Miehellä töistä stressiä ja kiukuttelee koko ajan
Alkaa jo itseäkin ahdistaa, vaikka ymmärrän täysin miksi on stressaantunut. Töissä monta asiaa mennyt mönkään ja olisi kiire saada valmista. Ärsyttää silti kun kotona on koko ajan huono tunnelma kun hän on paikalla. Olen yrittänyt puhua että se on vain työ, meillä on tässä tämä perhekin ja koittaisi saada välillä muuta ajateltavaa. Ei ole onnistunut. Äh, olispa vaan poissa kotoa enemmän :(
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka jollain on työstressiä, ei sinun silti tarvitse pelätä omassa kodissasi ja muuttua varjoksi. Jos toista arvostaa, ei hänelle räyhää väsyneenäkään. Rakastaako miehesi sinua?
Kodin pitäisi olla kaikille turvallinen tila, jossa saa vapaasti myös ilmaista niitä negatiivisia tunteita. Eikä muuttua kodissa varjoksi joka pelkää ilmaista jos lähinnä kaikki vi tuttaa. Kaikilla on heikot hetkensä.
Toki, mutta jos se heikko hetki kestää 24/7 kuukausia tai vuosikausia niin, että muiden kotona olevien hyvinvointi kärsii, niin se ei ole enää heikkoutta vaan lapsellista typeryyttä ja omien tunnetilojensa kaatamista perheenjäsenten - myös lasten - hoidettavaksi.
terveisin jatkuvasti kiukutelleen isän alaisuudessa kasvanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka jollain on työstressiä, ei sinun silti tarvitse pelätä omassa kodissasi ja muuttua varjoksi. Jos toista arvostaa, ei hänelle räyhää väsyneenäkään. Rakastaako miehesi sinua?
Kodin pitäisi olla kaikille turvallinen tila, jossa saa vapaasti myös ilmaista niitä negatiivisia tunteita. Eikä muuttua kodissa varjoksi joka pelkää ilmaista jos lähinnä kaikki vi tuttaa. Kaikilla on heikot hetkensä.
Aloituksessa kuvatussa tilanteessa koti on turvallinen vain miehelle. Mies riehuu vapaasti miten huvittaa, muut ahdistuvat kun mies purkaa tunteitaan heihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa kuvatussa tilanteessa koti on turvallinen vain miehelle. Mies riehuu vapaasti miten huvittaa, muut ahdistuvat kun mies purkaa tunteitaan heihin.
Jaksatko kertoa mikä aloituksessa viittaa turvattomaan tilaan ja riehumiseen?
Jään odottamaan jännityksen kihelmöidessä vastaustasi.
"Alkaa jo itseäkin ahdistaa, vaikka ymmärrän täysin miksi on stressaantunut. Töissä monta asiaa mennyt mönkään ja olisi kiire saada valmista. Ärsyttää silti kun kotona on koko ajan huono tunnelma kun hän on paikalla. Olen yrittänyt puhua että se on vain työ, meillä on tässä tämä perhekin ja koittaisi saada välillä muuta ajateltavaa. Ei ole onnistunut. Äh, olispa vaan poissa kotoa enemmän :("
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksatko kertoa mikä aloituksessa viittaa turvattomaan tilaan ja riehumiseen?
Jään odottamaan jännityksen kihelmöidessä vastaustasi.
"Alkaa jo itseäkin ahdistaa, vaikka ymmärrän täysin miksi on stressaantunut. Töissä monta asiaa mennyt mönkään ja olisi kiire saada valmista. Ärsyttää silti kun kotona on koko ajan huono tunnelma kun hän on paikalla. Olen yrittänyt puhua että se on vain työ, meillä on tässä tämä perhekin ja koittaisi saada välillä muuta ajateltavaa. Ei ole onnistunut. Äh, olispa vaan poissa kotoa enemmän :("
Öh... Kysyt mikä siihen viittaa ja samaan kommenttiin laitat vastauksen omaan kysymykseesi..?
Ei ihme jos miestä vituttaa työstressin tiimoilta, kun samalla kotona akka nalkuttaa jostain tyhjänpäiväisyyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme jos miestä vituttaa työstressin tiimoilta, kun samalla kotona akka nalkuttaa jostain tyhjänpäiväisyyksistä.
Eikö miehen silloin kannattaisi vaihtaa maisemaa jos kotielämä vain aiheuttaa lisää stressiä. Auttaako kiukuttelu jotenkin nostattamaan ilmapiiriä kotona?
Vierailija kirjoitti:
Jos osat olisivat toisin päin, niin jo varmasti olisi sympatiat tämän työstressistä kärsivän naisen puolella. Heti todettaisiin, että varmasti on pinna kireällä, kun on töissä rankkaa ja kotona vielä joutuu kaitsemaan saamatonta miestä, joka ei saa mitään kotitöitäkään tehtyä.
Tottakai. Samaa virttä täällä veisataan, jos kyseessä esim. masentunut puoliso. Nainen ottaa ja lähtee, saa mies luvan etsiä apunsa ja tukensa muualta, naista neuvotaan.
Jos kyseessä naisen masennus, on miehen tehtävä ymmärtää ja jaksaa seistä puolisonsa tukena, koska kyseessä sairaus, mitä nainen ei ole valinnut osakseen.
Näin tämän palstan logiikka toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehen silloin kannattaisi vaihtaa maisemaa jos kotielämä vain aiheuttaa lisää stressiä. Auttaako kiukuttelu jotenkin nostattamaan ilmapiiriä kotona?
Yhtä hyvin voi kysyä, että mitä ap täällä valittaa. Miksi hän ei vaihda maisemaa täällä kitisemisen sijaan.
Olen itse nainen. Tein kaksitoista vuotta yötä päivää töitä. Se on huume. Olin myös pahalla päällä kotona. Mieheni ei lähtenyt, joskus teki kyllä itse mieli, kun mitään ymmärrystä ei tuntunut löytyvän stressiin ja siihen paineeseen, mitä töistä tuli. Vaihdoin työtä, tosin en ole varma onko tämä uusikaan työ mua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin voi kysyä, että mitä ap täällä valittaa. Miksi hän ei vaihda maisemaa täällä kitisemisen sijaan.
Aloittaja voi tehdä asioille paljonkin. Mutta jos sä pidät puolisoa nalkuttavana aikana niin keinot parantaa ilmapiiriä on aika vähäiset.
Nussikaa useammin niin stressi loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Miehen on kerta kaikkiaan selvittävä omasta työstään ilman että myrkyttää kodin ilmapiirin. Jos mies ei siihen kykene, hänen on hankittava helpompi työ.
Ei se aina ole kiinni miehestä itsestään. Huono Esimies luo monesti sen tilanteen, ei alainen.
Vaimo meinasi jättää, kun puursin töissä, että vaimo ja lapset saavat rahaa menoihin. Esimieheni oli narsisti. Pois en päässyt, koska en olisi saanut vastaavaa palkkaa muualla.
Vaimon kiukuttelut ja kuuntelemattomuus ei ainakaan helpottanut stressiä. Tuntui että oli narsististi töissä ja kotona.
En tosiaan tiedä, mihin puolisoilta unohtuu myötä ja vastamäessä. Vaimolla oli vastamäkiä myös. Ei tullut mieleenikään kiukutella niistä tai erota sen takia. Minä olin vaimon tukena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen on kerta kaikkiaan selvittävä omasta työstään ilman että myrkyttää kodin ilmapiirin. Jos mies ei siihen kykene, hänen on hankittava helpompi työ.
Ei se aina ole kiinni miehestä itsestään. Huono Esimies luo monesti sen tilanteen, ei alainen.
Vaimo meinasi jättää, kun puursin töissä, että vaimo ja lapset saavat rahaa menoihin. Esimieheni oli narsisti. Pois en päässyt, koska en olisi saanut vastaavaa palkkaa muualla.
Vaimon kiukuttelut ja kuuntelemattomuus ei ainakaan helpottanut stressiä. Tuntui että oli narsististi töissä ja kotona.
En tosiaan tiedä, mihin puolisoilta unohtuu myötä ja vastamäessä. Vaimolla oli vastamäkiä myös. Ei tullut mieleenikään kiukutella niistä tai erota sen takia. Minä olin vaimon tukena.
Et ole mikään sankari siksi että elätät lapsesi. Se on velvollisuutesi. Vaimosi puolestaan teki kyllä oman osansa työstä.
Ja se nimenomaan riippuu miehestä itsestään, purkaako työstressin puolisoonsa vai ei. Se on täysin miehen päätettävissä, oli töissä millaista hyvänsä.
Sanon vaan kirjoitti:
Nussikaa useammin niin stressi loppuu.
Miten nussit, kun tuo ukon kiukuttelu vie halut.Ei siitä kiihotu ja kostu.
Kyllä nyt kiskoit herneet nenään kun maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Vittuilevat duunarimiehet ovat pahinta. Ne odottavat että kaikki keskittyvät heihin ja heidän työhönsä.