Minkä kokoinen ale-Reimatec kaksivuotiaalle?
Onko täällä paikalla 10/2004 syntyneitä? Itse pähkäilen minkä kokoisen haalarin ostaisin alemyynnistä ensi talvena kaksivuotiaalleni. Hän käyttää nyt Reimateciä koossa 80cm.
Olisiko 92cm hyvä ensi talveksi? (Tuo 86cm TUNTUU niin " pieneltä" , kun ensi kevään välikausipukukin on jo 86cm.)
Entä babymalli vai sellainen, jossa on vyötärökumppari? (Välikausipuku on jo tuota isojen tyttöjen mallia, koska Jesper Juniorin myyjän mukaan se on hyvä jos/kun puku on aluksi reilun kokoinen.)
Haluaisin sellainen ruskeavaaleanpunaisen.
Kommentit (26)
Ei kyllä mene enää ensi talvena 2v 4kk vanhana... Hoikka lapsi kyseessä, joten vyötärömallinen puku on käytössä.
meillä tyttö lokakuulta 04, mitat 86cm ja 13kg 2v-tarkastuksessa. Nyt on hyvä 86cm reimatec, luulen että välikausipukukin mahtuu samassa koossa vielä ensi kevään (käytti sitä tosin jo syksyllä), mutta kun vauvamalli ja tyttö aika lyhytkasvuinen. 92cm talvipuku on vielä iso muissakin malleissa, meillä remu odottamassa tuossa koossa. Se on vähän pienempi mitoitukseltaan kuin ko. koon reimatec. Eli itse ostaisin varastoon 92cm reimatecin, mutta jos teillä ollaan nopeakasvuisempia, voi ostaa jo 98cm vyötärömallisen varastoon.
Oma esikkoni kans lokakuun lapsi ja pienikasvuinen, jätti väliin koko koon 92!! Eli keväällä käytti 86cm reimatecia, syksyllä siirtyi 98 reimateciin vaikka se oli vähän pitkä aluksi, mutta oikeesti sitä tässä suomen talvessa tarvittiin vasta joulun jälkeen!!!
Ainakin meillä täällä etelässä uudet puvut otetaan käyttöön aina joulun jälkeen vasta, kun talvikin tulee vasta tammi-helmikuussa! Syksyllä on pärjätty nyt jo monta vuotta kevätpuvulla. Ja siksi olen myös luopunut ostamasta varastoon seuraavaan syksyyn... kun tuo esikkokin siis pyrähti jossain vaiheessa kerralla enemmän.
86cm on 1,5-vuotiaan koko ja 98cm 3-vuotiaan koko. Eri asia sitten on, minkä kokoisia milloinkin kunkin lapset ovat.
Meillä haalari on ostettu aina edellistalven alesta tammikuussa syntyneelle. 2-vuotistalvena käytössä oli koko talven 92-senttinen vyötärömallinen puku ja se oli siis hyvä lapselle, joka kulkee neuvolan +1-käyrällä eli ei ole pienikokoinen. Itse ostaisin siis myös lokakuussa syntyneelle 2-vuotiaalle koon 92cm.
Meillä tytöllä oli viime talvena kun oli 2v (pituutta 82cm ja painoa reilut 10kg) reimatecin babymalliset 80cm ja 86cm. 86cm jäi lähes pitämättä kun oli niin reilu.
Nyt ikää 3v (pituutta 90cm ja painoa vajaat 11kg) ja 86cm reimatec menee hyvin mutta tuskin koko talvea, kaapissa on 92cm odottamassa pakkasia..
92cm on 2vuotiaan koko, jos lapsi kasvaa keskikokoisena niin silloin ostaisin sen.
Meillä 9/04 syntynyt tyttö, n. 88cm ja 11kg eli hoikka, hänellä on nyt käytössä 92cm reimatec, on just sopiva. Viime talvena oli 80cm haalari. Kaverin samanikäisellä pojalla taas on 98cm haalari, ja on ihan sopiva. Meillä on babymallia, mut vyötärömallinen (tai mikä se sana nyt on) olisi kivempi
Kantapään kautta opin, että nuo arvaukset tulevat kalliiksi! lapseni oli 2-vuotiaana 99 cm eli 104 olisi ehkä sopinut. ostin sitten kuitenkin 110-puvun, joka oli tosi passeli.