Muuttaisitko omakotitaloon, jossa uima-allas?
Minä en! Se kauhea kosteus ja altaan huolto ja vaara tyhjänä ja täytenä.
Ei ei.
Kommentit (11)
Yhdellä tuttavalla on sisällä uima-allas, jota tosin ei koskaan ole kaakeloitu tai muutenkaan rakennettu loppuun. Nyt se on täynnä tavaraa ja kansi päällä.
Vierailija kirjoitti:
Palju on ok, mutta uima-allasta on liian kallista ylläpitää. Suomen kesä on liian lyhyt käyttöaika.
Tässä tarkoitettiin varmaan talon sisällä olevaa uima-allasta.
Olihan se kiva, mutta todella työläs. Kyllä ajatuksena tavallaan houkuttaisi, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Palju on ok, mutta uima-allasta on liian kallista ylläpitää. Suomen kesä on liian lyhyt käyttöaika.
Kuinka paljon uima-altaasta on kuluja/kk?
Kyllä muuttaisin.
Meillä on ulkona pieni uima-allas, eikä sen ylläpitäminen ole kovin kallista. Allas on muurattu jo rakennusvaiheessa, jolloin sille myös tehtiin tekninen tila terassin alle.
Allas lämpeää nyt sähköllä ja siinä on myös musta, lämpöä keräävä peite. Myöhemmin se alkaa lämmetä aurinkosähköllä. Allas ei ole koskaan superlämmin, vaan sopiva. Lapset on siinä viihtyneet jo kaksi kesää ja tämä kesä on kolmas.
Sitä en tiedä, muuttaisinko 60-70-luvun taloon, jossa sisällä allas, ja talossa suora sähkö taii öljylämmitys. Ehkä, jos kuntotutkimus näyttää vihreää valoa ja sekä allasta että taloa on huollettu säännöllisesti, sekä talo on energiatehokkaaksi rempattu niin sitten.
Alkuinnostuksen jälkeen tuskin tulisi käytettyä niin paljon, että olisi hyvä päätös.
Meillä on uima-allas eikä se oikein rakennettuna aiheuta kosteusongelmia.
Olen lapsuuteni viettänyt talossa, jossa oli uima-allas, ja onhan se ihana. Talossa ei ole kosteusongelmia, koska se on rakennettu siten, että uima-altaan aiheuttama kosteuskuorma huomioitiin rakennusvaiheessa.
Allas on ollut käytössä 40 vuotta, se on kertaalleen remontoitu kokonaan, samoin se allashuone. Nyt talossa asuu siskoni perhe, ja ovat tyytyväisiä. Kesäisin allas lämpenee aurinkokeräimillä, talvella puilla, joten suurimmat kustannukset tulevat veden kierrätys- ja puhdistusjärjestelmän pumpusta.
Todellakin muuttaisin, jos olis varaa.
Minä tykkään uimisesta lämpimässä vedessä, ja siis tykkäisin. Lomillakin tärkeintä on uima-allas (ja paljon tilaa), ja uin monta tuntia päivässä. Yhdessä kerrostalossa oli allas, ja minulla oli viikottainen vuoro, ja monta vuotta uin kahdeksikkoa, kun oli niin pieni.
Joo, haluaisin uima-altaan, mutta en ota kantaa kosteuteen tai hintaan, koska en ole niitä selvittänyt.
En ole asiaa koskaan ajatellut kun asun vuokralla ja koskaan ei mahdollisuus omistaa minkään laista omistusasuntoa.