Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos viheltää silleen "wiu wit" jollekin naiselle

Vierailija
13.05.2023 |

Onko se rikollista? Voiko saada sakot?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei! 😁 Olen kerran kokenut, kun eräs duunari vihelsi ohikulkiessani.

Ja joskus joku tööttäili takanani. Kun sitten ajoivat ohi, niin olivat vähän noloja, koska olin aika viimeisilläni raskaana silloin.

Monet naiset ovat raskaana ollessaan vastustamattoman kuumia. 

Vierailija
22/24 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on wi wiu. Termit oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei! 😁 Olen kerran kokenut, kun eräs duunari vihelsi ohikulkiessani.

Ja joskus joku tööttäili takanani. Kun sitten ajoivat ohi, niin olivat vähän noloja, koska olin aika viimeisilläni raskaana silloin.

Monet naiset ovat raskaana ollessaan vastustamattoman kuumia. 

No on kun ei tartte pelätä että tulee raskaaksi

Vierailija
24/24 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole rikos, ellei ole toistuvaa, uhkaavaa tai muuta vastaavaa.

Jos jotain tuollaista tekee, on kilttiä tehdä se tilanteessa, jossa nainen on jo etääntymässä sinusta tai mieluiten sinä naisesta, jotta nainen tietää, että et ole lähdössä perään tai muutenkaan uhka. Tekoälyihin ei voi luottaa, mutta ne olivat oikeassa, kun sanoivat, ettei ole rikos. 

"Seksuaalinen ahdistelu (RL 20:5a): jos viheltäminen on luonteeltaan seksuaalista ja siihen liittyy fyysinen koskettaminen tai painostava tilanne. Pelkkä ääni (kuten vihellys) ei yleensä riitä tähän rikosnimikkeeseen.

Järjestysrikkomus (järjestyslaki 3 ): jos käytös aiheuttaa järjestyshäiriön tai häiritsee toisten rauhaa yleisellä paikalla.

Vainoaminen (RL 25:7a): jos viheltely on toistuvaa ja kohdistuu samaan henkilöön tavalla, joka aiheuttaa pelkoa tai ahdistusta.

Käytännössä yksi ohimenevä vihellys kadulla ei ole rikos, mutta se voi olla epäasiallista käytöstä ja koetaan helposti häirintänä. Jos se on osa toistuvaa tai uhkaavaa toimintaa, rikosoikeudellinen vastuu voi tulla kyseeseen."

Eräässä tilanteessa kohde oli 12-vuotias tyttö, joka oli perheensä seurassa turvallisesti kaupassa. Kun hänelle selitettiin isompien maahanmuuttajapoikien viheltäneen hänelle, hän ilahtui, koska ei ollut aiemmin kokenut sellaista ja ne pojat eivät yrittäneet mitään ja olivat kaukana. Jossain muussa tilanteessa kohde voi ahdistua ja pelätä.

Yleisesti en suosittele viheltämään, ellei ole erittäin vahvat syyt olettaa, että kohde kokee tilanteen turvalliseksi. Pitäisikö turvallisissa tilanteissa viheltää? Moni nainen toivoo sellaista, mutta aina joku on eri mieltä, joten pitäisikö edes silloin?