Olen ihmetellyt, miten monilla opettajilla on niin huonot tietotekniset taidot
Ovat kuitenkin korkeasti koulutettuja ja nuorten kanssa tekemisissä. Ei koske tietenkään kaikkia opeja, mutta digikyvykkäämmät joutuvat sitten hoitamaan hommat lukuisten kyvyttömien puolesta.
Kommentit (26)
Koronan takia siirryttiin joksikin aikaa etäopetukseen. Kävi ilmi, että monen opettajan it-taidot oli heikot. Opettajat ei kehitä osaamistaan. Samoin puuttuu taidot ohjata ja kohdata erilaisia oppilaita. Opettajat ei tarvi syyllistämistä, vaan lisäkoulutusta.
Pomo ei ole 20 vuodessa oppinut käyttämään Exceliä. Kyseessä matemaattisesti korkeakoulutettu firmassa. Se mikä riittää, riittää. On jossain muussa asiassa hyvä.
Mitä pitäisi osata muuta kuin wilmat, sähköpostit ja saada koneelta näkymään isolle näytölle. Jos on muuta ongelmaa niin siihen on it-tuki.
Olen nelikymppinen ope. Kasaan itse tietokoneeni, mutta esimerkiksi exeliä en ole koskaan jaksanut opetella. Ja onhan se ihan käsittämättömän epäintuitiivinen.
Minkällaiseen otantaan perustat väitteesi?
Voinko mäkin sanoa, että suurin osa palstalaisita on idiootteja tuntematta heistä oikeasti ketään? Eikä mitään vastuuta sanomisesta?
Ja ne idarit on niitä jotka nieli sun täkyn.
Ei se aina ole osaamattomuudesta kiinni. Kaikilla opettajilla vaan ei ole sellaisia käyttöoikeuksia niihin vehkeisiin, että voisi tehdä siellä mitä vain. Jos laitteeseen tulee vika tai ohjelmistobugi, pitää pyytää IT-tuki paikalle, koska omat käyttöoikeudet eivät mahdollista vian korjaamista.
Toiseksi, jokaisessa opetustilassa on vähän erilaiset vehkeet. Jos opettaa jossain luokassa harvoin, tai vaihtaa usein opetustilasta toiseen, voi olla vaikeuksia muistaa, miten laitteet juuri siinä nimenomaisessa tilassa toimivat. Ja edellinen käyttäjä on voinut jättää sinne omia asetuksiaan.