Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkituliaiset, onko nämä ok?

Vierailija
17.05.2023 |

Lyhty + kynttilä, servettejä. Joku makea jälkkäri konditoriasta. Yksi yö ollaan.

Kommentit (251)

Vierailija
21/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vienyt monellekin mökille syötävien tuliaisten lisäksi pikkupaketin talous- tai vessapaperia. 😀 Ne ovat aina tervetulleita.

Huom. jos mökille joudutaan kantamaan juomavesi kaupungista, yksi tervetullut tuliainen on kaupasta ostettu lähdevesitonkka.

Vierailija
22/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lyhtyä. Kaikki ylimääräinen krääsä mökillä on kauhistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Servetit ovat silkkaa vittuilua! Jos on pakottava tarve viedä paperituotteita, niin miksipä et veisi vessapaperia?

Joo ja rouvalle terveyssiteitä!

Vierailija
24/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasitte siis kynttilällä ja servettipaketilla mennä kenties valmiiseen pöytään? Viettekö yhtään ruokaa/juomaa?

Jälkkärikö ei ole mikään syötävä? Jos isäntä väki sanoo ettei ruokaa ja juomaa niin ehkei mökillä ole tiloja säilyttää määräänsä enempää ruokaa. Vie sinä vaan vängällä . Emme mekään halua vierailta sitä mitä ei tarvi ja mahdu.

Vierailija
25/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vienyt aina (omien ruokien lisäks) mökkiväelle ison paketin vessapaperia. Aina se on otettu ilolla vastaan. :) Sitä kuitenkin kuluu ja on sellanen mitä pitäisi joka tapauksessa sinne roudata.

Vierailija
26/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietiin siskon mökille säkki huussikuiviketta ja neljä lähdevesitonkkaa.

Vierailija
27/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Saan tästä hyvästä miljoona alapeukkua ja haukut mutta minusta vessapaperi on junteinta ikinä mitä voi tuliaisiksi viedä.

Vierailija
28/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa miettinyt vastaavissa tilanteissa.

Jos vuorottelette kyläilyjä toistenne luona niin hieman eri tilanne. Tietty sillon suunilleen saman arvoset kestitykset. Sillon mielestäni riittää vallanmainiosti vaikka pelkkä kahvipaketti.

Mutta jos tämä kaikki toimii yhteen suuntaan niin arvioi mitä isäntäväeltä menee teidän ruokkimiseen, elikkä kuinka monta teitä on ja monetko ruuat laittavat? Ja sitä mukaa satsaat rahaa siihen mitä viet.

Esm kokonainen perhe, 4 henkilöä, niin kyllä niitten kestitys maksaa aika paljo kun hinnat noussu.

Vierailija
29/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasitte siis kynttilällä ja servettipaketilla mennä kenties valmiiseen pöytään? Viettekö yhtään ruokaa/juomaa?

Jälkkärikö ei ole mikään syötävä? Jos isäntä väki sanoo ettei ruokaa ja juomaa niin ehkei mökillä ole tiloja säilyttää määräänsä enempää ruokaa. Vie sinä vaan vängällä . Emme mekään halua vierailta sitä mitä ei tarvi ja mahdu.

No piti kysyä, että osallistuuko ruokakustannuksiin. Nyt siis ilmeisesti pöytään, sänkyyn nukkumaan ja valmiiseen saunaan pääsee taskussa kulkevalla servettipaketilla. Mut sehän on hienoa, jos tuollaiseen mökkiin pääsee. Mökin omistaja on suostunut kantamaan ja maksamaan yksin ruokaostokset ja juomat ja kaikki. Toki näitäkin mökkejä on, mitkä on verrattavissa omakotitaloon, että löytyy pesukoneet sun muut ja auton saa oven eteen parkkiin.

Sit taas itse kuvittelen mökin syrjäiseen paikkaan kaukana kaupasta ilman pesukoneita ja ulkohuussilla.

Vierailija
30/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Servetit ovat silkkaa vittuilua! Jos on pakottava tarve viedä paperituotteita, niin miksipä et veisi vessapaperia?

Kyllä itse katan servetit mökillä pöytään, tietenkin. Ei siinä nyt mökilläkään tarvitse mikään vessapaperinpalanen aterimien alla olla. Mutta tuliaisethan ovat enemmin huomaavaisuusele. Yleensä kyse ei ole mistään, mitä ei voisi itse tarvitessaan hankkia. Käyttöön tuleva on aina kätevää, mutta tuskin monikaan pahastuu "tarpeettomasta" muistamisesta? Ajatus tärkein, jos jotain tarvitsee, voi pyytää.

