Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kiva, kun lähdit kahville - pyysin jo kaikkia muita."

Vierailija
17.05.2023 |

Eräs kaveri pyysi kahville. Olin tästä iloinen ja menin hyvillä mielin kahvilaan. Siinä juotiin kahvia ja oli mukavaa, kunnes äkkiä kaveri totesi suunnilleen: "Kiva, kun lähdit mukaan. Pyysin kaikkia muita ennen sua, mutta kukaan ei päässyt, niin kysyin sit sua." Olin siis varasuunnitelman varasuunnitelma, ok, ei siinä mitään. Mutta oli jotenkin epämiellyttävää, että se piti ääneen sanoa. Varmaan ylireagoin, mutta tuntui vähän ikävältä.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, mikä polttava tarve kahvitteluun sun kaverilla oli, kun noin sitkeästi siihen piti joku saada houkuteltua mukaan 🤔

Vierailija
2/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, mikä polttava tarve kahvitteluun sun kaverilla oli, kun noin sitkeästi siihen piti joku saada houkuteltua mukaan 🤔

Hänellä oli palkaton vapaapäivä ja alkuperäiset suunnitelmat peruuntuivat.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, mua ainakin olisi suuresti vituttanut tuollainen kommentti. Mun ex-kaveri laittoi joskus viestiä tyyliin, "että hei ootko tulossa vappua viettämään ylihuomenna? Meillä on täällä porukka kasassa silloin".  Vastasin, että kuulostaa kivalta, ilmoitan heti, kun tiedän tarkemmin omia aikatauluja". Laittoi seuraavana päivänä viestiä, että "Nojoo, toi oli vähän tollanen keskiyön känniviesti. Mut voithan sä tulla mukaan, jos haluut". Juu en mennyt, ja arvatenkin on nykyään ex-kaveri.

Vierailija
4/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts!

Vierailija
5/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika kevyesti kyllä vaikutat ennemminkin suhtautuvan. Kyllä itse tuossa tilanteessa pohtisin ihan tarkemminkin menneitä tapaamisia kyseisen kaverin kanssa, siis että olenko aina hänen hätävaransa ja tuleeko kutsut viime hetkellä. Jos näin on niin tekisin omat johtopäätökseni asiasta ja jatkossa toimisin sen mukaisesti.

Aika on arvokkain omaisuutemme ja kannattaa harkita miten sen käyttää. Oikeisiin ihmissuhteisiin vai toisen hätävarana?

Vierailija
6/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on sellainen klassinen pershäiriöisen seuraansa mitätöivä kommentti. Siihen voisi vastata vaikka, että "kiva että pyysit kahville, vaikken yhtään ihmettele, ettei kukaan halunnut kanssasi lähteä"

Vierailija
7/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aha. Olettiko että kaikilla muillakin on? Oliko sullakin vai oletko työtön?

8/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ylireagoi yhtään. Oisin tossa tilanteessa varmaan noussut pöydästä ja häipynyt. Oon niin kurkkuani myöten täynnä vittumaisia ihmisiä. Älä mene sen kans enää ikinä minnekään. Et oo mikään lattiarätti.

Vierailija
9/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaverini pyysi festareille tyylillä lähdetkö jos x tai y ei pääse. Ilmoitin, että en ole tulossa. Olin siis etukäteen varan vara.

Vierailija
10/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aha. Olettiko että kaikilla muillakin on? Oliko sullakin vai oletko työtön?

Teen vuorotyötä eli aikaa kyllä oli. Siksi olinkin iloinen kahvikutsusta.

ap

Vierailija
11/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama kokemus eka poikaystävästä. Pyysi ensin treffeille kaunista ja hoikkaa sukulaistani. Koska hän ei suostunut, pyysi sitten minua. Kyllä siitä parisuhde syntyi ja rakkauttakin oli, ei kannata olla ennakkoluuloinen ystävyys- eikä rakkaussuhteissa tai niiden alkamistavassa

Vierailija
12/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen vielä jatkaa, että ennen kaikkea se että ystävä kehtasi tuon ääneen möläyttää kertoo arvostuksesta sua kohtaan, joka ei selvästikään oo iso. Tai sitten ystäväsi on todella yksinkertainen ja sosiaalisesti taitamaton. Mutta jos ei, niin sitten tuo ensimmäinen vaihtoehto. Pitää sua itsestäänselvyytenä, eikä näytä kunnioittavan. Oot vaan oikeiden ystävien korvike. En sano tätä veetuillakseni, vaan ihan vaan siksi että tältä se vaikuttaa näin ulkopuolisen silmiin.

Vierailija
13/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kokisin että ko henkilö haluaa tehdä tiettäväksi että ei tässä sitten mitään läheisiä ystäviä olla vaikka kahville pyysinkin

Vierailija
14/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin juonut nopeasti kuppini tyhjäksi ja lähtenyt sen jälkeen sanomalla että on kiire. Enkä lähtisi moisen tyypin kanssa toista kertaa.

Vierailija
15/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite kokisin että ko henkilö haluaa tehdä tiettäväksi että ei tässä sitten mitään läheisiä ystäviä olla vaikka kahville pyysinkin

Siis miksi ihmeessä kellään ois tarvetta A) tehdä tuollaista jotenkin selväksi tai B) varsinkaan noilla sanoilla jolloin se ei tule selväksi vaan pikemminkin aiheuttaa vaan hämmennystä.

Ymmärtäisin ehkä tollaisen kommentin esim vastakkaisen sukupuolen edustajalta jos haluaa tehdä selväksi että kahvikutsu oli ihan vaan ystävien välinen kutsu, ei sen enempää. Mutta jos kahden samaa sukupuolta edustavan kommentti niin sit vaan tökeröä.

Vierailija
16/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häshtäg FOBO

vihaan fobo ja fomo- ihmisiä, varsinkin fobo.

Vierailija
17/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööh, mua ainakin olisi suuresti vituttanut tuollainen kommentti. Mun ex-kaveri laittoi joskus viestiä tyyliin, "että hei ootko tulossa vappua viettämään ylihuomenna? Meillä on täällä porukka kasassa silloin".  Vastasin, että kuulostaa kivalta, ilmoitan heti, kun tiedän tarkemmin omia aikatauluja". Laittoi seuraavana päivänä viestiä, että "Nojoo, toi oli vähän tollanen keskiyön känniviesti. Mut voithan sä tulla mukaan, jos haluut". Juu en mennyt, ja arvatenkin on nykyään ex-kaveri.

Eijee, ollaan samiksia XD Kaveri, siis entinen sellainen, laittoi viestiä että varaa jo päivä kalenterista, bileet päivämämäärällä X. Kiva nähdä kavereita ajan kanssa pitkästä aikaa, hölmönä mietin. Kyseinen päivämäärä tuli ja meni. Näin noin puoli vuotta myöhemmin alustavan kutsun näin lähettäneen henkilön sattumalta. Hehkutti miten oli ollut hyvät bileet ja otetaan uusiksi pian. Totesin siihen, että hauska kuulla, itsehän en kutsuttujen joukossa ollut. Tyyppi Rupes änkyttämään jtn epämääräistä ja katosi kiireellä paikalta.

Sanotaan nyt vielä, että kyseisessä kaveripiirissä oli pari tyyppiä, jotka tavallaan dominoi tapaamisten kokoonpana yms. Eli jos just sillä hetkellä naama ei miellyttänyt niin sut poistettiin joukosta. Täytynee olettaa etten vaan ollut riittävän kuuuul XD päätin että elämä on parempaa kokonaan ilman kyseistä porukkaa.

Vierailija
18/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä lailla sä sitten reagoit (kun kysyt, oliko se ylireagoimista)?

Vierailija
19/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millä lailla sä sitten reagoit (kun kysyt, oliko se ylireagoimista)?

Toivottavasti ei regoinut tilanteessa mitenkään, koska piilovittuilijalle ei suoda tyydytystä reagoimalla. 

Mutta hiljaa mielessään kannattaa vetää tarvittavat johtopäätökset ja asentaa ystävyys sitten uuteen valoon. 

Vierailija
20/60 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hymyilisin vinosti ja sanoisin: -Ehkä ensi kerralla kannattaa sitten aloittaa minusta. En siis panisi välejä tuon takia poikki, koska en haluaisi näyttää että tuolla olisi mulle väliä. Mutta en tuon jälkeen ottaisi tyyppiä enää vakavasti tai pitäisi häntä minään ystävänä. Mutta voihan satunnaisen tuttavankin kanssa kahvitella jos ei oo muuta tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi