Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä ei lähettänyt kutsua pojantyttäreni yo-juhliin, menen silti.

Apea mummu
23.05.2023 |

Meillä on ollut pitemmän aikaa skismaa miniän kanssa, koska hän haluaisi rajoittaa minun oikeuttani nähdä pojantytärtäni ja yleisesti viettää aikaa poikani ja perheen kanssa. Nyt viimeinen tippa oli tämä kutsun lähettämättömyys, utelin pojaltani miksi näin ja väitti jotenkin suurpiirteisesti että miniä halusi rajata kutsut vain lähiperheelle (eivätkö isovanhemmat kuulu siihen?)

En aio kunnioittaa miniän toivetta, sillä pojantyttäreni valmistuu ylioppilaaksi vain kerran ja haluan olla ikuistamassa juhlapäivää.

Kommentit (1007)

Vierailija
121/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soittaisin poliisit jos joku mummo väkisin alkaisi meille tunkemaan.

Kyllä olet lapsellinen!

Miten tuolla asenteella ja luonteella pärjää työelämässä ja naapureiden kanssa, kun elämässä nyt kohtaa millaisia ihmisiä tahansa ja toimeen on vain tultava ja olla ystävällinen.

Ja millaisen mallin ja asenteen lapsi saa äidiltään ja kotoa, kun samaan aikaan päiväkodissa ja koulussa lapsen pitää kohdata erilaisia kavereita ja tultava opettajien ja muiden oppilaiden kanssa toimeen ja kohdella muita yatävällisesti. Mutta siihen ei pysty lasten äiti.

Tietäisitpä, millaista porukkaa poliisit työssään kohtaavat, mutta kaikille on oltava ystävällinen ja kohdeltava samanarvlisesti, oli millainen kusipä..tahansa.

Vierailija
122/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista ei tapahdu, ellei muori itse ole tehnyt jotain kamalaa joko pojantyttärelle, pojalle, miniälle tai koko perheelle. Siis jotain pahemman luokan törttöilyä, ei mitään pientä kinaa. 

Ja eläköön ikuinen kaunankanto, se peri suomalainen helmasynti! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se poika päätä oletko tervetullut.

Ei päätä.

Kokemuasiantuntijana ylioppilaan ominaisuudessa, ei valitettavasti onnistu, jos yrittää välttää paskamyrskyn... jonka miniä (äitini) olisi nostanut.

-ohis

Vierailija
124/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt vaan mummot tajuta että teitä ei kaivata. Älkää menkö lähellekään lastenne perheitä. Pysytelkää erossa ja unohtakaa ne ihmiset. Ne ei kuulu enää teidän mummojen elämään. 

Vierailija
125/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poika ja perhe ei halua viettää aikaa sun kanssa, niin etpä sille mitään mahda vaikka mitän sinä haluaisit. Pojantytär kutsuu juhliinsa juhlien sponsorin hyväksymät vieraat, tai järjestää juhlat itse omalla kustannuksella. Jos juhlat on miniän(kin) kotona, niin ois kannattanut pysyä miniän kanssa väleissä eikä olla aina oikeassa.

Ottamatta tähän nimeonomaiseen tapaukseen kantaa, minkälainen ihminen kieltää lastaan kutsumasta isovanhempiaan juhliin?

Sellainen kuin ap:n poika. Poika ei halua äitiään juhliin.

Mikä tässä on vaikea ymmärtää ja miksi koko juttu yritetään kaataa miniän niskoille? Aikuisena ihmisenä se ap:n poika päättää ihan itse kutsumisistaan ja kutsumatta jättämisistään.

Et selvästikään tunne persoonallisuushäiriöisiä riehujia.

Vierailija
126/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat "avoimia juhlia" etiketin mukaan. Toki menemisesi olisi törkeää, rajat ylittävää. Tuollainen käytös viittaa hyvin usein jonkinlaiseen persoonallisuushäiriöön. Miksi sinut on ylipäätään torpattu juhlista? Itsekeskeinen menee itse itsensä takia, ei niinkään juhlakalun takia. 

Vierailija
127/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-juhliin saa mennä kuka vain, mutta ap:N pitäisi tajuta pysyä poissa.

Vierailija
128/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poika ja perhe ei halua viettää aikaa sun kanssa, niin etpä sille mitään mahda vaikka mitän sinä haluaisit. Pojantytär kutsuu juhliinsa juhlien sponsorin hyväksymät vieraat, tai järjestää juhlat itse omalla kustannuksella. Jos juhlat on miniän(kin) kotona, niin ois kannattanut pysyä miniän kanssa väleissä eikä olla aina oikeassa.

Ottamatta tähän nimeonomaiseen tapaukseen kantaa, minkälainen ihminen kieltää lastaan kutsumasta isovanhempiaan juhliin?

Mikä tässä on vaikea ymmärtää ja miksi koko juttu yritetään kaataa miniän niskoille? Aikuisena ihmisenä se ap:n poika päättää ihan itse kutsumisistaan ja kutsumatta jättämisistään.

