Traumat ovat pilanneet elämässäni monia asioita. Kohtalotovereita?
Ihmissuhteet ovat olleet traumojen takia todella vaikeita ja töissäkin traumoista on ollut paljon haittaa. Kuka samaistuu?
Kommentit (3141)
Kuka etsii trollille lähteitä, en minä ainakaan. Ihan kuin olisi väliä uskooko joku trolli vai ei.
Sama itsesäälissä rypeminen jatkuu. Minusta tosin tuntuu, että tuolla uhri-asenteella olisi tuloksena huono aikuisuus vaikka lapsuus olisi ollut täydellinen. Mutta jatkakaa, omapa on elämänne.
Myös ne itsesäälivät tunteet voivat olla avuksi, kun pyrkii pääsemään sinuiksi itsensä kanssa trauman jälkeen. Itsemyötätunto on yksi tervehdyttävimmistä asioista, joiden avulla todellinen selviytyminen lähtee alkuun.
Vierailija wrote:
Sama itsesäälissä rypeminen jatkuu. Minusta tosin tuntuu, että tuolla uhri-asenteella olisi tuloksena huono aikuisuus vaikka lapsuus olisi ollut täydellinen. Mutta jatkakaa, omapa on elämänne.
Sinusta saa tuntua ihan miltä tahansa. Se on sinun tunteesi tai ajatuksesi. Sillä ei kylläkään ole mitään yhtäläisyyttä tutkimustiedon tai ammattilaisten käsityksen kanssa.
Vierailija wrote:
Myös ne itsesäälivät tunteet voivat olla avuksi, kun pyrkii pääsemään sinuiksi itsensä kanssa trauman jälkeen. Itsemyötätunto on yksi tervehdyttävimmistä asioista, joiden avulla todellinen selviytyminen lähtee alkuun.
Omalla kohdallani itsemyötätuntoa on ollut. Itsesääliä ei, vaikka ehkä sitä olisi ihan hyvä herätellä. Mutta se, mitä on puuttunut rutkasti, on se, että tuntisin itseni normaalien asioiden arvoiseksi ja että ne ovat minuakin varten.
Olen kuunnellut tästä monta jaksoa, suosittelen. Tuttua asiaa, mutta jotenkin tekee hyvää kuulla ne jonkun toisen sanomana. Tuo podi on saatavissa monella eri alustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Sinusta saa tuntua ihan miltä tahansa. Se on sinun tunteesi tai ajatuksesi. Sillä ei kylläkään ole mitään yhtäläisyyttä tutkimustiedon tai ammattilaisten käsityksen kanssa.
Niin, kyllähän se ärsyttää jos joku EI jää säälimään itseään loputtomiin jostakin lapsuudesta ja muusta epäoikeudenmukaisuudesta. Mutta fakta on, että moni selviää ja varsin hyvin, ja jopa oppii kokemastaan. Mikä ei tapa, se vahvistaa, se sananlasku pitää paikkansa.
Mutta jatkakaa toki tämäkin viikonloppu samaa märinää. Itse ette ole mistään vastuussa ettekä voi mitään (muka) tehdä, vika on aina kaikkien muiden ja loputon yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Niin, kyllähän se ärsyttää jos joku EI jää säälimään itseään loputtomiin jostakin lapsuudesta ja muusta epäoikeudenmukaisuudesta. Mutta fakta on, että moni selviää ja varsin hyvin, ja jopa oppii kokemastaan. Mikä ei tapa, se vahvistaa, se sananlasku pitää paikkansa.
Mutta jatkakaa toki tämäkin viikonloppu samaa märinää. Itse ette ole mistään vastuussa ettekä voi mitään (muka) tehdä, vika on aina
No, ei kyllä ärsytä yhtään. En toivon minkäänlaista sairastumista kenellekään. Mutta mikä on sinun motiivisi tulla tänne aukomaan päätä vieraille ihmisille? Mikä sinussa on vinossa? Me tiedämme. että meitä vaivaa traumamme. Ettei vaan olisi sinullakin kyse samasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Mutta jatkakaa toki tämäkin viikonloppu samaa märinää. Itse ette ole mistään vastuussa ettekä voi mitään (muka) tehdä, vika on aina
Miten joku voi olla näin pihalla kuin tämän uusimman tekstin, joka lainauksessa näkyy vain osittain, kirjoittaja. Hän ei myöskään edes tajua, miten paljon paljastaa vain ja ainoastaan itsestään jatkamalla noita iänikuisia lässytyksiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Oot jo kerenny ottaa yhen liikaa. 😅
Kyllä syvästi traumatisoitunut joutuu monen itsesäälin kautta rypemään läpi helvetin. Itselleni kävi näin. Aina kun ajatteli, että nyt olen jaloillani yksi murskaus sai rypemään syvemmällä. Minulla, aikuisella, silloin yhden lapsen äitinä tuli monta mutkaa matkaan ennenkuin selvisi , se, että olin oman elämäni herra. Lapseni joutui maksamaan kalliin hinnan, kun äiti ei aina jaksanut.
Nyt useamman lapsen, myös sijoitetun lapsen äitinä, kiitän puolisoani, joka jaksoi rinnallani sen helvetin.
Ennen kaikkea se vanhin lapseni. Kiitos hänelle siitä ettei koskaan ole tuominnut minua siitä, kun olin vaillinainen.
YHYY YHYYYYY TRAUMAT ON PILANNEET MUN ELÄMÄN YHYYY😩😭😫
Vierailija kirjoitti:
Palstalaisille on varmasti käynyt hyvin selväksi ettet voi hyvin. Miksi muuten viitsisit haaskata aikaasi spämmäämiseen?
Tämän ketjun voisi tiivistää tähän videoon:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa elämässäni toivon, että kohtaat pahimman pelkosi ja sitä kautta trauman. Menetät lapsesi!
Vierailija kirjoitti:
Mun elämää eivät ole pilanneet. Muut ihmiset eivät voi pilata elämääni, mutta ovat kyllä teheet siihen melkoista lisäkuormaa.
Provoilijaa taitaa ärsyttää, kun tässä ketjussa ei itketä vaan kerrotaan asioista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa elämässäni toivon, että kohtaat pahimman pelkosi ja sitä kautta trauman. Menetät lapsesi!
Tuo on niitä tyyppejä, jotka hylkäävät lapsensa ja luovat niitä traumoja.
Luulin, että lukeudun niihin ilkeisiin ja inhottaviin ihmisiin näillä palstoilla, kun saat toisen sapen kiehumaan vinoilemalla. Yksi esimerkki on ne rainbowin cheddar juustonaksut juusto osiossa, mutta ei.
Se, että täällä avataan traumoja, jotka pilanneet elämän. Palstalaiset halveksuu, paheksuu, en löydä sanoja.
No sen verran löytyy, vain nar-sistien nar-sis-tiset jälkeläiset tähän kykenevät. Muistutan, että nar-sismi on pahempi kuin epävakaa persoonallisuus. En pelkää alapeukkuja, koska sanomani on tosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun elämää eivät ole pilanneet. Muut ihmiset eivät voi pilata elämääni, mutta ovat kyllä teheet siihen melkoista lisäkuormaa.
Provoilijaa taitaa ärsyttää, kun tässä ketjussa ei itketä vaan kerrotaan asioista
Älä ikinä ruoki kouraa nimeltä Karma.
Ei nyt sentään kaikilla. Ja mikä oli pointtisi keskusteluun?