Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan painoarvio

Vierailija
16.05.2023 |

Hei,
eikö vauvan painoarvio olekaan automaattinen juttu mikä arvioitaisiin edes kerran loppuraskauden aikana? Olen ajatellut näin, mutta neuvolan lääkäri sanoi ettei voi antaa arviota vaan lähinnä vastaako kaikki mitat yms. oikeita viikkoja.

Oon saanut vaan yhden painoarvion joskus 20vko kohdilla. Hämmentää kun monet odottavat puhuvat painoarviosta ja jopa synnytystavasta mikä voi määrittyä juuri painon mukaan. Itsellä jo vko 37 eikä mitään tietoa.

Onko samoja kokemuksia? Millä viikoilla ja kuka on arvioinut painon? 😄

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei annettu mitään arviota, aika yllätys oli kun työllä ja tuskalla syntyi 4,7-kiloinen. Nimim en ole katkera mutta kuitenkin

Vierailija
2/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 40. Oli mahtavan kokoinen maha ja olen tosi lyhyt niin neuvola lähetti painoarvoon, joka meni kilolla väärin. Arvioivat siis noin kilon vähemmän. Vauva oli yli 5 kg kun syntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikolla 40. Oli mahtavan kokoinen maha ja olen tosi lyhyt niin neuvola lähetti painoarvoon, joka meni kilolla väärin. Arvioivat siis noin kilon vähemmän. Vauva oli yli 5 kg kun syntyi.

Sektiolla siis syntyi.

Vierailija
4/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kertaakaan tullut painoarviota. Olen ymmärtänyt, että se tehdään vain, jos on jotain erityistä syytä. 

t. kolmen äiti 

Vierailija
5/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla arvioitiin että nyt isomman puoleinen vauva tulossa, vähintään 3800g. Tyttö painoi syntyessään 2990g viikolla 40. Nuo on tosiaan vaan arvioita.

Vierailija
6/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu tälle palstalle.

Vierailija
7/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu tälle palstalle.

Millä perusteella vauva-jutut eivät kuulu vauva-palstalle? :D

Vierailija
8/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen raskauden aikana ei kertaakaan kukaan arvioinut kokoa.

Toisen lapsen kohdalla synnytyssalissa kätilö kysyi saako arvion tehdä. Anna vaan mennä!

Hän oli oikein riemuissaan kun sai arvioitua painon hyvin lähelle sitä mitä lapsi lopulta oli.

Joten oma veikkaus ettei se mikään automaatio ole.

Vierailija
9/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla arvioitiin että nyt isomman puoleinen vauva tulossa, vähintään 3800g. Tyttö painoi syntyessään 2990g viikolla 40. Nuo on tosiaan vaan arvioita.

Samoin, arvio meni yläkanttiin. Arvioitiin vauvan olevan yli nelikiloinen, viikkoa myöhemmin syntyi tytär 2700 g. Niin paljon kuullut vastaavia kumpaankin suuntaan heittäneitä arvioita, joten en ymmärrä, mitä hyötyä näistä arvioista on. Voin itsekin arvioida seuraavasta, että n neljä kiloa painaa, tuskin menee enemmän metsään arvio kuin ammattilaisilla.

Vierailija
10/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen raskauden aikana ei kertaakaan kukaan arvioinut kokoa.

Toisen lapsen kohdalla synnytyssalissa kätilö kysyi saako arvion tehdä. Anna vaan mennä!

Hän oli oikein riemuissaan kun sai arvioitua painon hyvin lähelle sitä mitä lapsi lopulta oli.

Joten oma veikkaus ettei se mikään automaatio ole.

Nyt kun luin muiden vastaukset niin eka syntyi ennenaikaisena ja toinen about laskettuna aikana ja pieni oli hänkin.

Näyttäisi nimittäin muilla olleen suuria ja ehkä siksi arviota tehty?

Vierailija
11/11 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut painoarviota kuin esikoisen kohdalla ja sekin heitti kilolla, semmosen 3,5 kiloisen sijaan syntyi 4,5 kiloinen vauva =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän