Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Brintellix masennuslääke ja uni/seksuaalisuus

Vierailija
17.05.2023 |

Söin ensin muutaman kuukauden Sepram 20 mg, se suorastaan vei koko seksuaalisuuspuolen elämästäni, aiheutti ummetusta ja vei yöunia. Mieleen vaikutti hyvin, mutta erityisesti nuo seksuaali- ja unipuoli alko painamaan vakaakupissa niin paljon, että halusin sen lopettaa.

Nyt se siis lopetettiin ja huomaan, että alkaa asiat palautumaan vähän takasin aiempaan niin hyvässä kuin pahassa.

Tarkotus ois kokeilla seuraavaksi Brintellixiä 10 mg ja nyt kiinnostaa kuulla kokemuksia, että miten se on mahtanu vaikuttaa erityisesti seksuaalipuoleen?

Tietysti yksilöllisiä kaikki, että ei se auta kuin kokeilla, mut silti kiinnostaa kokemukset.

Saa toki muitakin kokemuksia kertoa.

Ite oon varautunu huonoon oloon, huimaukseen, matalaan mieleen ja vaikka mihin ensimmäisten viikkojen ajaksi. Niin kuin mainihin, eniten mietityttää lähinnä uni ja seksuaalisuus.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena Brintellix ei ole vaikuttanut seksuaalisuuteeni mitenkään. Ihan normaalit halut ja lopputulemat on. Ei ole sillä saralla aiheuttanut ongelmia itselleni.

Nämähän ovat toki yksilöllisiä asioita ja varmaan sukupuolisia erojakin voi olla. Mutta tämä on oma kokemus.

Vierailija
2/9 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjesta! mulla kokemusta brintellixistä nyt puolentoista vuoden takaa ja muuten hyvä lääke mutta minulla ne vei lähdes kaikki seksuaaliset halut! Tämän takia nyt olen lopettamassa tätä ja nämä vierotusoireet on kyllä jotain kammottavaa itselläni. Täysin laamannuttavaa mutta muuten lääke on hyvä. Nainen myös täällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt brintellixiä nyt n. 5 kuukautta.   Parin viikon aikana oli vähän pöhnässä oleva olo, mutta loppui sitten.  En voisi elää ilman tuota lääkettä koska vie pois ahdistuksen.  Lääkkeen oton jälkeen tulee n. 1 kestävä melko lievä pahoinvointi tai ehkä enemmän joku närästys, ei paha.  Tosin kahvin juonti on vähentynyt kun se ei ole maistunut.  Eihän kahvia kyllä suositellakaan rauhoittavien tai muiden vastaavien kanssa. 

En ole varma vaikuttaako uneen.  Olen pitkään syönyt lääkkeen aamuisin, koska koen että lääke toimii tehokkaammin silloin päiväs aikaan. Muttta saattaa sitten taas tehdä aamu-uniseksi.  En kyllä ole varma vielä tästä teoriasta.

Huomasin jo aika alussa että orgasmeilta jää jonkinlainen huippu pois ja kiihottuminen on vähän vaikeampaa.  Aivan kuin orgasmi ja ahdistus syntyisivät samassa paikassa aivoissa.  Joku yhteys niillä on varsinkin kun nuorempana olen ollut jokseenkin seksiaddikti ja samalla myös kärsinyt voimakkaasta ahdistushäiriöstä.

Joka tapauksessa, ei haittaa vaikka seksihalut vähenisivät tai muuta, koska mikään tässä elämässä ei ole niin kamalaa kuin ahdistus.

Sen jälkeen kun ahdistus poistui arjestani, vapautui tilaa muille ajatuksille, samalla myös neuroottiset negatiiviset  ja vainoharhaiset ajatukset katosivat.  Pystyn keskittymään monta kertaa paremmin esim. töihini kun ahdistu tyhmistä asioista ja kuluta niihin energiaa.  Tuntuu että voin olla enemmän oma itseni.  

Jos sen hinta on laimeammat orgasmit ja pieni pahoinvointi, niin aika halvalla pääsee.

Vierailija
4/9 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt brintellixiä nyt n. 5 kuukautta.   Parin viikon aikana oli vähän pöhnässä oleva olo, mutta loppui sitten.  En voisi elää ilman tuota lääkettä koska vie pois ahdistuksen.  Lääkkeen oton jälkeen tulee n. 1 kestävä melko lievä pahoinvointi tai ehkä enemmän joku närästys, ei paha.  Tosin kahvin juonti on vähentynyt kun se ei ole maistunut.  Eihän kahvia kyllä suositellakaan rauhoittavien tai muiden vastaavien kanssa. 

En ole varma vaikuttaako uneen.  Olen pitkään syönyt lääkkeen aamuisin, koska koen että lääke toimii tehokkaammin silloin päiväs aikaan. Muttta saattaa sitten taas tehdä aamu-uniseksi.  En kyllä ole varma vielä tästä teoriasta.

Huomasin jo aika alussa että orgasmeilta jää jonkinlainen huippu pois ja kiihottuminen on vähän vaikeampaa.  Aivan kuin orgasmi ja ahdistus syntyisivät samassa paikassa aivoissa.  Joku yhteys niillä on varsinkin kun nu

Korjaus tuonne alkuun:  lievä pahoinvointi kestää siis n. tunnin kun lääke alkaa vaikuttaa.  

Vierailija
5/9 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut libidoon tai orgasmiherkkyyteen.

Vierailija
6/9 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin sitä kaksi vuotta ahdistukseen. Masentunut en silloin ollut.

Ei vaikuttanut haluun, orgasmi sen sijaan oli tosi tiukassa. Tuntui kuitenkin normaalilta vs.fluoksetiini vei pois kyvyn kokea nautintoa. Kokeilin yhteensä ainakin kolmea eri SSRItä joilla kaikilla oli omat pahat sivuoireet ja sitten tuota.

Mua närästi Brintellix niin paljon, että söin sen kaksi vuotta happosalpaajaa koko ajan. Psykiatrin mielestä paras vaihtoehto, koska oli muutenkin niin vaikeaa löytää sopiva lääke.

Lopettamisoireet oli hirveät. Ajoin lääkityksen alas hitaasti. Meni ainakin 3kk. Ongelma toki on se, että lääke oli lähes mahdotonta paloa siististi, joten annostitraus alas oli tosi vaikeaa. Silloin paketin läpyskässä luki, että voi lopettaa vaikka kerralla. Lol.

Vierailija
7/9 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt Brintellixiä puolisen vuotta ja elämä on palautunut ennallaan. Ennen itkin päivittäin ja ahdistus oli lamaannuttavaa.

Klitoris ei toimi niin kuin ennen. Menee välillä tunnottomaksi. Olen kuitenkin saanut myös klitorisorgasmeja.

Kahvin juonti lähes tulkoon loppui Brintellixin aloittamisen jälkeen. Kahvi maistuu nykyään pahalta.

Vierailija
8/9 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kokenut Brintellixin lisänneen ruokahalua ja painoa? Voi toki liittyä masennuksen pahenemiseenkin, mutta olen nyt syönyt lääkettä kolme viikkoa ja tuntuu, että on koko ajan nälkä. Ja paino nousee.

Entä oletteko kokeneet Brintellixistä aktivoivia vaikutuksia? Itsellä olotila on väsynyt ja saamaton ja toivon, että lääkkeestä olisi apua tähänkin.

Vierailija
9/9 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Morjesta! mulla kokemusta brintellixistä nyt puolentoista vuoden takaa ja muuten hyvä lääke mutta minulla ne vei lähdes kaikki seksuaaliset halut! Tämän takia nyt olen lopettamassa tätä ja nämä vierotusoireet on kyllä jotain kammottavaa itselläni. Täysin laamannuttavaa mutta muuten lääke on hyvä. Nainen myös täällä!

Täällä mies syöyt 1,5 vuotta ja ärsyttävin haitta on seisokkiongelmat ja kiihottumisen vaikeus kun ei paneta vaikka haluaisi. Muuten loistava lääke ollut sos ahdistukseen