Mihin matkustat kesällä ?
Paljonko lennot maksoivat ja mikä lentoyhtiö ? Miten kauan ennen matkaa varasit ? Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta.
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuu välimerellä vastaa minun käsitystäni helvetistä. Itse matkustan aina huhti tai toukokuussa Välimerelle. Sillon siellä on suljettujen parhaimmillaan.
No me pidämme lämpimästä.
Olen nyt ollut kuukauden Italiassa kuten joka vuodi ja olen toisenkin, sitten palaan kesäkuun lopussa tänne. Toukokuu on kaunein kuukausi mutta turhan viileä muuten
Ei täällä ole erityisen kuuma, viimekesänä muutaman päivän 34 astetta. Nyt 18-23
Kai te sitten pitkän talven aikana myös matkustatte pariksi viikoksi aurinkoon? Muutenhan tuo olisi aivan älytöntä olla talvi pakkasen keskellä ja mennä koko kesäksi etelään kun on vihdoinkin Suomessa inhimillinen sää.
Toki, kaikenkaikkiaan olen 5-6kk poissa Suomesta.
Joulunaikaan olimmme pari viikkoa, nyt pari kuukau
No sitten ymmärrän että ette kesällä oo Suomessa kun ette kerran Suomessa muutenkaan ole kuin käymässä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi että sanon näin suoraan mutta juntit matkustaa kesällä. Fiksut talvella. Paras on se jos saa sovittua 4 viikon loman talvelle ja on sen lämmössä ja sitten keskikesällä 2 viikkoa Suomessa.
Toki ymmärrän että monet saa sen pitkän loman vain heinäkuulle kun toimisto on kiinni. Meillä hommat pyörii ympäri vuoden ja työnantaja antaa mielellään pitkän loman kauden ulkopuolella.
Kyllä kesällä riittää se pari viikkoa lomaa. Kesä antaa energiaa töihin. Talvella voimat loppuu ja ihana päästä pitkäksi aikaa kauas lämpöön. Thaimaaseen saakka kun lentää niin jo aika erosta ja matkasta toipuminen vie muutaman päivän. Ja ennen matkaa ja matkan jälkeen on kiva levätä kotona muutama päivä. Että melkein mä tarvin sen 4 viikkoa josta 3 Thaimaassa. Siellä on niin halpaa eläminen että enemmän menis rahaa kotona ollessa niin se matka paljoo enempää maksa vaikka on pidemmän aikaa.
Esim. Välimerellä talvella on kylmä ja palveluita vähemmän. Siksi alkukesästä tai syksystä sinne. Varma aurinko, Suomessa kun vietät ja otat heinäkuulle loman niin omalla tsägällä sataa räntää. Plus täällä kaikki kallista. Mieluummin samalla rahalla pari reissua kesälomilla. Toki käyn myös talvella jos mahdollista, rahallisesti ja töiden mukaan.
Toki, kaikenkaikkiaan olen 5-6kk poissa Suomesta.
Joulunaikaan olimmme pari viikkoa, nyt pari kuukau
No sitten ymmärrän että ette kesällä oo Suomessa kun ette kerran Suomessa muutenkaan ole kuin käymässä.
Kyllä, yritän pysyä mahdollisimman paljon poissa ja mies sen minkä töiltään pystyy. Lapsia ja lastenlapsia käyn tapaamassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi että sanon näin suoraan mutta juntit matkustaa kesällä. Fiksut talvella. Paras on se jos saa sovittua 4 viikon loman talvelle ja on sen lämmössä ja sitten keskikesällä 2 viikkoa Suomessa.
Toki ymmärrän että monet saa sen pitkän loman vain heinäkuulle kun toimisto on kiinni. Meillä hommat pyörii ympäri vuoden ja työnantaja antaa mielellään pitkän loman kauden ulkopuolella.
