Esimiehen kirje olikin eroa varten
Olin koeajalla japanil firmassa Suomessa. Sain esimieheltä joulukirjeen joka oli tuttavallisen ystävällinen, kaverillinen. Hän luetteli hyviä puoliani mutta esitti myös huonoja kohtia joissa piti parantaa. Kirje oli hyvin kohtelias ja lupasin kiinnittää huomiota. Esimiehestä jäi hyvä hyvä kuva ja halusin tehdä parhaani.
Kun työt alkoivat loppiaisen jälkeisenä päivänä, aloitin työt ja tein suunnitelmaa iltapäivän palaveriin. Esimies ja työtoverit osallistuvat kokoussuunnitteluun. Keskustelu oli tavallista.
Klo 10.30 esimies soitti ja pyysi huoneeseen. Jätä kaikki kesken, tule heti. Huoneessa oli korkeampi esimies. Istu. Irtisanomme sinut heti. Et saa mennä enää huoneeseen. Vartija saattaa sinut ulko ovelle ja autoosi ja siivooja tuo tavarasi.
Kysyessäni syytä, esimies sanoi, että ne oli siinä joulukirjeessä. Eikä puhu enempää. Hän pyysi avaimet kulkukortin ja puhelimen. Oli ilmeetön.
Vartija seisoi vieressäni kun siivoja toi väärän takin ja kengät. Oli pakkasta, joten pyysin omat. Ne löytyi. Hätäpäissä unohdin oman puhelimen ja silmälasit ja lääkkeeni ilmeisesti sivuhuoneeseen. Sain ne postitse viikon päästä.
Vartija vei minut autoni luo. Avain oli onneksi taskussani. Auto ei käynnistynyt heti ja vartija hermostui. 10 Min päästä se lähti.
Pari viikkoa olin ihan ymmällä. Pomo oli ovela kun oli kirjoittanut jouluviestiin eroni syyt. Oli ilmeisesti päätetty panna mut pois mutta joulua ei haluttu pilata.
Sain kuitenkin töitä pian ja kerroin työhaastattelussa viimeiset hetkeni edell firmassa. He nauroivat joulukirjettä. Ja lupasivat kertoa reilusti kun erottavat minut.
Nyt olen esimiehenä uudessa työpaikassa. Tapasin entisen pomoni kokouksessa. Hän suhtautui ulkonaisesti kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut ja puhui niitänäitä. Olin asiallinen ja huomasin hänet kiusaantuneeksi.
Kommentit (4)
Mitä paskaa mä just luin, oli kyllä kehariteksti
Tää on hyvä