Kuinka helppoa yliopisto-opintoihin on saada jatkoaikaa
Nykyäänhän ei ilmeisesti voi roikkua loputtomiin yliopiston kirjoilla ilman, että opinnot etenee.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa sain lisäaikaa vuodeksi suhteellisen helposti eli vain hakemuksen täyttämällä. Aloitin opiskelut pari vuotta opintoaikauudistuksen jälkeen.
Sitten ilmeisesti yliopiston henkilökunta kyrsiintyi jatkuvaan työtaakkaan noista sisään tulvivista lisäaikahakemuksista, joilla tietysti useimmat hakijat yrittivät kiertää uudistuksen tekemää rajausta opintoaikaan. Kolmantena vuonna sitten jo pelkkä hakemuksen jättäminen vaati, että liitteenä oli graduohjaajalta tai HOPS-ohjaajalta puoltava lausunto opintojen etenemisestä ja jäljellä olevien opintojen suoritussuunnitelma aikatauluineen.
Kolmannen kerran sain vielä haettua ja se myönnettiin, mutta en sitten työssäkäyvänä ja perheellisenä pystynyt täyttämään aikataulutuksen vaatimuksia eivätkä ohjaajat enää suhtautuneet suopeasti kyselyihini asiasta ja siihen jäi minun opiskelut tuossa yliopistossa. :(
Tämä siis idän suunnalla.
Jaa, ootko jutellut opinto-ohjelmasi opin-ohjaajalle? Itse en usko tarinaasi. No ehkä Tampere vaan on paras.
Tarina on tosi, miksi minulla olisi syytä valehdella. Varsinkin työssä käyvien kannattaa nykyään ottaa tosissaan nuo aikarajat tutkintojen suoritusajoissa.
Ja joo, en jutellut HOPS-ohjaajalle, koska olin jo muuttanut eri kaupunkiin ja kädet täynnä töitä ym. ja kuten sanoin niin aika nihkeää oli suhtauminen viimeisen hakemuksen kohdalla yliopiston puolelta. Ehkä jossain sopivassa vaiheessa voisi kysellä sieltä, että mitä opintojen loppuun vieminen vaatisi. Mutta se ei edelleenkään poista sitä aikaongelmaa, eli valmistuminen vuoden aikana ei ole realistista kun työ ja vaativa ala kyseessä (ei mitään humanistialoja tai valtsikkaa) eli aikataulu pitäisi suunnitella ja hyväksyä riittävän pitkälle aikavälille.
Onko aikuiskoulutustuki ja opintovapaa vaihtoehto?
Kyllä, tämä olisi yksi hyvä vaihtoehto. Täytyy nyt kartoittaa tässä vaihtoehtoja ja taloudellista tilannetta.
Meille täällä palstalla se olisi tärkeetä, että valmistut. Kiitos kun selvität asiaa! Kiitos!
Kyllä, tämä olisi yksi hyvä vaihtoehto. Täytyy nyt kartoittaa tässä vaihtoehtoja ja taloudellista tilannetta.