Kyllä kesällä riittää se pari viikkoa lomaa. Kesä antaa energiaa töihin. Talvella voimat loppuu ja ihana päästä pitkäksi aikaa kauas lämpöön. Thaimaaseen saakka kun lentää niin jo aika erosta ja matkasta toipuminen vie muutaman päivän. Ja ennen matkaa ja matkan jälkeen on kiva levätä kotona muutama päivä. Että melkein mä tarvin sen 4 viikkoa josta 3 Thaimaassa. Siellä on niin halpaa eläminen että enemmän menis rahaa kotona ollessa niin se matka paljoo enempää maksa vaikka on pidemmän
Pattayan tai vaikka Kanarian junttius riippuu ihan siitä mitä siellä tekee. Kanariallakin voi dokaamisen sijasta vaeltaa luonnossa ja veneillä.
Kesällä reissataan Suomessa. Asuntovaunussa on kaikki tarpeellinen ilmastointi , aurinkopanelit y.m kissatkin viihtyy.Omavaraisesti ateriat itse valmistettuna , grillattuna.Reissusta tulee mukava , kun ei hosu. Rannalla rentoutuen ja uimassa käyden.Vapaa liikkumaan ja iloitsemaan.
Viikon päästä junalla Turkkuseen ja kolmen viikon päästä Oulunkylään. Ehkä myöhemmin kesällä Tallinnaan tai Tukholmaan.
Toivottavasti Ruotsiin ja ehkä Turun saaristoon.
Täällä on välillä ihmetelty näitä nuoria reissunaisia (jassesi, kiiafinska ym) miten on varaa ja aikaa. Voin kertoa, että erään tuttavan tytär on nyt liittynyt instaporukkaan hiljattain ja ihmettelen todellakin mistä rahat. Kyseessä on n 25 v. nainen joka ei ole saanut opiskelupaikkaa. Äidillä on uusi mies, mutta kuulemma tämä papparainen ei rahoita mitään, eikä lapsen isä ole varakas. Äiti väittää myös ettei hänellä ole varaa.
Ensin tämä hlö lähti lukion jälkeen ulkomaille tuttavien luo töihin (tyyliin aupair, dogsitter, talonvahti) mutta hiljattain siirtynyt reissaamaan ympäri maailmaa, eikä tod. missään taviskohteissa. Hänellä ei tosin ole asuntoa Suomessa asuu vanhempien tai muitten sukulaisten nurkissa kun täällä käy. Mutta miten tämä toimii, onko vaan joku feikkiosoite että saa tukia täältä ja sitten reissaa niillä? Ei juurikaan työskentele, jotain poikkeuksia lukuun ottamatta tyyliin kesällä hoitotyö toisessa pohjoismaassa ja olisiko joku yksittäinen keikka Suomessa. Ja koska käy erikoisissa kohteissa niin ei siellä suomalainen kouluttamaton turisti edes saisi työlupaa pariksi kuukaudeksi. Tää reissauskuvio instassa on melko uusi ettei (vielä) taida mitään suurempia tuloja olla siitä. Joo-o, näyttää tosi kivalta kuvissa mutta jos pakotta itseään miettimään ettei ole koulutusta, työtä tai omaa kämppää ei pitäisi kadehtia. Ihme juttu kuitenkin.
Ranska x 3.
Ekaksi autolla viiniostoksille miehen viiskymppisiä silmällä pitäen, hinta tunnelijunalle noin 200 euroa
Sitten etelä-Ranskaan ystävien häihin, lennot 150 euroa per nenä
ja lopuksi taas autolla kaveriporukan yhteiselle villalomalle Bretagneen, autolautalla kanaalin yli noin 400 euroa.
Yleensä ei reissata kolmesti samaan maahan samana kesänä.
Pattayan tai vaikka Kanarian junttius riippuu ihan siitä mitä siellä tekee. Kanariallakin voi dokaamisen sijasta vaeltaa luonnossa ja veneillä.
Kanariaa en pidä junttina (kunhan välttää hotellialueet) mutta Pattayalle en lähtisi edes maksusta. Thaimaassa on niin paljon upeita paikkoja joilla on parempi maine ja mielenkiintoisenpaa nähtävää.
En dokaa lomilla missään päin maailmaa.
En ole juurikaan käynyt Itä-Suomessa. Tekis mieli tehdä joku itä-Suomen kierros. Savonlinna esim. ois kiva nähdä. Mutta Suomessa hotellit on kalliit. Että ehkä ennemmin Baltian kierros. Riika on upea ja Vilnan haluisin nähdä.