Onko muilla tullut " ongelmia" Mirenan (hormonikierukka) laiton jälkeen?
Aivan törkeät selkä- ja mahakivut sekä kaikkea muuta " kivaa" olen itse huomannut. Mietin vaan että onkohan normaalia...
Kommentit (16)
Vuodot loppu muutamassa viikossa eli kuukautisista ei tietoakaan. Enkä ole lihonut, tullut äkäiseksi tai haluttomaksi. Mulle sopii kyllä hyvin. Mut tiedän, että kaikille ei sovi, toisilla just kovia vuotoja ja lihomista:( Se on kurjaa kun tää on niin helppo!
Harmittaa ku muuten on ollu niin sopiva ja taas muut ehkäsyt ei käy...
-ap-
Mutta sain siihen jonkun kuurin, ja siihen se sitten loppui, ja ajanmyötä loppuivat kuukautiset kokonaan, ihanaa!!! Nyt on jo toinen kierukka kierroksessa. Ja parasta tässä on pillereihin verrattuna se, että halut ovat todellakin tallella. Muistan kun pillereitä söin, niin teki ehkä kerran kuukaudessa mieli...
kuulostaa oudolta jos kahden vuoden jälkeen alkaa kipuilemaan. Tulehdus?
Pitää varmaan sitten varata aika lääkäriin, jospa se syy siellä sitten selviäis. Kiitos teille jotka viitsitte vastata!
-ap-
kyllä ne kuukautiset voivat kivuliaiksi muuttua yhtäkkiä. mulla kierukka kipujen hoitoon ja parin vuoden päästä ei enää auta...uusittava
Jotain vuotoja oli silloin alussa, ei pahasti. Mulla oli erittäin runsaat menkat ennen ja nyt ne on ihan minimaaliset, ei edes sidettä tarvi ne on todella huomaamattomat ja silloin tällöin. Mutta alapään haju on jotenkin erilainen, voimakkaampi, mitä lääkäri piti normaalina, mutta eihän se kiva ole. Mutta ei toi ole iso haitta, joten en ole otattamassa poiskaan.
Kierto on nykyään: 10 päivää vuotoa, 10 päivää tuhrua ja 10 päivää ihan ilman mitään. Ennen oli vuotoa (runsasta) 2 päivää, jonka jälkeen muutama tuhrupäivä. Lisäksi alussa oli päänsärkyä (lievää), mielialan vaihteluja ja turvotusta sekä lievää hengenahdistusta (johtui turvotuksesta).
vuotoja oli milloin minkäkinlaista, olin haluton, turvoksissa. Olo oli inhottava.
Kivut eivät ole vähentyneet, päänsärky jatkuvaa, lähes joka pv, turvotusta, finnejä (ennen ihoni oli tosi hyvä), ihohuokoset isot, mielialan vaihteluita.
Kierukka ollut vuoden. En jaksa enää vaan haluaisin tämän vehkeen pois, mutta en tiedä mitä sitten, eli aika patti tilanne, mutta selvästi kaikki oireet ovat kierukasta johtuvia.
niin että nyt on 10 pv tuhrua, 10 päivää varsinaista vuotoa ja 10 päivää saan olla ihan normaalisti, ennen vuoto kesti 3 päivää (tosin oli erittäin runsasta).
saamassa lääkitystä, kun tuli puheeksi, että mulla on kierukka ja oireet on alkaneet sen jälkeen. Kierukan poistosta nyt 4kk ja elämä hymyilee jälleen :). Kortsuja kuluu, mutta kulukoot, mieskin käyttää niitä mielellään, kun taas saa syytä käyttää :-D
Alkoi hirveät kivut ja runsas verenvuoto.
Kierukan laitosta melkein vuosi, ja tähän saakka mennyt mukavasti ilman menkkoi. Nyt kuitenkin ekat " menkat" jos tätä tuhruvuotoa menkoiks voi kutsua. En edes pistänyt päiviä ylös, mutta nyt n. 3 viikkoo kestänyt tuhruilu, ja tuumin just yön tunteina et pitääkö mennä lääkäriin. Mitä muuta vois olla jne... Ristiselkäkin perhanan kipee mut se nyt voi johtua muustakin. Alan päätyä lääkärinajan varauksen kannalle.
melkein 3 kuukautta tauotta, lisäksi aloin saamaan pilleriajoilta tuttuja raivokohtauksia. Ja hormooniaknekin palasi. Puolen vuoden jälkeen otatin pois ja olen tosi tyytyväinen päätökseeni.