*-*-*-*-*-*-* Elokuiset 2007 pinoon mars *-*-*-*-*-*
Huomenta!
Aattelin uuden viikon kunniaks avata meille uuden pinon, kun alkoi tuo entinen olla jo sen verran pitkä!
Pitäiskös meidän miettiä nimee tälle meidän poppoolle? Ja olikos joku lupautunut jo listaemon virkaan?
Oma napa on pelokas... Soitin neuvolaan noista mun vatsakivuista ja sen seurauksena oon menossa nyt sitten jo huomenna yksityiselle ultraan...
Neukkatäti alko epäileen kohdunulkoista kipujen perusteella...Mutta mutta... Tuntuis tyhmältä jotenkin, et se olis kohdunulkoinen, koska kivut ei oo lisääntyny. Ja se kipu ei oo niin kamlaa ettenkö vois töissä olla.
Mut pakko mun on tää nyt selvittää, mahdollisimman pian, ettei ala tuo päänuppi sanoo sopimusta irti! Kiitos yksi km riittäisi minulle...
Oliko Sonna?, jolla on kans takana keskeytyny km, mites sulla nuo oireet? Onko samankaltaiset kun edellisessä? Kun mulla ei edellisessä sillon ollu mitään tämmöstä kipuiluu mahan kanssa, niin siks alkaa ehkä tuo paniikki iskeä!
Kommentit (14)
Mihis kaikki elojunan matkustajat on jääny??
Mä kulutan aikaani terrosisoidessani pinoja näin ennen töihin lähtöä, kun meinaa pieni tylsistyminen vaivata! =)
Mullakin on vääntänyt tänään vatsasta aika lailla, tosin kerää ilmaa ja on nyt kuin potkupallo...Lisäksi mulla on kummallinen painontunne tuolla alapäässä, kun käyn isolla hädällä...Hiukan itseäni(kin) pelottaa, mutta laitan tän nyt vielä raskauden piikkiin, kun ei muita oireita tule. Vessassa tulee paperia kyllä tuijotettua tarkkaan :-/
Tää on just tätä, kun mä ajattelin, että voin ottaa tän raskauden rennommin, mutta katin kontit...Mullahan on takana ykkösen ja kakkosen välissä yks keskeytynyt keskenmeno (rv 10+), joten tietty se pelottaa...Silloin raskaus oli kyllä todella oireeton ja km alkoi verenvuodolla eli ei ollut mitään masukipuja.
Mä olen harkinnut myös käydä yksityisellä ultrassa, vaan kun jaksaisi odottaa vielä 2 vkoa...silloin varmaan sydänäänetkin ehkä näkyis.
-Ultsi 5+4
Nyt on pienet päikkärit otettu...
Viime yönä valviuduin toista tuntia ja uni ei vaan tullut, kyllä ärsytti ku ties että poikakin nousee aikasin ylös.
Kyllähän tuo oma napa pyörii päässä ja tarkkailee omia oireitaan suurennuslasilla, parempi ehkä niin, kait.
Olo ollut ihan hyvä, selkä vähän kipeä ja tisut vähän enemmän ja nälkä on koko ajan.On tuota vatsaakin vähän nipistellyt, mut toivotaan että kuuluu asiaan ja kun ei ole viel pahemmaks muuttunu.
Oliko se Elokuun elvikset? kuulostaa hyvältä, itselläni ei nimittäin raksuta ollenkaan.
Pitänee kohta lähteä vähän ulkoilee raittiiseen ja sateiseen ilmaan.
Jaksamista elokuisille!
Iivokki 6+?
Mullakin ollut omituista vatsakipuilua (siis erilaista kuin ekassa raskaudessa) oikeastaan koko ajan plussauksen jälkeen. Välillä tuntuu että vatsaa kiristäisi vanne ja välillä taas vatsaa vihloo, pääasiassa vasemmalla puolella mutta välillä myös oikealla. Ilmaakin kertyy.
Samoin mahallaan nukkuminen ei tunnu mukavalta. Viimeksi pystyin nukkumaan mahallani pitkälle 20+ viikoille mutta nyt ahdistaa tuo mahallaan olo jo tässä vaiheessa (viikkoja siis hurjat 5+1).
Minä tuota LA-listaa kasasin ekalla kerralla ja yritän huomenna saada aikaiseksi uuden, päivitetyn version. Lisää ihmisiä tulee varmaan tässä alussa melkoisesti ja toivottavasti pysyn kärryillä. Kuten kirjoitinkin niin mikäli joku muu haluaa listaa alkaa ylläpitää niin sen voi tehdä, en siitä millään tavalla loukkaannu. Itselläni sattui vain perjantaina olemaan sen verran aikaa että kasasin siihen mennessä plussanneet ja ilmoittautuneet yhteen.
Mun mielikuvituksella en listalle mitään kivaa nimeä löytänyt, mutta eiköhän sellaisenkin luulisi joltain löytyvän!
Täällä ei muita oireita kuin väsymys. Tiedähäntä johtuuko tuosta pimeydestä, kiireisestä työpäivästä vai mistä.
Vähän jännittää että miten pärjätään sitten kun vauva syntyy. Meidän esikoinen joka on nyt 1 v 9 kk on ollut niin helppo että tuntuu että tästä toisesta tulee joku kamala hirviö joka pilaa meidän " perheidyllin" ;). Ja raha-asiatkin vähän mietityttää. Kaikki käy yksityisissä ultrissa ja ostaa monet uudet vaatekerrat. Ei meillä ole ainakaan varaa moiseen kun mieskin opiskelee. No onneks rakkautta riittää :).
Oletteko muuten muut ajatellut pitää esikoista päiväkodissa kun vauva syntyy että tarhapaikka säilyis? Meillä niin ihana päiväkoti ettei haluais sitä menettää.
Hitsi kun ei muista edellisestä raskaudesta mitään vaikka siitä on niin vähän aikaa. Missä vaiheessa sitä masu alkoi tuntumaan/näkymään jne. Alkaakohan tässä toisessa raskaudessa yhtään aikaisemmin masu pullistumaan. Kun se on niin ah ihanaa.
Harrastaako kukaan muuten ratsastusta? Aijotko pitkälle ratsastaa? Minä käyn kerran viikossa ja haluaisin mahdollisimman pitkälle harrastaa sitä.
no..kirjoittelemisiin.
Mäkin liityn näihin elokuisiin =) ensimmäinen vauva tulossa meille.Jännittää aika lailla.Toivottavasti kaikki menee hyvin. Mulla on myös ollut mahakipuja, mutta melko vähän ja pääosin silloin kun teen äkkinäisiä liikkeitä ja nousen esim. sängystä/sohvalta ylös. Mutta luin monestakin paikkaa, että se on ihan normaalia kun kohtu kasvaa niin nipistelee sen takia....Pahoinvointia on ollut hieman ja päänsärkyä myös..
Ennestään minulla on edellisestä liitosta 4 tyttöä : kohta 6v, 7v, 9v ja kohta 12v. Tästä nykyisestä liitosta on pari viikkoa sitten vuoden täyttänyt tyttö, joten 5 tytön tylleröä löytyy :o) Kuudetta odotellaan syntyväksi 8.7.2007.
Vähän on pelokas ja epäluuloinen olo kun näitä keskenmenoja on ollut viikoilla 6-16 5 kpl. Joten jokainen masun nippaisu ja selän tökkäisy pelottaa ja saa varpailleen :o/ Voi kun vaan osais nauttia tästä kun voi olla että tämä on sitten meidän perheen viimeinen lapsukainen.
Luultavimmin pääsen varhaisultraan ihan äitipolille kun minulla on verenpainelääkitys ja kilpirauhanen reistailee. Seurannevat taas tässäkin raskaudessa tarkemmin.
Meillä tärppäsi ihan heti mikä on pienoinen ihme ja saa olon vieläkin epäuskoisemmaksi sillä edellisiä on tekemällä tehty ja tämä meidän vuosikas antoi odotuttaa itseään miltei 1½ vuotta.
Tosin tein edellisessäkin kierrossa positiivisen testin mikä hetimiten alkuunsa meni kesken. Tosin uskon niin ettei tämä voi olla kuukautta pidemmällä kun alkuunsa testeihin tuli haamujen haamuja. Vasta tänä aamuna testitikussa oli vahva plussa :o)
Edellisen raskausaikana olin tiiviisti tällä palstalla marraskuussa 2005 syntyvien pinossa ja meillä on todella mukava odotusaika. Sitä samaa uskon tulevan tällä poppoolla ;o)
Toivon sydämestäni että meidän kaikkien raskaus menee hiensoti loppuun asti
T : Rapuäiti kera katraan :o)
Täällä sitä vielä ollaan mukana porukassa. Pelko takapuolessa tosin koko ajan...
Menkkamaisia kipuja tuntuu päivän mittaan joskus enemmän ja joskus vähemmän sekä selkäkipua. Rinnat on arat. Lievää väsymystä on jo ollut havaittavissa.
Ultran sain varattua juuri ennen kuin kahdeksas viikko alkaa.
Kyllä sitä toivoo niiiiiiiiiin kovasti, että kaikki olisi hyvin ja menisi niin myös loppuun asti.
Hyviä jatkoja kaikille ja tarrasukkia pienille ihmisenaluille =)
lion76 rv 4+4
...ihanaa huomata että olet plussannut! Helmikuisissa " tutustuttiin" jos muistat... Halusin vaan tulla toivottelemaan paaaaljon hyvää onnea pikkuisen elovauvan odotukseen, ja tuu tuonne Ensikoiden joukkoon kanssa!
Samoin lämpöiset onnittelut tietysti kaikille muillekin, joiden pinoa tulin häiriköimään :)
Ihanaa odotusta!
Makkara
Helga76: Mulla ei viimeksikään ollut mitään kipuja tms. Ja oireitakin oli alussa ihan normaalisti. Ne kuitenkin loppuivat kuin seinään rv 8 ja sitten lääkärissä viikkoja myöhemmin sikiö todettiin vastaavan rv 7+5. Eli oireiden loppumista pelkään nytkin :,(
Ja Elokuun Elvikset on oikein passeli nimi :D
Ultsi75: Ikävä että sullakin on kipuja, toivottavasti ei mitään vakavaa.
Mimm.u: minä ajattelin ihan samoin kakkosta odottaessani, että voiko toista näin helppoa ollakkaan. Mut voi olla, meidän kakkonen on ainakin alusta asti ollut " kiltti" , ihan niinkuin esikoinenkin. Nyt jännitän että voiko kolmas olla yhtä helppo...
Kaverilla taas kolme lasta alle kolmen vuoden, eikä kukaan heistä ole todellakaan olleet helppoja...
Tarhapaikasta: Meillä esikoinen oli silloin 4v4kk kun kakkonen syntyi ja ihan tarhan henkilökunnan aloitteesta jatkettiin tarhaa hänen kohdallaan. On tarhassa 3 pvänä viikossa 5-7h kerrallaan. Nyt myöhemmin kun ajattelee niin oli tosi hyvä että esikoinen jatkoi tarhassa, koska kakkonen ei ollut aivan terve syntyessään ja joutui olemaan paljon sairaalassa, niin olis ollu esikoisen hoidon järkkäämisessä aika paikat.
Nyt esikoinen menee syksyllä eskarissa ja otan kyllä tämän kakkosen kotiin myös vauvan syntyessä, vaikka tässä välissä kerkee tarhaan mennäkkin. On kuitenkin niin paljon pienempi kuin esikko aikanaan että en raaski vielä jättää jos kerran kotona olen. Käydään sitten puistossa ja kerhoissa.
Am86 ja Rapuäiti: tervetuloa ja onnee!!
ON: nippailua ei niinkään, kuvotusta senkin edestä. Tarvii tästä mennä syömään jos se olo hiukka kohentuisi. Niin, ja ajoissa nukkumaan.
Sonna 5+4
Jokohan uskaltaisin ilmoittautua rivistöön. Roskishaamun ja haamun jälkeen testasin tänäaamuna viimein oikean plussan! Neljäs olisi tulossa meille ja l.a. 8.8.2007. Olen kyllä tosi hämilläni vielä, kun tärppäsi heti ensi yrittämältä, edellisiä kun on tekemällä tehty :)
Suurempia raskaustuntemuksia ei ole ainakaan vielä, alamahaa toki nipistelee ja juilii välillä niikuin edellisissäkin raskauksissa. Rinnat on jo niin moneen kertaan venyttyneet : D, että niitä ei pahemmin arista. Ei ainakaan samalla lailla kuin ensimmäistä odottaessa.
Toivottavasti porukka pysyy kasassa loppuun saakka!
Terkuin Kät 4+5
...kerran tälle päivälle!
Ihan ekana: MAKKARA!!!!!! Juu tottakai muistan sut, hih eihän noin hassuu nikkii pysty unohtaan ikuisuuteen! =D ja kiitos kiitos toivotuksista, huomenna on totiset paikat ultrassa...
Ja sit ihan " omille" :
Siis meitähän on tosi paljon tässä pinossa kellä on takana km! Mun äkkinäisten " laskujen" mukaan meitä km kokeneita on enemmän kuin eka kertalaisia.. Tosin mun laskupäähän ei kannata hirveesti luottaa...
Jep mä lähen nyt maanitteleen tuota nukkumattii mun sänkyyni, kun on jotenkin kamala väsy mut jännitän jo huomista siihen malliin, et taitaa nukkumiset jäädä aika vähiin.. Mutta teen lupauksen.. Jos huomenna kaik ok, niin sit loppuu röökin poltto ja alan oikeasti pitää itseäni raskaana olevana... Nyt en uskalla ajatella vielä niin, siis joo olen raskaana, mutta en niin raskaana...äh en osaa selittää!
Nyt öitä.
( ja ennenkun kukaa saa hepulii mä poltan normaalistikkin vaan töissä sen pari päivässä ja kotona/vapaapäivinä en yhtään. Oon yrittäny vähentää koko ajan, kun km laukas ton tupakin polton uudestaan..Kumma juttu..)
Onpa meitä mukavan paljon ja varsin mukava porukka näyttää olevan kasassa =) Elokuun Elvikset kuulostaa mukavalta, esikoisemme aikaan olin ryhmässä Elokuun Epelit vuonna 2002 =)
Tervetuloa kaikille uusimme, mukavaa että ryhmämme kasvaa!
(.) Täälläkin on kaikenlaisia nippailuja ja välillä niin kovaa kipua, joka useimmiten ajottuu ennen vessahätää, jotenkin huolettaa ihan hirmuisesti, mutta välillä taas taas muisteltua että varsinkin kuopusta odotellessa kivut olivat toisinaan todella kovia ja kaikki meni kuitenkin hyvin loppuun saakka.
Minulla on lääkäriaika 22.12, jolloin meillä olisi siis alkanut lapsettomuustutkimukset reilun vuoden yrityksen jälkeen, mutta nyt sitten jos pääsisikin kurkistamaan ultralla pikkuistamme =) Kunhan kaikki vaan olisi hyvin!
Kokoajan kyllä mietityttää, että jos siirtäisi tuota lääkäriä hieman aikaisemmaksi, vaikka eihän tuohon pitkä aika ole..... päivät vaan matelee näillä alkumetreillä =)
Kuvotusta on, varsinkin aamuisin, mutta oksentamaan en onneksi ole vielä joutunut.
Maha on jo tosi pömpöllään, olen pienikokoinen ja minulla on suhteellisen lyhyt selkä ja pitkät jalat, joten maha pullahtaa aina ennätysaikaisin esille, nyt tuo tosin on palkkää turvotusta, mutta 4v esikoisemme sanoi eilen illalla että " äidillä taitaa olla vauva masussa =D" Kyllä lapset tietää =)
Mutta ihania talvipäiviä täältä Alppimaasta!!!
Duracel rv 5+5 tai 6+5
Eli
Rv 5!
Nimi ehdotukseksi annan niinkin hölmön kuin " Elokuun Elvikset" !