Miksi et lainaa kesämökkiäsi parhaille ystäville?
Miksi olet itsekäs ja ahne? Rentoutuminen tekee hyvää ystävillesikin. Ja monelle köyhälle. Annatko heidän edes vuokrata mökkiäsi?
Kommentit (44)
En lainaa mutta voin vuokrata taloani ulkomailla.
Perheenjäsenet (siis omat lapse perheineen) maksaa asumiskulut eli n 100€/vko, hyvin läheiset ystävät voisivat olla tyhjillä viikoilla siellä 500 eurolla ja sinulle hinta on 1000 e/vko. Toki olet tervetullut heti kun raha on tilillä!
Tai voidaan sopia että lainaan sun autosi (tankki täynnä tietty) ja ajan sillä tuonne etelään ja takaisin lomallani, saat sitä vastaan viikon ilmaiseksi?? Sopiiko?? Kun sulla kerran on auto etkä käytä sitä kokoaikaa, eikös se olisi vain reilua antaa kaverille kans??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, se on taas kevät ja:
a) kesämökkiprovojen aika
b) en koskaan matkaile Suomessa kun on liian kallista ja minä käyn vain ulkomailla- jankkauksen aika
c) miten jäätetötötterö voi maksaa niin paljon, kun kaupassa on paljon halvempaa- oivalluksen aika
Joo, olen ollut tällä palstalla vähän liian pitkään.
d.) miksi huvipuistoliput ovat niiiiin kalliita
Ai hitto, kiitos täydennyksestä. Tänä kesänä huvipuistot varmaan sitten menee viimein konkurssiin, kun kukaan ei niissää käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
b) en koskaan matkaile Suomessa kun on liian kallista ja minä käyn vain ulkomailla- jankkauksen aika
c) miten jäätetötötterö voi maksaa niin paljon, kun kaupassa on paljon halvempaa- oivalluksen aika
e) miksi lapsettomat ihmiset pitää lomansa parhaaseen kesäaikaan eikä yhtä ajattele lapsiperheellisiä
Maksan mielellään myös ystävieni hotellimajoituksen jos mielivät lomalle lähteä ,niin itsekäs olen : )
Miksei nuo onnellisesti naimisissa olevat voi lainata puolisoaan silloin kun ovat työmatkoilla.? Mullakin on oikeus olla onnellinen. 🤣
Mökkejä on tarjolla vuokrattavaksi vaikka kuinka paljon.
Sieltä voit valita.
Ilmaisia tosin ei ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Lainaatko pilluasi tai vuokraatko, laukeaminen tekee hyvää. Annatko edes rahasta?
Ja se ei käytössä kulu, päinvastoin kuin mökki. Siivoaisvatko edes jälkensä? Mökkilokkeilusta on niin paljon täällä kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö lisäksi ostaa lohta jääkaappiin, ettei ole itkuntuhruisia silmiä?
Ehdoton! Mutta varo vanukkaita, iskä voi syödä ne, ja kova riita voi aiheuttaa tuhoja mökille.
Mutta mikä olisi hyvä rahka tai jogurtti eläkeläiselle ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
e) on liian kuuma tai sataa koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla ei ole mökkiä eikä mökkeily vastaa käsitystäni rentoutumisesta. Se on lähempänä kidutusta. Jos haluan rentoutua, lähden jonnekin lämpimään, makaan aurinkovarjon alla lukemassa kirjaa tai kuuntelemassa musiikkia, uin ja käyn hyvissä ravintoloissa syömässä.
Meillä menee niin päin, että kaverit pyytää mukaan mökille, mutta harvoin mennään. En kehtaa olla tekemättä mitään, mutta ei kiinnosta pätkän vertaa se työleiri, mitä te jotkut kutsutte rentoutumiseksi.
Tämä.
Meillä ei ole mökkiä mutta mahdollisuus käydä suvun vanhassa maaseutukodissa.
Emme tosin käy. Kun muu suku tappelee että kuka käy ja milloin käy.
