Voinko saada kumppanin vaikka minulla on mielenterveysongelmia?
Täytän pian 30 ja tähän asti olen noudattanut neuvoa kehittää itseään ennen kuin edes harkitsee parisuhdetta ja paljon olenkin kehittynyt, mutta lapsuuden kaltoinkohtelun traumat kulkevat silti mukama ja jossain määrin vaikuttavat arkeeni kaikesta kuntoutumisesta huolimatta. Lapsia en uskalla toivoa sillä saatan siirtää sukumme ongelmat uudelle polvelle, mutta rakkauden kaipuu on alkanut viime vuosina suorastaan sattumaan. Onko minulla oikeutta toivoa parisuhdetta kun ongelmani saattavat kuormittaa toista?
Kommentit (40)
Tottakai, kaltaisestasi ja niitä on paljon.
Riippuu sukupuolesta aika vahvasti. Masentunut tai sekopäinen nainen kyllä saa parisuhteen, jos vain ulkonäköä on edes jonnin verran. Miehet kyllä kestää, kunhan on säännöllistä piparkakkua. Mutta jos olet hullu tai masentunut mies, niin sitten menee vaikeammaksi. Yleensä naiset ei jaksa ja siihen ei auta vaikka olisi miten kova rautakanki.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on erittäin toksista ajattelua. Olet sairastanut masennuksen - no sinulla on oikeus seurustella ainoastaan heidän kanssaan, jotka ovat sairastaneet masennuksen. Aivan, kuin jalka kipsissä olevalla olisi oikeus seurustella ainoastaan heidän kanssaan, joilla on myös jalka kipsattuna. Koskeeko sama myös sydänsairauksia tai syöpää?
Lähtökohdat parisuhteelle on huonot. Yleensä ihmisineen joka kuormittaa toista löytää rinnalleen ihmisen joka myös kuormittaa muita. Parisuhteen pitäisi olla molemmille akkuja lataavaa ei sitä purkavaa ainakin jos mielii pitkää parisuhdetta.
Tietenkin voit. Minulla on mielenterveysongelmia, en niitä ole pyytänyt, mutta kenelle tahansa niitä voi tulla. Minulla on ihana mies, joka on tukenani ollut pian 10 vuotta. Usko itseesi ja tulevaan. Voit myös perustaa perheen. Se, että suvussa on mt-ongelmia ei tarkoita automaattisesti, että ne periytyisivät. Tärkeintä on, jos osaa kasvattaa lapsen turvallisessa ympäristössä. Apua ja tukea on tarjolla! Tsemppiä elämään ja tulevaan. sydän.
Ap, kuyllä sinulla on vapaus rakastaa ja olla rakastettu siinä missä kenellä tahansa toisellakin. Lisäkis tiedostat sukusi traumat, joten et edes välttämättä siirtäisi niitä eteenpäin, joten ei lapsihaaveestakaan kannata luopua, jos täydestä sydämestäsi toivot perhettä.
Suurin osa mt-ongelmaisista seurustelee, eli voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on erittäin toksista ajattelua. Olet sairastanut masennuksen - no sinulla on oikeus seurustella ainoastaan heidän kanssaan, jotka ovat sairastaneet masennuksen. Aivan, kuin jalka kipsissä olevalla olisi oikeus seurustella ainoastaan heidän kanssaan, joilla on myös jalka kipsattuna. Koskeeko sama myös sydänsairauksia tai syöpää?
Kyse parisuhteessa ei ole mistään oikeudesta vaan siitä kuka jaksaa rinnallasi.
Se kilometrin mittainen vaatimuslista pitää unohtaa kun et itse ole vaatimusten toteuttamisen arvoinen
Juu ei se tervettä ole kun noin takertuu vuosikymmeniä sitten tapahtuneisiin asioihin joihin ei nykypäivänä voi vaikuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse parisuhteessa ei ole mistään oikeudesta vaan siitä kuka jaksaa rinnallasi.
Niin ja mua syö naisena kuulla tota et reiän takia kelpaat. Voi jee! Haluunkin palavasti olla reikänä.
Vierailija kirjoitti:
Se kilometrin mittainen vaatimuslista pitää unohtaa kun et itse ole vaatimusten toteuttamisen arvoinen
Nej helvete! Jokainen ihminen on vaatimusten arvoinen. Kuulostat todella myrkylliseltä ihmiseltä.
Jo vain jos et ihan rekihullu ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, mutta harva terve jaksaa katsella mt-ongelmaista kovin kauaa. Ongelmia tiedossa.
Kuten yleensä kahden mt-tapauksenkin suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voit. Minulla on mielenterveysongelmia, en niitä ole pyytänyt, mutta kenelle tahansa niitä voi tulla. Minulla on ihana mies, joka on tukenani ollut pian 10 vuotta. Usko itseesi ja tulevaan. Voit myös perustaa perheen. Se, että suvussa on mt-ongelmia ei tarkoita automaattisesti, että ne periytyisivät. Tärkeintä on, jos osaa kasvattaa lapsen turvallisessa ympäristössä. Apua ja tukea on tarjolla! Tsemppiä elämään ja tulevaan. sydän.
Suomessa saa rukoilla lapsen syntyvän elävänä tähän maailmaan. Päivystykseen ei meinaa lapsen kanssa päästä. Nykyisen synnyttäjän pitää omata tuloja saadakseen lapselleen hoitoa. Vähintään vakuutus täytyy hankkia.
Tietysti on oikeus!
Hoida ja huolehdi itsestäsi.
Kunnioita ja kohtele hyvin kumppaniasi.
Tutustu hyvin ennen sitoutumista, älä jää traumasi tai rakkauden kaipuusi vuoksi huonoon suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
No siinä ei ainakaan ole pitkä suhde tiedossa. Kyllä sen toisen pitää aina olla terveempi ja jollain tapaa "hoitaja" siinä suhteessa ja tukena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa rukoilla lapsen syntyvän elävänä tähän maailmaan. Päivystykseen ei meinaa lapsen kanssa päästä. Nykyisen synnyttäjän pitää omata tuloja saadakseen lapselleen hoitoa. Vähintään vakuutus täytyy hankkia.
Niin? Mikä pointti? Kyllä vakuutuksen lapselle saa ihminenkin jolla on mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mikä pointti? Kyllä vakuutuksen lapselle saa ihminenkin jolla on mt-ongelmia.
Onko luottotiedot kunnossa?
voit