Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhustenhoitoa vähätellään työnä? Voisin tehdä sitä niin mielelläni

Vierailija
23.05.2023 |

Onko merkityksellisempää työtä? Auttaa toisia ihmisiä, olla läsnä, tehdä ihan tavallisia arkisia asioita, kuten pedata sänky, pukeutua, peseytyä, pukea tukisukkia, lääkkeiden ottamista, ruokailuja, jutustelua.

Ihan mukavia tehtäviä ja paikkoja on paljon auki ja on helppo halutessaan tehdä esimerkiksi pyhinä töitä.
Palkka ei tietenkään ole korkea, mutta se on ihan eri keskustelu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain henkilökuntaa on riittävästi niin työ on oikeasti mukavaa. Jos henkilökuntaa ei riitä tai ei ole työhönsä motivoitunutta henkilökuntaa niin silloin työ voi olla ihan erilaista.

Vierailija
2/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään kenenkään työtä ei sovi vähätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalle pitäisi saada jonkinlainen mielikuvan kohennus niin työntekijätkin saisivat paremmin arvostusta. Jos puhutaan vain negatiivisesti niin alan työntekijätkin kärsivät eivätkä saa tarvitsemaansa arvostusta.

Vierailija
4/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vähättele mutta en itse haluaisi tehdä sitä.

Vierailija
5/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täysipäinen vähättele vanhustenhoitoa.

Yksi tärkeimmistä valtion sivistystasoa mittaavista indikaattoreista on juuri vanhustenhoito.

Vierailija
6/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap sitten hoida vanhuksia?

Vierailija
7/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kannattaa muistaa että osa kaipaa silti yksityisyyttä, osa seuraa. Asiat toimimaan siten että kuunnellaan.

Vierailija
8/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit tehdä muttet tee? Miksi?

Vierailija
9/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi kotihoidon maine on niin huono. Olen tehnyt hoitotyötä 24 vuotta ja kotihoito on paras työpaikka. Työ on itsenäistä, merkityksellistä ja vanhuksilta oppii aina uutta. Omassa työpaikassa henkilöstön vaihtuvuus on melko pieni.

Vierailija
10/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on vanhustenhoitaja, ja hän sanoo ettei suosittele työtään kenellekään!

Vierailija
11/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vähättelee? Palkkaa ja työolosuhteita kyllä, mutta ei itse työtä.

Omia lapsiani en sote-alalle halua, kun olen tuon alan monet puolet nähnyt. Ei heitä onneksi kiinnostakaan.

Arvostan niitä, jotka jaksaa tehdä tuota arvokasta työtä riistopalkalla ja kaikkien ongelmien keskellä.

Vierailija
12/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töissä olisi enemmän työntekijöitä, työ voisi olla ihan mukavaa. Nyt se ei ole. Hirvittävää hosumista, juostaan ja hutkitaan miten sattuu. Ei ehdi mitään tehdä kunnolla. Paljon asioita jää tekemättä. Itseäni vaivaa eniten se, että vanhuksille ei ole aikaa. En jaksa työtä enää kauan, ikääkin on yli 50.

Vierailija
13/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi kotihoidon maine on niin huono. Olen tehnyt hoitotyötä 24 vuotta ja kotihoito on paras työpaikka. Työ on itsenäistä, merkityksellistä ja vanhuksilta oppii aina uutta. Omassa työpaikassa henkilöstön vaihtuvuus on melko pieni.

Jos vaihtuvuus on pientä, se helpottaa paljon ja vähentää stressiä kun voi luottaa siihen miten asiat hoituvat. On ennakoitavampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä