Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua elämäntapamuutoksessa/laihdutuksessa! Mistä haen apua?

Vierailija
15.05.2023 |

Olen sen ikäinen ihminen, että jos en nyt ala tekemään jotain ylipainolleni, niin varmasti sairastun kohta. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että minulla on ns. päässä vikaa, koska ruoka ja herkut ovat mulle niin vaikeita. Syön suruun, iloon, tylsyyteen, vtutukseen ja kaikkeen siltä väliltä, syön kun on tylsää ja syön kun on kivaa. Syön karkkeja niin kauan kuin niitä on, vaikka ne ällöttää. Mietin herkkujen syönnin jälkeen, että olipa pahoja, miksi söin ja nyt en syö kyllä kuukauteen herkkuja, mutta jo seuraavana päivänä tekee mieli herkutella.

Mistä lähden hakemaan apua? Minkä sortin terapeutin juttusille pitää hakeutua? Ravintoterapeutti joo, mut hän ei varmaan niinkään päänupin vikoja hoida... Auttakaa!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapiaan. Ravitsemusterapeutti vain luennoi, miten pitää syödä. Samat asiat, jotka olin jo lukenut kirjoista ja netistä moneen kertaan.

Vierailija
2/6 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahmintahäiriö kai se on. tunteiden käsittelyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta. Syö tarpeeksi oikeaa ruokaa. Älä osta herkkuja kotiin arkena. Kun ostat, tyydy pieneen määrään.

Vierailija
4/6 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sokeririippuvuus? Sokeristen ja makeutusaineilla kyllästettyjen ruokien syöminen tai juominen nostaa verensokerin ensin korkealle ja sitten se romahtaa, jolloin tulee tarve syödä lisää.

Vierailija
5/6 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko hyvä ateriarytmi josta pidät kiinni. Ja joka aterialle kunnolla proteiinia, hyviä rasvoja ja kasviksia tai hedelmiä. Ja yritä syödä hitaammin. Kylläisyys tulee 20 minuutissa. Tsemppiä sinulle Ap monilla ihmisillä on nykyään ongelmia syömisen kanssa, varsinkin tunnesyömisen.

Vierailija
6/6 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin työterveydestä / terveyskeskuksesta onko heillä tarjota mitään sinulle sopivaa jelppiä. Hommaa vertaistukea jossain muodossa, koska se auttaa eniten silloin kun elämä kaatuu niskaan ja mikään ruokavalio ei ole päällimmäisenä mielessä.

Koska olet huomannut että ongelma on ensisijaisesti päänsisäinen, niin lue josko ruokariippuvuus hyvin yleisenä ongelmana ns. osuu ja uppoaa. Ainakin Ähky-hankkeen kautta löytyy tukea siihen: https://ahky.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme