Muita jotka lihoo talvella ja laihtuu keväällä?
Mulla menee aina näin.
Hoikistun pari kiloa, kun kesä koittaa ja pulskistun taas syksyllä.
Eikö tämän pitäisi mennä toisin päin?
Olen alkanut epäillä, että sairastan ms tautia.
Alan oireilemaan muutenkin, kun lämpö lisääntyy.
Kommentit (8)
Ihan normaalia. Nesteen kulutus kasvaa, pöhöt lähtee ja aineenvaihdunta vilkastuu lämpimällä.
No minä olen tuollainen, mutta harrastuksena juoksu. Kun juoksukilometrit lisääntyvät, niin paino alkaa tippua. Lokakuussa niin 4 kiloa kevyempi kuin maaliskuussa, jolloin ulkokausi taas alkaa. Talvella käyn enemmän salilla ja juoksukilsoja vain jotain 25 viikossa.
Talvella sitä rasvaa tarvitaan, kesällä ei.
Mulla näin, mutta johtunee siitä että talvella ei juuri kiinnosta liikkua ulkona kun taas kesällä kaikki vapaa-aika menee pihatöissä tai ulkoillen. Jopa työmatkat pyörällä välillä. Ja ehkä se herkkujen syöminen on vähäisempää kun ei pimeys ahdista. Talvella tulee syötyä myös tylsyyteen, olen huomannut.
Luonnollista se on, karhukin tankkaa vararasvaa talveksi, miksei ihminen? Ei aina ole olleet supermarketit auki 24/7 vaan talvella ollut oikeasti niukkaa. Minullakin syksyllä kertyy helposti pari lisäkiloja jos en ole tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Syön aivan samoin ympäri vuoden.
Ap
Söisit vuodenaikojen mukaan.
Mulla ainakin elämä on paljon aktiivisempaa kesällä, liikun, pyöräilen ja retkeilen esim. metsässä enemmän. Lisäksi ruokavaliosta tulee ihan huomaamatta vähän kevyempi, kun kuumalla ei tee mieli syödä niin paljon. Ei tule myöskään syötyä raskaita laatikkoruokia ym, vaan enemmän salaatteja ja smoothieta yms. Joten kyllä, laihdun aina kesällä, ja talvella pulskistun.
Syön aivan samoin ympäri vuoden.
Ap