Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en tajua noita juttuja, tulipa tän äidin lapselle surkea joulu

Vierailija
03.12.2006 |

Mä olen yh ja elänyt toimeentulotuela ym, silti mä olen ihan joka ikinen joulu pystyny ostamaan lapsille lahjoja useita sellaisia. Se on ihan itsestä kiinni, haluaako lapsille lahjoja vai ei! Mä osatan pitkin vuotta alesta lahjoja kaappeihin niin ei tuu paniikkia joulukuussa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vähävaraiset. Tarkoitan parisuhteessa eläviä opiskelijoita, työttömiä tai sairastavia.

Vierailija
2/6 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole voinut varautua. Tällaista tämä elämä on, täynnä yllätyksiä ja aina kaikki ei mene niinkuin kuvittelisi/haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä silti, että ihmiset auttavat niin ei mene äidin saamattomuuden takia lasten joulu pilalle.

Vierailija
4/6 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on niin moneen junaan ja monet jää vielä laiturillekin...

Vierailija
5/6 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talous oli taas jokseenkin tasapainossa. Hyvä jos teillä kaikilla on kaikki sujunut kuin unelma.

Vierailija
6/6 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tää esimerkin äiti valittaa, ettei rahaa ole loppukuuksi kuin jotain päälle 100 euroa.

Kuitenkin tulossa on ennen joulua vielä lapsilisät yh korotuksineen, noin 450 euroa.

Kertoo lapsilisien menevän vuokraan ym.. pakollisiin menoihin. Ok, jos vaikka meneekin, mutta hänellä on siis kolme lasta, joten hän saa kyllä varmasti asumistukea. Hän on työtön, joten saa kelalta ainakin työttömyysrahaa (oli jäänyt työstä työttömäksi, joten varmaan saa ihan hyvää ansiosidonnaista) ja siis lapsikorotukset kolmesta lapsesta päälle. Kolmesta lapsesta saa myös varmasti elatusmaksua..

Ja tiedän tämän, koska olen itsekin ollut yh, välillä työtönkin.. pahimmillaan olin työtön vuoden putkeen. Ja AINA olen saanut lapsilleni joululahjat hankittua (kiitos sen, että lapsilisät maksetaan aina ENNEN joulua), vuokrat maksettua.. Kyse on vaan siitä, mihin ne rahat haluaa laittaa. Ja mistään ei tarvitse jäädä paitsi (muuta kuin tupakasta, alkoholista, bilettämisreissuista, leffoista ja ulkona syömisestä ja merkkikuteista) Peruselintasosta ei tarvitse tinkiä. Meillä on lapset saaneet aina ruokaa ja synttärilahjat, synttäripippalot, ja joululahjat ja jouluruokaa.

Ja soskussa kävin vain silloin kun lapseni sairasti ja sairaalamaksut kaatuivat niskaan..

Joten onhan se kiva, että jotkut haluavat auttaa, mutta pitäisi sen äidinkin tehdä JOTAIN edes lastensa eteen! Ei se joulu kuitenkaan yllättämään pääse, tuleehan se joka vuosi samaan aikaan..

Samoin kun synttärit ja nimpparitkin.

Kannattaisi vaan harjoitella suunnitelmallisuutta. Jokainen kuitenkin tietää tulonsa ja menonsa. Suunnitteluun kuuluu, mistä rahasta kannattaa maksaa mikäkin.. Ei niin, että alkukuu hummaillaan ja hillutaan ja eletään leveästi, loppukuusta maksetaan vuokrat ja muut pakolliset, vaikka pitäisi ne joululahjat ostaa.

Ne vuorat minäkin maksoin aina työttömyyspäivärahastani (joka oli siis suurempi kuin lapsilisät), samoin puhelin laskut ym.. pakolliset. elatusmaksuista ja lapsilisistä syötiin ja ostettiin tarvittavat vaatteet ja tavarat. Säästöön laitoin kaikki mitä milloinkin yli jäi, helpotti huomattavasti joulun aikaa nääkin vuoden aikana kertyneet säästöön laitetut pikkuruiset summat (joka olikin 12 kuukaudessa kasvanut aika isoksi)

terveisin:

Ex-yh, jolla meni taloudellisesti paremmin yh:na kuin nyt parisuhteessa suht pienipalkkaisen miehen kanssa. Nyt kun ei tipu yh-korotuksia ja asumistukia..