Minä olen mummona käyttäytynyt aina hyvin kaikissa juhlatilaisuuksissa, synttäreillä, häissä ja hautajaisissa. Häissäkin istuin kiltisti yksin siellä yhdessä pöydässä, ei tullut kukaan juttelemaan. istuin varmaan pari kolme tuntia siinä yksin. Ei haettu tanssimaan, ei mitään. Miksi ihmeessä minut oli edes kutsuttu sinne, sitä en ymmärrä.

Vierailija
129/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo meneminen (tai mikä tahansa aiheen tiimoilta kiukuttelu tai viestittely) takaa sen, että tulevaisuudessa välinne ovat entistä jäätävämmät. Suosittelen noudattamaan rajoja, jotka toiset sinulle asettavat. 

Vierailija
130/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin tää ap on sellainen.

Vierailija
131/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo meneminen (tai mikä tahansa aiheen tiimoilta kiukuttelu tai viestittely) takaa sen, että tulevaisuudessa välinne ovat entistä jäätävämmät. Suosittelen noudattamaan rajoja, jotka toiset sinulle asettavat. 

En ole ap, mutta minä en viestittele, en pidä yhteyttä enkä missään tapauksessa mene käymään. Pysyn erossa ihan kokonaan. Lapsilla on toinen mummo joka onkin sitten paljon parempi kuin minä olen ikinä pystynyt olemaan. Paljon heitä autoin, olin lapsenvahtina monet kerrat. Mutta nyt on tehty selväksi että ei kaivata enää. Ja se asia on minulle harvinaisen kirkas.

Vierailija
132/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea ap.

Vierailija
133/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta minä en viestittele, en pidä yhteyttä enkä missään tapauksessa mene käymään. Pysyn erossa ihan kokonaan. Lapsilla on toinen mummo joka onkin sitten paljon parempi kuin minä olen ikinä pystynyt olemaan. Paljon heitä autoin, olin lapsenvahtina monet kerrat. Mutta nyt on tehty selväksi että ei kaivata enää. Ja se asia on minulle harvinaisen kirkas.

kyyyyyyyyyyynel

Vierailija
134/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, että mitäpä jos vika onkin miniässä, ei anopissa. Se ei muuta tilannetta miksikään: hänen järkkäämänsä juhlat ja hänen päätöksensä, keitä kutsutaan. Mahdollisesti paikkana on hänen oma kotinsakin, jonne hänen ei ole pakko päästää ketään, joita ei halua. Toki siis ylioppilas itsekin saa sanoa sanottavansa, mutta tuskinpa hän omistaa taloa ja muutenkaan kustantaa kemuja... 

Rajat saa asettaa se, jonka tilaisuudesta/omaisuudesta tms. on kyse.

Vierailija
135/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti ap:n poika eli perheen isä ulkoistetaan koko kuviosta, kaikki vika on miniässä. Jos tämä poika haluaisi kutsua äitinsä, lapsensa mummon, niin hän kutsuisi. Ellei ole jotenkin niin vässykkä, että ei uskalla haastaa vaimonsa toivetta olla kutsumatta.

Jos se edes oikeasti on sen miniän toive, voihan poika itsekin olla sitä mieltä ettei halua äitiään paikalle, mutta vierittää syyn vaimolleen, koska pelkää äitinsä suuttuvan totuudesta ja helpostihan se syy uskotaan, jos anopilla ja miniällä ollut ennen kränää (onko sekään kaikki totta).

Vierailija
136/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyyyyyyyyyyynel

Ei siihen mitään kyyneliä tarvita :D 

Vierailija
137/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voisi käydä noin, jos lapsi olisi nyt valmistumassa. Itse kyllä voisin antaa anopille mahdollisuuden, vaikka ei meidänkään välit mitenkään lämpimät ole, mutta lasta itseään ei voisi vähempää kiinnostaa narsistisen ja omaa napaa tuijottavan mummelin tulo juhliin.

Vierailija
138/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululle voit kyllä mennä ja onnitella lapsenlastasi sitten lakin saannin jälkeen pihalla. Kotiin en menisi kutsumatta. 

Ihan kiva ohje pilata nuoren ikimuistoinen päivä.

No siitähän niitä ikimuistoja muodostuu, kun juhliin änkeää mukaan kutsumatta mummo, joka ei ole tervetullut.

Vierailija
139/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia me päätimme alusta asti, että minä hoidan yhteydenpidon minun sukuuni ja mies hoitaa oman sukunsa.

Vierailija
140/1007 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi, että mitäpä jos vika onkin miniässä, ei anopissa. Se ei muuta tilannetta miksikään: hänen järkkäämänsä juhlat ja hänen päätöksensä, keitä kutsutaan. Mahdollisesti paikkana on hänen oma kotinsakin, jonne hänen ei ole pakko päästää ketään, joita ei halua. Toki siis ylioppilas itsekin saa sanoa sanottavansa, mutta tuskinpa hän omistaa taloa ja muutenkaan kustantaa kemuja... 

Rajat saa asettaa se, jonka tilaisuudesta/omaisuudesta tms. on kyse.

Kyllä ne on ennen kaikkea ylioppilaan juhlat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän