Brintellix (mielialalääke), kokemuksia?
Onko teillä kokemuksia Brintellixistä? Millaisia?
Kommentit (8)
Olen syönyt n. 2kk. Minulle on sopinut todella hyvin. On auttanut tehokkaasti ahdistukseen ja masennukseen. Sivuvaikutuksia on ollut muutamia, joiden vuoksi joudun laskemaan annostusta kymmenestä viiteen mg. Eikä vielä tietoa, että toimiiko lääke enää sen jälkeen.
Eli sivuvaikutuksena tuli bruxismi ja aavistuksen heikompi orgasmiherkkyys. En siis laukea enää läheskään joka kerta miehen kanssa. Omin käsin onnistuu ja orgasmi on normaali. Bruxismiin olen tilannut purentakiskon, mutta huomaan että hampaat kolahtelee päivälläkin yhteen.
On maksimiannoksella. Ei haittoja. Turruttaa sen verran, etten itke koko aikaa ja kykenen käymään töissä.
Olen syönyt yli 5 viikkoa. Tänään nostettiin 10mg:sta 15mg:aan.
Osaako kukaan sanoa, että kauanko mun kannattaa odottaa ennen kuin nostan annoksen maksimiin eli 20mg,jos ei ala tehoamaan? Tavoitteena on saada mieli tasaiseksi pelkästään kyseisellä lääkkeellä ja mulla on jo aiemmin masennuslääkettä käyttäneellä taustalla toistuva masennus ja alakuloisuus.
Lääkäri antoi rajaksi viikon ennen kuin nostan sen mahdollisesti 20mg, mutta näkeekö niitä tuloksia niin nopeasti?
Mä käytin ehkä puolitoista kuukautta ja ei juuri muuta vaikutusta kuin se, että jalat kutisi aika lailla, sääret ja reidet. Lopetin lääkkeen, kutina loppui siihen. Ihan outoa.
Turvotti kamalasti ja olo oli täysin tasapaksu. En syönyt puolta vuotta pitempään kun totesin, että voin oikeastaan vain huonommin.