Miksi koulussa on niin paljon erityispäiviä?
Pitkin vuotta koulussa tuntuu vähän väliä olevan jokin erityispäivä. Yleensä sellainen, jonka suhteen edellytetään kodin taholta jotain muistamista. Onkohan näitä jo liikaa, kun tuntuu olevan viikottaista?
Kommentit (6)
No ei mun lapsella ole ainakaan. Nyt toukokuussa on muutama retki, mutta ei sinne tarvitse mitään muistaa ottaa mukaan. Eväät tulee koulusta ja koulu alkaa normaaliin aikaan. Rahaa ei ole tarvinnut (saanut) ottaa mihinkään mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai, ei meillä ainakaan. Mistä nää muistamisviestit tulee? Lapsilta, vanhemmilta vai opettajilta? Ja mihin nää muistamiset liittyy? Lahjoihin vai - Muistakaa, et huomenna on sisäliikuntaa!
Liikuntatunnit nyt on asia erikseen.
Mutta oman lapsen koulussa on viikottaista, että kouluun pitää tuoda milloin mitäkin. Tiettynä päivänä ehdottomasti pitää olla polkupyörä, yhtenä eväät, kolmantena tyynyliina jne
Vierailija kirjoitti:
No ei mun lapsella ole ainakaan. Nyt toukokuussa on muutama retki, mutta ei sinne tarvitse mitään muistaa ottaa mukaan. Eväät tulee koulusta ja koulu alkaa normaaliin aikaan. Rahaa ei ole tarvinnut (saanut) ottaa mihinkään mukaan.
Meillä ilmoitettiin, että luokkaretkelle eväät ja lapsille sanottu, että 20€ rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, ei meillä ainakaan. Mistä nää muistamisviestit tulee? Lapsilta, vanhemmilta vai opettajilta? Ja mihin nää muistamiset liittyy? Lahjoihin vai - Muistakaa, et huomenna on sisäliikuntaa!
Liikuntatunnit nyt on asia erikseen.
Mutta oman lapsen koulussa on viikottaista, että kouluun pitää tuoda milloin mitäkin. Tiettynä päivänä ehdottomasti pitää olla polkupyörä, yhtenä eväät, kolmantena tyynyliina jne
Tarkoitus on ekalla opetella siihen, että asioita muistetaan itse. Jos unohtuu, se toki vähän voi harmittaa sinä päivänä, mutta lapsi myös yleensä oppii, että hänen itsekin pitää huolehtia.
Ihailen myös sitä, miten paljon opet asioista kuitenkin muistuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ilmoitettiin, että luokkaretkelle eväät ja lapsille sanottu, että 20€ rahaa.
No noin ei saisi tehdä. Kannattaa olla yhteydessä kouluun. Eväät pitää tulla koulun puolesta. Joskus voi olla, että saa ottaa myös omia eväitä mukaan.
Myöskään rahaa ei tarvitse ottaa ja luokkaretken pitää olla maksuton kaikille oppilaille. Mutta tähänkin on sama kuin edelliseen, eli omaa rahaa SAA ottaa mukaan tietty summan.