Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saa vain "paskaduuneja" joissa palkka 9-11e/h, niin kannattaako työnteko silloin, vai tuilla mieluummin? Asuinpaikkakin PKS, jossa tukia saa nettona 1300-1400e yksin asuvana...

Vierailija
24.05.2023 |

Miksi ei voi maksaa kunnon palkkaa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon. Sun jankutus alkaa käydä hermoille 😫

Vierailija
2/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työura on vasta alussa niin mikä tahansa työ kannattaa ottaa. jos eläkeikä alkaa lähestyä niin silloin ei välttämättä jos on mieluummin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työura on vasta alussa niin mikä tahansa työ kannattaa ottaa. jos eläkeikä alkaa lähestyä niin silloin ei välttämättä jos on mieluummin kotona.

37 oon eikä työuraa oo ku alle 1v takana.

Koulutuksena lukio

Vierailija
4/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäytymällä tukien varaan takaat vain sen, ettet koskaan siitä tilanteesta ulos pääsekään. Olet tukien varassa koko ikäsi ja eläkkeellä elät tosi kurjasti.

Vierailija
5/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyvestä puuhun noustaan! Moni kuvittelee, että aloituspalkka on tyyliin 15€/h. Ei vaan aloitetaan 11€/h ja siitä palkka nousee pompotellen työuran ja palvelusvuosien edetessä.

Vierailija
6/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäytymällä tukien varaan takaat vain sen, ettet koskaan siitä tilanteesta ulos pääsekään. Olet tukien varassa koko ikäsi ja eläkkeellä elät tosi kurjasti.

Eläke ei ole takuueläkettä isompi vaikka tästä päivästä eteenpäin tienaisin 11e/h eläkeikään asti, yhtäjaksoisesti.

Ap

Vierailija
7/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke ei ole takuueläkettä isompi vaikka tästä päivästä eteenpäin tienaisin 11e/h eläkeikään asti, yhtäjaksoisesti.

Ap

Eikä elintaso ole parempi kuin tuilla jos nyt menisin töihin, joten kerrotko vielä että miten parantaisin tilannettani töihin menemällä?

ap

Vierailija
8/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä eläkettä kerry eniten juuri vikoina työvuosina? Niin ainakin uutisartikkelissä aiemmin viikolla sanottiin.

Vierailija
9/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä eläkettä kerry eniten juuri vikoina työvuosina? Niin ainakin uutisartikkelissä aiemmin viikolla sanottiin.

Entä sitten?

ap

Vierailija
10/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut 7,5e/h tuntipalkalla, pk-seudulla! Menot oli sovitettava siihen tulotasoon! Nykyään olen työssä, jossa tuntipalkkani on 28e/h. Jos olisin kieltäytynyt 7,5e/h työstä aikoinaan vaan jäänyt kotiin nostamaan tukia, olisin ankean pienituloinen edelleen.

Vierailija
11/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se ongelmien juurisyy on. Miksi tehdä mitään, jos tekemättä saa saman.

Vierailija
12/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota työ vastaan. Voit edetä uralla ja saada hyvän palkan. Ite alotin teininä urakkapalkalla marjojen poimijana, siitä siivoojaksi, kaupan kassalle ja opiskelin ja sain ammatin. Nyt saan 23 e tunti.

Vierailija
13/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt olen. Voisin tehdä töitä minimi 13 eurolla, 9-11 euroa on niin surkea, siinä pienellä palkalla tuhoaa koko vartalon ja mielenterveyden ja päivät vierivät vain jatkuvan tarkan taloudenhallinan kanssa jotta säästöönkin jäisi jotain. 

Eläkkeelle me nuoret emme tule pääsemään ainakaan pitkäksi aikaa eli on ihan turha stressata siitä saako työta ja tuleeko eläkettä. Itse teen jotain työta osa-aikaisesti ja sitten pimeänä lisää rahaa tukien päälle josta säästän. Aikaa on enemmän kun on työttömänä. Eli työnteko ei tosiaankaan kannata koska rahaa saa ja jää käteen enemmän työttömänä ja eläkepäiville kunhan sen sijoittaa ja säästää. Ei vaadi suurta vaivaa. Tämä ongelma häviäisi jos palkat nousisivat ja pasqaduuneissa olisi parempi johtajuus sekä perehdytys. Olen ollut monilla eri aloilla ja monissa sama ongelma, huono johtajuus, ilmapiiri myrkyllinen, vaihtuvuus suurta (Myyjä, siivous, varastoala, tehdastyöntekijä missä olen ollut) 

Jostain syystä katse pysyy työttömissä mutta työnantajilla ei ole mitää vastuita, on vain oikeuksia käyttää hyväksi varsinkin nuoria jotka eivät oikeuksiaan tunne ja vanhoja työnhakijoita ei huolita. Sairasta menoa. Tosiaan niin sairasta että olen itsekkin heittänyt yhteiskunnan jäsenenä vastuuni sivuun ja päättänyt pelastaa itseni tästä kurjuudesta, teen asiat niin kuin minulle sopii ja mistä hyödyn. Yksin on turha ruveta koneistoa muuttamaan  vaikka kaikki työttömiä syyttäävätkin. 

Vierailija
14/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työura ei etene jos ei joskus aloita.

Et tule ikinä saamaan mitään 8000 € kuukaudessa + autoetu työtarjousta jos vain makaat kotona.

Vierailija
15/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikä elintaso ole parempi kuin tuilla jos nyt menisin töihin, joten kerrotko vielä että miten parantaisin tilannettani töihin menemällä?

ap

Seuraava ja parempi palkkainen työ on helpompi saada, kun on jo töissä.

Jos muuta koulutusta ei ole kuin lukio, niin kannattaa varmaan lukea joku ammatti. Monen ammatin paperit saa jo parissa vuodessa.

Vierailija
16/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon. Sun jankutus alkaa käydä hermoille 😫

Men-e ens-in i-tse t-öih-in.

MENE TÖIHIN

Vierailija
17/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittanut 7,5e/h tuntipalkalla, pk-seudulla! Menot oli sovitettava siihen tulotasoon! Nykyään olen työssä, jossa tuntipalkkani on 28e/h. Jos olisin kieltäytynyt 7,5e/h työstä aikoinaan vaan jäänyt kotiin nostamaan tukia, olisin ankean pienituloinen edelleen.

Ja mitä sitten?

Miten sinä liityt minuun?

Taas näitä omalla elämällään brassailijoita.

Minä en ole sinä.

ap

Vierailija
18/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimein työtön työmarkkinatuella ja kerään pulloja ja olen onnellisempi kuin koskaan töissä ollessani.

Vierailija
19/36 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimein työtön työmarkkinatuella ja kerään pulloja ja olen onnellisempi kuin koskaan töissä ollessani.

Paljonko tienaat pulloilla?

ap

Vierailija
20/36 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität vain oikeuttaa oman elämäntapaloisimisesi itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi