Kuinka paljon sinulla kuluu rahaa kuukaudessa elämiseen?
Kuinka paljon sinulla kuluu rahaa kuukaudessa? Mihin raha menee?
Kommentit (81)
On kyllä halpaa asuminen monilla. Joko edullinen vuokrakämppä tai velaton omistusasunto suurimmalla osalla. Hyvä te!
Vierailija kirjoitti:
Taksit 1600 euroa, ruoka 900 euroa, asuntolaina ja vastike 1800 euroa, päivähoitomaksu 300 euroa, puhelinlasku 300 euroa, varaston vuokra 300 euroa, lastenhoitaja 120 euroa, kakkosasunnon vastike 450 euroa, sähkö 50 euroa, lääkkeet 30 euroa eli 5850 euroa (plus mahdolliset satunnaiset kulut ja huvitukset)
Ohis maksatko taksikulut itse vai onko sinulla yritys?
Vierailija kirjoitti:
Asuntoon 300/kk
Bensaan ja autoon n 100/kk
Ruokaan n 350/kk
muut menot n 100-150/kk
palkka 3000-3300/kk nettona.
Olen yksin asuva duunarimies.
Ohis palkka siis netto eli verojen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
koko perheen kaikki kulut tänä vuonna on ollut keskimäärin 2342,08 €/kk. Siis huveineen ja harrastuksineen.
tulot taasen nettona 7544,18 €/kk.
Teillä on kyllä edulliset kulut perheenä.
823
Nettopalkka/kk 1920 e josta 500 e siirrän joka kuukausi säästötilille ja loput pitää riittää elämiseen eli 1420 e. Siihen sisältyy vuokra, puhelin ja nettilasku, ruokaostokset, vaate ym ostokset, vakuutus, Netflix ja sähkölaskut (ei joka kk), YTK-maksu (kerran vuodessa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntoon 300/kk
Ruokaan n 350/kk
muut menot n 100-150/kk
Ohis palkka siis netto eli verojen jälkeen?
Joo, nettona käteen verojen jälkeen.
Up paljonko menee kuukaudessa elämiseen ja mihin? Etenkin yksin asuvat ja lapsiperheet kiinnostaa
2000e laitan menoihin joka kk. Se kattaa työmatkat, asumisen ja niihin liittyvät, ruuat,lapset.
Palkka n 2000e/kk verojen jälkeen
Vastike n 500e (yli-iso kämppä), sähköt n. 50-100e/kk. Yksin asun, joskus joku lapsista käy viikonloppuna yökyläilemässä.
Sitten on laskuja, esim aikuisten lasten kännykät, sähköä, mitä milloinkin, pyrin auttamaan, kuukaudesta riippuen 200-300e.
Omiin ruokiini menee n 200e, lapsille lähetän wolttaus-rahaa n 100e/kk (monta lasta, jokainen opiskelijana juuri nyt.)
Joskus ostan kirppikseltä jotain pientä esim vaatetta mutta tähän max 20e/kk.
Autoon arviolta 100e/kk. Tämäkin täysin turha luksus mitä en edes tarvitsisi. Ei lainoja, ei reissuja, en sisusta enkä käy kampaajalla.
Viime kuussa ostin yhdelle lapselle talvikengät 200e, ei olisi saanut opintotuella maksettua.
Voisin muuttaa pikkukaksioon, myydä auton ja lopettaa lasten tukemisen mutta olen päättänyt nyt elää näin. Silloin ei menisi rahaa juuri yhtään. Nythän tuo palkka hurahtaa lasten taskuihin mutta eipähän tarvitse pelkkää nuudelia syödä!
Minä luulen, että mulla ei olisi varaa kuussa elämiseen.
Yhteensä suurinpiirtein 2900 euroa kuussa.
Asumiseen n. 1600 € / kk (sisältäen vastikkeen, lainat, korot), autoon n. 700 euroa toistaiseksi (vielä muutama kk osamaksua, bensat, huollot ym), ruokaan n. 400 euroa kk (sekä ravintolat että ruokakauppaostokset), vaatteisiin / kosmetiikkaan / kodintarvikkeisiin / muuhun epäsäännölliseen n. 200 euroa kk.
Jos vain henkilökohtaisia menoja ajatellaan eli ei asumista, sähköä ym. kuluja, niin hyvin vähän menee rahaa. Ruokaan menee, enkä käy edes itse kaupassa, puoliso käy ja ostaa perustarpeita, harvoin mitään ylimääräistä.
100e ruokaan? n. 3e/päivä. Mitä ruokaa se on ja mitenkä sillä voi elää. 😲
Vierailija kirjoitti:
Vastike 60€, sähkö 50€. Netti ym laskut 50€. Ruokaan 50€. Vaatteet kirpparilta. 200-250€ menee kaikkineen kuussa. Työttömyyskorvauksesta jää säästöön vähän pahan päivän varaa. Kesällä kerään mustikoita ja muita marjoja koko vuoden kulut.
Anteeksi mitä ? Tarkoititko että keräät marjoilla kaikki rahat mitä vuoden aikana kulutat ja ylläolevat summat maksat sitten jostain muusta tulosta kuten eläkkeestä tai toimarista ? Jos ruokaan todella menisi kuukaudessa 50 e, tekisi se päivää kohden keskimäärin 1,66 e ! Sellaisella summalla ei voisi syödä kuin puuroa ja marjoja koko vuoden, joka aterialla. Millä ostat lääkkeet, pesuaineet, hygieniatuotteet, keittiön tarvikkeet kuten leivinpaperit yms, pölypussit ja muut kodin tarvikkeet? Entä työmatkat, eväät töihin, auton kustannukset ( mikäli sellainen on) Hankitko ikinä pyyhkeitä, lakanoita, mattoja tai muutakaan asuntoosi? Jostain ihmisille kotiin ilmestyvät myös satunnaiset muut ostokset kuten kynsileikkurit, sakset, keittiövälineet, paristot, latausjohdot ym sähkötarvikkeet. Lista on loputon. paljon on toki mitä ei tarvitse uusia kuin harvoin mutta on myös paljon joita on lähes pakko olla tai hankkia vaikka kuinka kitsastelisi.
Missä perähikiällä vastike enää nykyisin on 60 e ? Taidat puhua aika rankasti potaskaa.
Saan tukia yhteensä 900 € ja lähes aina menee kaikki.
Vuokraan menee 650 €, puhelimeen 20 €, vakuutukseen 15 €, sähköön 20 € ja ruokaan 150 €.
Yhteiset kulut 1700, siitä maksan puolet. Okt kaikki kulut, kodin netti, kakkosasunnon vastike, ruoka, vkl sanomalehti paperisena, lapsen tapaturmavakuutus.
Tuon lisäksi maksan oman auton kulut, ehkä 300 ilman arvonalenemaa, tällähetkellä auto on velaton.
Harrastuksia, huveja tai vaatteita tms hankintoja ei ole budjetoitu, niitä säästötilin saldon mukaan tarvittaessa.
Asuntoon 300/kk
Ruokaan n 350/kk
muut menot n 100-150/kk