Mielestäni kesäkukka ym. aina hyvä, ei jää nurkkiin pyörimään, mutta ilahduttaa sen kesän pihassa, terassilla. Samoin saunatuotteet ovat mökkeilyn ydintä. Sellaista "ylimääräistä", mitä ei tulisi ehkä vartavasten hankittua, mutta mikä ilahduttaa hetken.

Vierailija
31/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökillä ei ole juoksevaa vettä, niin veisin juotavia ja vettä vähintään sen verran mitä oma seurue käyttää, pyydettiin tai ei. Samoin kahvia, vessapaperia, grillihiiliä yms yms vien, riippuen tietysti siitä onko mökillä sitä grilliä. Ei kuitenkaan kylmäsäilytettäviä, jos niille ei löydykään tilaa.

Vierailija
32/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä ehkä enemmän tarvii talous ja vessapaperia. Mökillä tuskin normaalisti katetaan servettejä pöytään.

Miksei katettaisi? Meillä on aina servetit käytössä. Kotona kankaiset ja mökillä paperiset.

Vierailija
33/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi yhtään lyhtyä, jonka joku muu on valinnut, mutta aina silloin tällöin niitä ja jotain tuikkukuppeja joku tuo mökille tuliaisiksi. Joskus vuosia sitten asia harmitti, mutta nykyään ajattelen, että lahja on tuottanut iloa antajalleen siinä vaiheessa kun sitä on valittu. Ja surutta laitan kirpparille tai kierrätyskeskukseen kaiken, mistä en tykkää.

Vierailija
34/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kiitos servettejä. Saan itsekkin sen euron paketin samalla ostettua, kun ostan 3 kestokassillista ruokaa mökille, keissi saunajuomaa. Pari 24 päkkiä limua ja vissyä. Vesitonkat. Viinit. Isot säkit wc ja talouspaperia yms.

Vierailija
35/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoiset on tuliaiset. Mites olisi tarvikkeet kylmäsavulohisalaattiin, pullo kaveriksi valkoviiniä ja omat saunajuomat.

Miksi ovat erikoiset? Ruokaa ja juomaa emme vie tuota jälkkärijuttua lukuunottamatta. Ap

Mikä tämä aloituksen motiivi nyt oli? Haluat pelkkiä kehuja miten hienot tuliaiset? Jos olet isäntäväen kanssa asian puhunut läpi viet sen jälkkärin ja jätät muut krääsät viemättä.

Joo, olis ne kehut näiden haukkujen jälkeen ihan kivoja :)

Ap

Vierailija
36/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saareen tulevilta toivotaan esim multasäkkiä, huussikuiviketta, vettä, voi olla kotoa tuotuakin, muitakin juomia, vessa- ja talouspaperia jne tavaroita, joita aina tarvitaan.

Vierailija
37/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo. Ja älkää menkö ihmisten mökeille!

Miksi olisi provo? Itse olisin ihan mielissäni tuollaisista tuliaisista ja mennään kun on kutsuttu. Ap

Mielissäsi kynttilästä ja servieteistä?? Mieluummin ei mitään.

Vierailija
38/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien aina mökkituliaisiksi kukkakimpun, Kesäkassi-keksilajitelman ja tuoksukynttilän. Aina on isäntäväki kovasti kiitellyt ja tykännyt tuomisista. Oma Embo-rulla mulla on aina varuiksi mukana, jos mökillä on vain keltaista puunsäästäjää tai muuta huonolaatuista wc-paperia.

Vierailija
39/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No piti kysyä, että osallistuuko ruokakustannuksiin. Nyt siis ilmeisesti pöytään, sänkyyn nukkumaan ja valmiiseen saunaan pääsee taskussa kulkevalla servettipaketilla. Mut sehän on hienoa, jos tuollaiseen mökkiin pääsee. Mökin omistaja on suostunut kantamaan ja maksamaan yksin ruokaostokset ja juomat ja kaikki. Toki näitäkin mökkejä on, mitkä on verrattavissa omakotitaloon, että löytyy pesukoneet sun muut ja auton saa oven eteen parkkiin.

Sit taas itse kuvittelen mökin syrjäiseen paikkaan kaukana kaupasta ilman pesukoneita ja ulkohuussilla.

Ei tarvitse kuvitella kun kerron että tässä tapauksessa mökki ei muistuta lainkaan tuota jälkimmäistä. Mukavuudet on. Ap

Vierailija
40/251 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kesäkukka ym. aina hyvä, ei jää nurkkiin pyörimään, mutta ilahduttaa sen kesän pihassa, terassilla.

Mä olen tuosta kukkasesta vähän eri mieltä. Jos mökillä ei oleile riittävän usein, kukkaa ei hoida kukaan. Riippuu olosuhteista onko se hyvä lahja vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän