mistä lastenkirjoja aiheesta vanhempien ero ja meille tulee(tai tuli) vauva?
meille on uusi vauva tulossa ja kaipaisin lapsille kirjoja avuksi käsittelemään sitä ettei se aina pelkästään ihanaa välttämättä olekaan. ollaan luettu jotain meille tulee vauva kirjoja, mutta niissä tarina loppuu yleensä siihen, kun ihana nyytti syntyy. minä taas tahtoisin nimenomaa kirjan tai kirjoja jotka käsittelisivtä sitä aikaa, kun vauva tulee kotiin ja arki muuttuu.
me vanhemmat olemme myös nyt ilmeisesti eroamassa, joten kirjoja tarvittaisiin siitäkin aiheesta. isä tulee olemaan yhä paljon arjessa läsnä, mutta onhan se silti aivan eri asia kuin että asuttas kaikki saman katon alla. mistä löytäisimme tai voisimme vaikak tilata tällaisia kirjoja?
käytetytkin kirjat aiheista kelpaisivat!
Kommentit (3)
mutta meillä on tuo lähikirjasto niin pieni, että siell on ylipäätään lapsille yksi hyllyllinen kirjoja ja tutut kirjastonhoitajat, joilta pitäs mennä kyseleen. no, kyllä kai nämä asiat kaikille pian selviävät kuiteskin :) mutta oishan tuolla kauempana tuo yks isompi, jossa kehtais käydä ja josta löytyiski varmaan paremmin. pitäs vaan päästä sinne asti. oisin mielellään ostanut jonkun kirjan ihan kotiinkin asti ainakin tuosta ero aiheesta, kun luulis että siihen voi joutua lasten kanssa myöhemminkin palaamaan.
ainakin luettiin meillä: Pikkusuden kaksi kotia. Googlasin just ja löytyy nettikirjakaupoista. Lapset 2v ja 6v kuuntelivat ja katselivat kirjaa tarkkaan. Yhden vauvantuloon liittyvän lastenkirjan muistan kirjastosta joskus lainanneeni, joka ei pääty vauvan syntymään vaan siinä isoveli tuntee jäävänsä aluksi syrjään. En millään muista kirjan nimeä mutta ei ole mikään uusi kirja, päinvastoin vanha.
Ihan ensiksi onneksi olkoon perheenlisäyksestä ja toiseekseen otan osaa mahdollisen eron vuoksi.
Olen itse eronnut reilu vuosi sitten, olen 2,5-v tytön yksinhuoltaja. Kirjastosta olen lainannut vinot pinot noita aihetta käsitteleviä kirjoja, joita yhdessä tytön kanssa sitten ollaan luettu.
Ainakin meillä täällä Klaukkalan kirjastossa on oma hylly kirjoille aiheena "vanhempien ero" ja toinen hylly kirjoille aiheena "uusi vauva".
Pääsetkö kirjastossa käymään?
kirjastossa myös asiansa osaavat virkailijat auttavat löytämään oikeanlaista luettavaa. :D
T. Kirjaston suurkuluttaja