaan paitsi kun on lasten kanssa siinä.

Maha on tosi pinkeä ja alkaa vähentyä vaatteet, joissa voi myös hengittää. Luulen mahtuvani vaikka mistä raosta kulkemaan ja juutun joka paikkaan jumiin. Lisäksi pudottelen ennätysmäärän tavaroita sekä ruokaa päälleni. Mies sanoi eilen, että mä en nykyään kuule mitään ja jotenkin en tajuakaan vaikka kuulisinkin. Kun olen tekemässä jotain keskittymistä vaativaa, pitää miettiä vähän väliä, mitä olinkaan oikeastaan nyt tekemässä. On tainnut muukin pehmentyä kuin paikat. Onko muita väliaikaisia (?) lahopäitä? Onneksi tiedän tämän olevan oletettavasti ohimenevää, muutuin aika pikkuaivoiseksi aiempienkin odotusten (2 kpl) lopulla.

rv 31

Vierailija
2/5 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEi vaan kaikille, taaas niin harmaata. Pientä piristystä toi aamun neuvolakäynti, jossa esikoinen oli mukana (3v) oman stetoskoopin kanssa. Onneksi oli myös mies mukana kun tuo esikko ei ole rauhallisinta sorttia... no pääsi kuuntelemaan vauvan ääniä omalla stetoskoopillaan, tosin siinä vaiheessa kun olisi oikeasti kuunneltu dopplerilla niin tyttöä ei millään saanut enää pysymään huoneessa - no seurasipas verikokeen ihan vierestä huuli pyöreänä.

Omat hempat oli romahtaneet 132 -> 111 (!) joten tyhmä minä kun viimeksi ei otettu, täti olisi ottanut mutta väitin että voin niin hyvin ettei mitään syytä. No nyt sitten pikapikaa rautakuurille. Painoa tullut yhteensä alusta alkaen 5kg, ja kaikki muu oli hyvin - töissä siis voi vielä porskuttaa tuonne 12.1. asti... huokaus.

Vauveli makasi siellä " riippukeinu" asennossa, joka kyllä ei tullut yllätyksenä - näkyy ihan selvästi päällepäin myös että ihan poikittain tuolla ollaan - toinen puoli pullottaa ja toinen on ihan litteä :) Ja tuntuu myös kyljessä. Neuvolan täti sitä ihmetteli hetken mutta kun minulle on joka tapauksessa tulossa suunniteltu sektio eka synnytysten repeämien vuoksi niin melkein toivon että tämä jäisikin poikittain... vähän niinkuin " virallinen" syy jota viitsisi sitten ihmiselle kertoa. Jotenkin tuntuu kiusalliselta sanoa menevänsä sektioon, kun tuota repeämistä en haluaisi puolituttujen kanssa alkaa ruotimaan.

Täällä oli ollut alkoholista jotain keskustelua - minulla on ollut aika nollalinja tässä toisessa raskaudessa, alkoholitonta olutta kuluu myös täällä silloin tällöin saunan jälkeen. Maistaa saatan viiniä mieheltä mutta ihan vaan maun vuoksi. En tosin sinällään ole mitään ehdotonta linjaa pitämässä, mutta eipä ole tullut tarvetta maistella sen enemmän... (jos ei oteta mukaan rv 12 firman illallista, jossa oli pakko ottaa näön vuoksi lasiin viiniä ja välillä maistaa kun en halunnut vielä julkiseksi tätä asiaa)

Hyvää joulun odotusta vaan kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut kehuja, ei...

Oikeastaan arvasin tämän. Paino oli lähtenyt taas laskemaan. Alkuraskaudessa paino putosi ja vasta lokakuussa saatiin kiinni se, mitä oli pudonnut. Nyt sitten pahoinvoinnin takia paino on pudonnut kuukaudessa 400g. Ei kuulemma ole vauvalle vielä vaarallista, mutta nousuun se pitäisi saada. Vihaan kaikkea vouhotusta painoni ympärillä (syömishäiriön melkein sairastaneena)! Välillä tulee mieleen, että keksinkö koko pahaolon itse, että saisin huomiota itsellenikin. Kaikki kun vaan silittelee massua... ÄÄÄHHH! Pää sekoaa!

Muuten neuvolassa oli kaikki hyvin. Verenpaine ja hb alhaalla, mutta se on tyypillistä mulle. Eivät ole laskeneet, joskaan eivät myöskään nousseet. Sisko sai ottaa harjoittelijan roolissaan kaikki näytteet, tunnustella vauvan asennon ja kuunnella sydänäänet. Aika hauskaa! Sf-mitta kulkee yhä samalla käyrällä, joten paino on pudonnut taas musta, ei vauvasta.

Miten mä saan painon nousemaan vajaan kilon kahdessa viikossa?!

Vierailija
4/5 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain galluppeja oli ollut, mutta enpäs ole ehtinyt edes kirjoittelemaan :) (muka).. laiskuutta siis kait.

Mairannelle: Eihän sulla paino kovin paljon ole pudonnut jos 400g kahdessa viikossa? Siis sillain että neuvolassa oltais alettu pelotteleen :o Mulla laskenu viime käyntiin 2kg reilussa kolmessa viikossa ja ne vain kyselivät että muistathan syödä tarpeeksi. Tsemppiä kuitenkin!

Alkoholista: Enempi tuli käytettyä ennen raskautumista,siis kutakuinkin kerran kuussa kävin tyttöporukalla ' lataamassa akkuja' ja nautin sillon myös väkeviä. Perso en koskaan ole ollu viineille enkä muillekkaan, siideri tosin maistuisi saunan jälkeen ja mieheltä joskus pikkuisen hörppäilenkin. Mutta muutoin nollalinjalla ollaan :)

Mutta nyt tuli ilmastointimiehet tarkistamaan ilmastoinnit ja ilman, joten gotta go! Mukavaa tiistai-illan jatkoa kaikille

H 30+6

Vierailija
5/5 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulppeaa juhlaa vaan kaikille !

Mairannen saamia tiukkoja painopalautteita hieman ihmettelen: onko lähtöpainosi kovin alhainen, olisiko sillä vaikutusta asiaan ? Minä puolestani olin jo lähtiessä niin ylipainoinen, että sanoivat neuvolassa ihan suoraan, ettei haittaa, vaikkei tulisi raskauden aikana juuri mitään lisää. Nyt oli sairausloman kirjoittamisen takia neuvolakäynneillä väliä vain 5 päivää, ja olin siinä ajassa " pudottanut" kilon painoa, mutta sekään ei tuntunut haittaavan. Onhan se tietty niin, että isoissa lukemissa voi päivittäisetkin vaihtelut olla isoja. Sitä en nyt kuitenkaan oikein ymmärtänyt, miksi sinun pitäisi kahdessa viikossa lihoa kilo ? Outoa.

Tänään ostin sitten luontaistuotekaupasta Kräuterblutsaftia, jonka olen useammasta paikasta kuullut nostavan hemoglobiiniarvoja nopeammin kuin perinteiset rautalääkkeet. Myyjä sanoi, ettei tosiaan maistu yhtään sen paremmalta kuin rautanaulojen imeskeleminen, ja oli siinä ihan oikeassa, mutta eipä sitä ole vaikea kulauttaa 20 ml kerran päivässä, vaikka pahaa onkin. Nyt sitten jäädään mielenkiinnolla tarkkailemaan, miten Hb kehittyy...

Keskiviikkona on tarkoitus mennä juhlimaan kummitytön 2v-synttäreitä. On kuulema saanut kokkailukärpäsen pureman, joten isovanhemmilta on tulossa hella, kummitädiltä kattilat ja kahviastiasto. Tuntuu tosi ihanalta, että meillekin on tulossa pikkuinen tyttö, jonka kanssa voi harrastaa kokkailuja ja prinsessajuttuja ! Esikoisen poikaleikit on kuitenkin olleet niin eri juttu, eikä itse ole päässyt ollenkaan samalla tavoin innostumaan pleikkareista ja merirosvoista...

Meinaatteko illalla katsella kättelyitä telkkarista ?

kirsi-mama rv 30 TASAN (jippii !!!)