Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten "rapsutat" kutisevaa korvakäytävää ilman vanupuikkoa

Vierailija
18.05.2023 |

Kuulemma ei vanupuikkoa ei saisi työntää korvaan, joten kertokaapa te, jotka ette vanupuikkoja korviinne laita, että miten rapsutat kutisevaa korvakäytävää? Vai kuulutko niihin onnellisiin, joiden korvat eivät kutia koskaan.

(No tietysti korviin voi tunkea mitä tahansa tarpeeksi pientä, mutta vanupuikko on ainakin minun mielestäni ainoa miellyttävän tuntuinen esine)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanista ostetulla korvanrapsutuspuikolla, jossa on hieman kaartuva pyöristetty kärki. Materiaali on jotain bambun(?) tapaista.

Vierailija
22/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klemmarilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy korvahuuhtelussa niin eivät kutise. Se vaha siellä todennäköisesti kutiaa.

Vierailija
24/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teelusikan ohuella päällä. Kaikki mallit eivät tähän tietenkään sovi, mutta itselläni teelusikat ovat toisesta päästään tosi kapeita.

Vierailija
25/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain korvatulehduksen kun raavin korvakäytävääni. Siitä viisastuneena tutkin mikä on kutinan aiheuttaja ja se on suurimmalla osalla kosteus. Rupesin siis suojaamaan korvat suihkussa korvatulpilla ja kevyesti hiustenkuivaajalla vielä puhallan korviin suihkun jälkeen kun kuivaan tukkaa. Ei kutise enää!!

Vierailija
26/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain korvatulehduksen kun raavin korvakäytävääni. Siitä viisastuneena tutkin mikä on kutinan aiheuttaja ja se on suurimmalla osalla kosteus. Rupesin siis suojaamaan korvat suihkussa korvatulpilla ja kevyesti hiustenkuivaajalla vielä puhallan korviin suihkun jälkeen kun kuivaan tukkaa. Ei kutise enää!!

Voi siis olla jotain sientä tms joka lehahtaa kosteudesta.

Vierailija
27/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitikun toisella päällä.

Vierailija
28/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saisi jonkun lastenkirjan tyyliin "Jänis ja kamala korvakutina" Sitten joka aukeamalla raavintaväline vaihtuu.

Vierailija
29/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koko ikäni (50 v.) tunkenut vanupuikkoja korviini ja olen silti yhä hengissä.

No ei tärykalvon puhkeamiseen kuolekaan.

Itse kuivaan kyllä vanupuikolla ihan vain alun koska muuten kutiaa ja pahasti. Tiedän kyllä, että sekin on huono ja on todennäköisesti se syy miksi kutiaa. Mulla oli jossain vaiheessa joku korvaan laitettava öljy ja se hillitsi hyvin kutinaa, mutta oli tosi rasittavaa kun se valui pitkin kaulaa ja olkapäitä. Mulla on tosi ahtaat korvakäytävät ja sen takia saanut aikanaan ohjeen mennä putsaamaan kerran vuodessa lääkäriin. Ihan kuin sinne saisi nykyään aikoja vain sitä varten. :D

Vierailija
30/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-60 millinen naula on hyvä. Perinteinen Abloy-avain on lähes yhtä hyvä ja niitä on yleensä ainakin yksi mukana. Avainta ei edes saa liian syvälle, jos pitää siitä järkevästi kiinni. 

Vierailija
31/31 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun lukeminen saa korvat kutiamaan. Mulla on krooninen korvakäytävän tulehdus, jonka olen ilmeisesti saanut aikaan jatkuvalla vanupuikolla ruoppaamisella. Nykyään en tohdi tunkea korviin mitään, vaikka mieli kyllä tekisi. Onhan se tyydyttävää puuhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän