Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat ei riitä nytkään

Vierailija
17.05.2023 |

1200 / kk toimeentulotukea. 800 vuokran jälkeen jää vain 400 euroo, jonka pitäs muka riittää elämiseen. Ruoka vie jo yhdeltä 350 kuussa. Kahvilla käydään vain kerran viikossa. Lemmikin hoito kallista ja välillä tarttee hoitajankin sille. Auto syö ainakin satkun-pari kuussa. Elektroniikka ei kestä nykyisin. Joutuu ostamaan välillä uuden älypuhelimen. Mistä rahat??!!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosi, onneksi meillä työssäkäyvillä on rahaa niin että ranteita pakottaa ja saadaan joka päivä mennä töihin. Itse pitää matkakulut maksaa, itse pitää ruoat maksaa, itse pitää asuminen maksaa,itse pitää lääkkeet maksaa, koirakin on josta tulee myös menoja. Asumismenojen jälkeen jää noin viisi sataa.

Vierailija
22/32 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkiä ja autoa ei ole tarkoituskaan pitää toimeentulotuella muuta kuin silloin jos tienaa. 

Mihin se parempina aikoina hankittu lemmikki pistetään esimerkiksi työttömyyden tai pitkän sairasloman ajaksi?

Piikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan palkkaa 1300 netto, 800e asumiskulut, 100e elarit, autokulut 100e, muut laskut 150e. 100e ruokaan. loput säästöön, että saa lapselle lahjat ostettua. Onneksi saa käydä töissä.

100 euroa ruokaan, sinä ja lapsi? Kerro mitä syötte.

Vierailija
24/32 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto vaihtoon, lemmikki pois, auto pois, puhelin käytettynä. Kirjaston netti käyttöön. Kahvila pois.

Asunto on aivan liian kallis

Lemmikit vasta kalliita on

Auto ilman muuta pois

Jos vaan puhelimen saisi käytettynä

Kahvit pieneen termariin ja eväiden kanssa puiston penkille

No elämä on tämän jälkeen todella ankeaa, mutta on kuitenkan elämää. Ala myös säästää 20,- euroa kuussa yllättäviin menoihin, kuten puhelimeen tai lääkkeisiin ,

Joskus mielekkyys syntyy siitä, kun huomaa selviävänsä pienellä budjetilla. Et ole yksin.

Vierailija
25/32 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi , minulla vuokra 387 euroa ja nettotulot 1920 euroa. Rahat just riittää elämiseen. Haluan asua halvalla yksiössä.

Vierailija
26/32 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko olla toimeentulotuella monta vuotta vai onko se kännykkä juuri nyt hajoamassa?

Jostain joudut luopumaan. Asunto on kallis, autoon ei ole varaa. Jos lemmikki on rakas, älä anna pois.

Tt-tuki on tarkoitettu hengissä pysymisen kannalta välttämättömiin menoihin. Ruokamenot täytyy varmaan lähes puolittaa. Ei siinä kahvilla käydä ulkona, jos ei joku tarjoa. Toivottavasti löydät pian hyväpalkkaista työtä.

Vierailija
27/32 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloja ja marjoja voi kerätä, syödä paljon kaurapuuroa ja muuta edullista. Leipää voi leipoa itse. Toivottavasti ei ole allergioita tai muita ruokarajoituksia. Varhaiskaali ja juurekset ovat edullisia. Osan jauhelihasta voi korvata soijarouheella. Näin voi säästää ruokamenoissa. Ostaa myös punalaputettuja tuotteita ilta-alesta.

Vierailija
28/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että senmoset provot tänään.

Mitä meinaat?? Suomessa on oikeasti noin alhaiset tuet!

Ei hän edes maininnut asumistukea.

Vierailija
29/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoittaa? Rahat ei riitä? Ei toimeentulotuella eläessä mitään osakkeita ostella tai säästötiliä kartutella.

Vierailija
30/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies- kirjoitti:

Oi voi , minulla vuokra 387 euroa ja nettotulot 1920 euroa. Rahat just riittää elämiseen. Haluan asua halvalla yksiössä.

Ihan hyvä ratkaisu, jos kukaan ei koskaan käy kylässä. Saako tolla hinnalla mukaan edes parveketta?

Vierailija
31/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoasta aina suurin huoli, että ensiksi varaa ruokarahat, kaikki muukin selviää.

Vierailija
32/32 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

U p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän