Äitienpäivä vs. isänpäivä
Alkoi tuntua siltä, että isänpäivänä muut paapoo ja kestitsee isät ja vaarit, mut äitienpäivinä se on äitien ja mummien velvollisuus järjestää menot ja tarjoilut puolisoille, lapsille ja lastenlapsille.
Tänä vuonna tajuttiin perheen "mummon" kanssa vuosia jatkunut tapa ja päätettiin, ettei me äidit ja mummot järjestetä itse enää mitään juhlia muille äitienpäivänä. Ja miten kävi? No äitienpäivää ei juhlittu mitenkään, koska puolisot, lapset ja lastenlapset odottivat taas kutsua valmiiseen pöytään passattaviksi. Ei tullut edes kortteja tai onnitteluviestejä.
Onko meidän suku ainoa, jossa puolisot, lapset ja lastenlapset on näin pihalla äitienpäivän todellisesta merkityksestä?
Kommentit (3)
meidän perheessä toi on menny ihan samalla lailla jo joku 20 vuotta eikä se kai haittaa kun ei ne äidit minä mukaan lukien valita. Kai se on vaan kiva saada perhe kasaan kuitenki tavalla tai toisella. Eikö se oo äitien tehtävä pitää perhe kasassa kun ei ne muut osaa?
Ei ole todellista 😂 oikeastiko alistutte tuollaiseen? Jos perhe ei järjestä äidille jotain äitienpäivänä, niin älkää äidit järjestäkö tekään mitään muille isänpäivänä jne. Vuoroin vieraissa tai sitten ei ollenkaan, eikö?
Mitä järjestettävää siinä on että äitienpäivänä lapset hilaa itsensä äidin ja/tai mummon luokse ja keitetään kahvit? Toki joku sen kahvin keittää. Tarjottavat voi ostaa kaupasta.
En ymmärrä mitä järjestettävää pitäisi olla? Kolmen ruokalajin päivällinen? Itse leipoa kahvipöytä notkumaan herkuista? Vai mikä on pointti?