Seläntakana haukutaan siivousjälkeä ja pihan hoitoa.
Kerran käytiin viime kesänä ja siinä grillatessa sukulaispoika ajeli mönkijällä grillin vierestä.
Tai kun nähtiin joutsenia niin joku päräytti siihen vesijetillä häiritsemään.
Ei ikinä kiitos. Inhoan mökkeilyä.
Kerran lainasin mökkiä tuttavaperheelle. Teini-ikäinen tytär sotki nukkuessaan patjan kuulautisvereen...ällötti. Piti heittää hyvä patja vek, ei puhettakaan, että olisivat korvanneet. Toista kertaa eivät tule!
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda nauramista niille, jotka keräävät hiki hatussa marjoja ja pakastavat ne, ja samat marjat vielä vuoden päästä pakastimessa.
Kerran kysyin mökkitalkoisiin keväällä. Ilmoittivat, että eivät pidä mökkeilystä, joten en ole tarjonnut lainattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla ei ole mökkiä eikä mökkeily vastaa käsitystäni rentoutumisesta. Se on lähempänä kidutusta. Jos haluan rentoutua, lähden jonnekin lämpimään, makaan aurinkovarjon alla lukemassa kirjaa tai kuuntelemassa musiikkia, uin ja käyn hyvissä ravintoloissa syömässä.
Meillä menee niin päin, että kaverit pyytää mukaan mökille, mutta harvoin mennään. En kehtaa olla tekemättä mitään, mutta ei kiinnosta pätkän vertaa se työleiri, mitä te jotkut kutsutte rentoutumiseksi.
Tämä.
Meillä ei ole mökkiä mutta mahdollisuus käydä suvun vanhassa maaseutukodissa.
Emme tosin käy. Kun muu suku tappelee että kuka käy ja milloin käy.
Seläntakana haukutaan siivousjälkeä ja pihan hoitoa.
Kerran käytiin viime kesänä ja siinä grillatessa sukulaispoika ajeli mönkijällä grillin vierestä.
Tai kun nähtiin joutsenia niin joku päräytti siihen vesijetillä häiritsemään.
Ei ikinä kiitos. Inhoan mökkeilyä.
Meilläkin vanhemmillani olisi jopa kaksi mökkiä eri puolella suomea ja olisi vapaa oikeus käyttää. Toisessa en ole käynyt seitsemään vuoteen ja toisessa kävin viime kesänä kerran yhden yön, kun lapsella sattui olemaan turnaus lähellä tätä mökkiä. Se oli ensimmäinen kerta vuosiin. Mökkeily on ihan kamalaa enkä millään ymmärrä sen viehätystä.
Koska mulla ei ole ystäviä. Eikä kyllä sitä mökkiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kerran lainasin mökkiä tuttavaperheelle. Teini-ikäinen tytär sotki nukkuessaan patjan kuulautisvereen...ällötti. Piti heittää hyvä patja vek, ei puhettakaan, että olisivat korvanneet. Toista kertaa eivät tule!
Vastaavia kokemuksia minullakin. Jos tietäisin satavarmasti, että mökki on yhtä hyvässä kunnossa käytön jälkeen kuin sitä ennenkin, voisin lainata. Mutta aina voi sattua jotain ja sitten tapellaan kuka maksaa. Siispä vastaukseni on ei. Mielensäpahoittamista on tietysti seurannut siitäkin.
En muuten itse ikinä, milloinkaan kehtaisi pyytää kenenkään toisen mökkiä omaan käyttööni silloin kun omistaja ei ole paikalla. Joten siinä mielessä oikeutan oman ratkaisuni johdonmukaisena.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö lisäksi ostaa lohta jääkaappiin, ettei ole itkuntuhruisia silmiä?
Kyllä ja pöydän tulee olla valmiiksi katettu raikkailla voileivillä!
Parhailla ystävillä on ihan oma mökki, mulla ei ole eikä mitään hinkua lainata sitä kavereiden mökkiä, Vihaan mökkeilyä ihan yli kaiken.
En lainaa, koska olen siellä itse.