Vieraat ihmiset tulee häiritsemään mun rauhaa
Onko muilla samaa "ongelmaa"? Istut johonkin mukavan rauhalliseen paikkaan ja eikö mene kuin hetki, että joku tulee siihen selittämään jotain. Jos ei muuta, niin änkeää viereen istumaan/ seisoskelemaan, vaikka tilaa olisi muuallakin.
Paras oli ehkä viime viikolla, kun menin erääseen syrjäiseen lahdenpoukamaan istuskelemaan. Pari minuuttia ja siihen taakse tuli seisoskelemaan ja tuijottelemaan joku vanhempi pariskunta. Lähdin pois.
Kotona saa onneksi olla omissa oloissaan...
Kommentit (18)
Tulevatko ihmiset puhumaan sinulle vai ovat ylipäänsä lähistöllä?
Vierailija kirjoitti:
Useampikin tuntematon henkilö on kysynyt minulta että mitä teen, jos kuljen kännykkä kädessä. Monet muut kulkevat myös, niin miksi hitossa minulta kysytään tuosta?
Just tämä. Auta armias, jos vaikka lueskelen jossain ulkosalla, niin kohta siinä on joku utelemassa kirjasta tai muuten vaan selittämässä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tulevatko ihmiset puhumaan sinulle vai ovat ylipäänsä lähistöllä?
Yleensä tulevat juttelemaan. Toisinaan vaan istuvat tuijottamaan...
Aurinkolasit päähän ja isot kuulokkeet korville.
Minusta on vaarallinen "ongelma" haluta olla vain omissa oloissaan. Laitoit itsekin viestissäsi tämän "ongelman" lainausmerkkeihin.
Kuka haluaa eristäytyä ja kuka meidän puolesta sitä haluaisi.
Ymmärrän että vieraan lähestyminen voi rasittaa, mutta luulen, että ihmiset ovat vain kauhean yksinäisiä ja kaipaavat juttuseuraa. Ehkä jaksaisit ystävällisesti muutaman sanan vaihtaa, sillä voisi olla yksinäiselle suuri merkitys.
Henkkaria syksyllä hakiessa asemalta, joku nainen istui viereen ja alkoi puhumaan.
Onko se joku kuolemansynti, jos haluaa olla rauhassa?
Minulla on viime aikoina sattunut monta ikävää tapausta enkä todellakaan halua keskustella niistä enkä suoraan sanoen mistään muustakaan kenenkään, varsinkaan tuntemattoman kanssa.
Jos vaikka luonnosta löytää kivan rauhallisen paikan niin totta Mooses haluaa siinä ihan hiljakseen istua. Seuraan voi sitten hakeutua erikseen kun siltä tuntuu.
Täytyy olla sopivan yrmy ilme niin saa olla rauhassa. Joskus tosin sekään ei auta - silloin mulkaisen todella pahasti seuraan tuppautujaa. Toimii!
Käyttäjä31541 kirjoitti:
Minusta on vaarallinen "ongelma" haluta olla vain omissa oloissaan. Laitoit itsekin viestissäsi tämän "ongelman" lainausmerkkeihin.
Kuka haluaa eristäytyä ja kuka meidän puolesta sitä haluaisi.
Kuka on antanut sinulle oikeuden määrittää miten kukin viettää aikansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se joku kuolemansynti, jos haluaa olla rauhassa?
Minulla on viime aikoina sattunut monta ikävää tapausta enkä todellakaan halua keskustella niistä enkä suoraan sanoen mistään muustakaan kenenkään, varsinkaan tuntemattoman kanssa.
Jos vaikka luonnosta löytää kivan rauhallisen paikan niin totta Mooses haluaa siinä ihan hiljakseen istua. Seuraan voi sitten hakeutua erikseen kun siltä tuntuu.
Onko se joku kuolemansynti, jos haluaa olla jutella?
Pikemmin noin päin kun tätä ketjua lukee. Kunnon autisti kekkereet.
Sinää olet juuri näitä tuppautujia etkä pidä siitä että joku ei halua sinua lähellesi.
Autiolle saarelle jos joutuu niin kandee alkaa pelaamaan pasianssia.
Samantien joku tulee neuvomaan
Huoh. Kun olet vaihtanut muutaman sanan voit sanoa vaikka että "anteeksi, vaikutat tosi kivalta ihmiseltä mutta nyt olen niin uuvuksissa että minun täytyy saada olla yksin. Oikein hyvää kesän/syksyn/talven/kevään jatkoa sulle."
Ehkä maailman suomalaisin aloitus. Kuinka järkyttävää onkaan kun joku tuntematon alkaa jutulle, tai tulee niemennokassa vastaan. Herranjumala. Eikä saa sitä suuta auki ja ilmaistua jos haluaa olla rauhassa. Sitten avautuminen vauvapalstalle miten vaikeaa on.
Käyttäjä31541 kirjoitti:
Kuka haluaa eristäytyä
Minä. Vituttaa ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä maailman suomalaisin aloitus. Kuinka järkyttävää onkaan kun joku tuntematon alkaa jutulle, tai tulee niemennokassa vastaan. Herranjumala. Eikä saa sitä suuta auki ja ilmaistua jos haluaa olla rauhassa. Sitten avautuminen vauvapalstalle miten vaikeaa on.
Jotkut suomalaiset miehet saavat raivokohtauksen, jos heille sanoo vaikka baarissa "anteeksi, mutta haluan olla rauhassa".
Mitä roikut täällä palstalla ja kyselet muita ihmisiä sua komppaamaan, kun haluat olla rauhassa ihmisiltä? Ihan idi aloitus taas.
Useampikin tuntematon henkilö on kysynyt minulta että mitä teen, jos kuljen kännykkä kädessä. Monet muut kulkevat myös, niin miksi hitossa minulta kysytään tuosta?