Muutin uuteen asuntoon ja nyt viikon päästä haluan pois sillä täällä ei ole hiljaista
Vaadin täydellistä hiljaisuutta sillä harrastan lukemista. Nyt siitä ei tule mitään sillä seinien takaa kuuluu ääniä. Onko muuta keinoa kuin myydä ja muuttaa pois?
N62
Kommentit (15)
Voit myös yrittää ottaa hiekkaa pois pillustasi.
Perheemme käyttää hollannikkaita ne on taas muodissa ; )
Lukemisessasi on jotain vikaa, kun et pysty sulkemaan kaikkea ympäriltäsi. Kun lukemiseen on keskittynyt, niin saa olla aika kova mekkala, että se häiritsee.
Jos kyseessä on omistusasuntosi, niin voit remontoida äänieristetyn huoneen, tosin vaatii varmaan jonkin luvan taloyhtiöltä. https://www.hs.fi/koti/art-2000007726985.html
Lopeta juopottelu niin keskittymiskykysi paranee.
Pakko asua kaksi vuotta, jos meinaat saada mahdollisen myyntivoiton veroitta. Suunnittelen vastamelukuulokkeiden hankintaa. Kunhan niitä ei tarvi tunkea korviin sisälle ja ovat mukavat päällä.
Eräässä työpaikassa käytettiin kyseisiä kuulokkeita ja ne ottivat ympäristön äänet kuiteskin. Ehkä olivat kuulokkeiden esi-isiä. Tämä talo oli aiemmin todella hiljainen. Nyt on vanhempi väki kuollut pois ja tilalle tulleet lapsiperheet (eivät häiritse ja hiljenevät ajoissa illalla) ja jatkuvat rempat. Ei päivää mene, ettei jossain porata seinää ja kopsutella nauloja. Olen muutenkin hyvä keskittymään ja osaan sulkea ympäristön äänet pois. Toki, jos niitä kuullessaan hermostuu niin hermostuu aina äänistä. Ääniä on jokaisessa asumismuodossa.
Haluaisin asua mummon mökissä maalla parin saksanpaimenkoiran kanssa. Minulla on elämäni mittainen kokemus niistä ja niiden koulutuksesta. Kerrostaloon en koiraa ota. Ne ovat niin isoja ja älykkäitä koiria, etten raaski ottaa vaan remmissä kuljetettavaksi. Koulutus vaatii irti pitoa.
Ikäni kaupungissa asuneena epäilen maalla pärjäämistäni ja se estää lähdön.
Vierailija kirjoitti:
Perheemme käyttää hollannikkaita ne on taas muodissa ; )
Jep, minulla on aidot sellaiset Hollannista ostettu. Ne ovat hyvät sisätossuina ;)
Olen ääniyliherkkä ja uudessa asunnossa kuulin viereisen asunnon puheen kuin vieressä olisivat jutelleet . Muutin pian vahaan 60 luvun kerrostaloon tästä syystä . Ongelma poistui .
Maksoin kolmiosta 400 000 euroa ja vasta nyt tajusin, että molemmat seinänaapurit ovat kaupungin sosiaalitoimiston asuntoja ?
Kerrostalon yleisiä harhakuvitelmia: jokainen luulee omistavansa asunnon ja voi vaatia toimimaan muita haluamallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin kolmiosta 400 000 euroa ja vasta nyt tajusin, että molemmat seinänaapurit ovat kaupungin sosiaalitoimiston asuntoja ?
Kukaan ei voi ennalta tietää minne sosaalitoimen asunnot tulevat, niitä sijoitetaan kaikkialle, myös ns. hienostoalueille.
Vierailija kirjoitti:
Pakko asua kaksi vuotta, jos meinaat saada mahdollisen myyntivoiton veroitta. Suunnittelen vastamelukuulokkeiden hankintaa. Kunhan niitä ei tarvi tunkea korviin sisälle ja ovat mukavat päällä.
Eräässä työpaikassa käytettiin kyseisiä kuulokkeita ja ne ottivat ympäristön äänet kuiteskin. Ehkä olivat kuulokkeiden esi-isiä. Tämä talo oli aiemmin todella hiljainen. Nyt on vanhempi väki kuollut pois ja tilalle tulleet lapsiperheet (eivät häiritse ja hiljenevät ajoissa illalla) ja jatkuvat rempat. Ei päivää mene, ettei jossain porata seinää ja kopsutella nauloja. Olen muutenkin hyvä keskittymään ja osaan sulkea ympäristön äänet pois. Toki, jos niitä kuullessaan hermostuu niin hermostuu aina äänistä. Ääniä on jokaisessa asumismuodossa.
Haluaisin asua mummon mökissä maalla parin saksanpaimenkoiran kanssa. Minulla on elämäni mittainen kokemus niistä ja niiden koulutuksesta. Kerrostaloon en koiraa ota. Ne ovat niin isoja ja älykkäitä koiria, etten raaski ottaa vaan remmissä kuljetettavaksi. Koulutus vaatii irti pitoa.
Ikäni kaupungissa asuneena epäilen maalla pärjäämistäni ja se estää lähdön.
Kuvitteletko että tässä taloudellisessa tilanteessa AP tekisi jotain voittoa, jos myy asunnon samantien? Esim. välittäjäkulut saa kuitenkin vähentää, eli aika reilusti suurempi pitäisi myyntihinnan olla että suurempaa veroa ehtisi kertyä ja jos joutuu myyntivoittoveroa maksamaan, niin kauppa on joka tapauksessa ollut itselle edullinen.
Jos asunto on oma ja äänet kuuluvat selkeästi tietyn seinän/seinien takaa, niin pienellä remontilla äänet blokkaava eristelevy seiniin. Lisäksi itselle vastamelukuulokkeet.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalon yleisiä harhakuvitelmia: jokainen luulee omistavansa asunnon ja voi vaatia toimimaan muita haluamallaan tavalla.
Se 2. kerroksen kyttääjänainen on yhtä häirikkökuin ne juopot.
Voit myös laittaa sen vuokralle ja ostaa uuden!