Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka puhelun jälkeen tuntuu että tarviin jonkun tiukan drinkin kun puhun alkavaa muistisairautta potevan omaisen kanssa

Vierailija
13.05.2023 |

Mm. vihjailuja että minä olen keksinyt hänelle tämän diagnoosin, ei hänellä mitään muistisairautta ole. Ignooraa kun sanoo että pää kuvattiin ja neurologin mukaan näin on. Ei ne kuulemma mitään tiedä, kaikille yrittävät keksiä muistisairauksia että töitä riittäisi. Valitusta kaikenlaisista krempoista joihin auttaisi jos kävelisi päivässä edes vessaa pidemmälle, kun tätä ehdottaa niin suuttuu. Kun hänhän vei juuri toissapäivänä roskat ulos🙄 jnejne

Juu, tiedän että se on se sairaus joka tämän tekee ja yritän välttää etten ala väittelemään asioista, mutta on se raivostuttavaa silti. Ja surullista ja tuntuu epäoikeudenmukaiselta kaikkia kohtaan.

Vertaistukea?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukalla drinkillä edesautat mahdollisuutta saada itsellesi saman diagnoosin. Käy mielummin haukkaamassa happea.

2/6 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samankaltainen tilanne. Pari yötä sitten oli viety päivystykseen sekavuuden takia. Oli seiniltä kuullu että oon joutunu onettomuuteen ja soitti mulle lanssia. Suuttu kun hänet tultiinkin hakemaan. Sai lähetteen muisti tutkimuksiin ja kotiutettiin ilman mitään lääkkeitä. Nyt sitten elää harhoissaan yksin ennenkun pääsee sinne. En oikein tiedä mitä tehdä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukalla drinkillä edesautat mahdollisuutta saada itsellesi saman diagnoosin. Käy mielummin haukkaamassa happea.

Joo, no toi nyt oli vaan kielikuva, en ota sitä drinkkiä ja se ei nyt ollut edes se pointti tässä.

Vierailija
4/6 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Mulla samankaltainen tilanne. Pari yötä sitten oli viety päivystykseen sekavuuden takia. Oli seiniltä kuullu että oon joutunu onettomuuteen ja soitti mulle lanssia. Suuttu kun hänet tultiinkin hakemaan. Sai lähetteen muisti tutkimuksiin ja kotiutettiin ilman mitään lääkkeitä. Nyt sitten elää harhoissaan yksin ennenkun pääsee sinne. En oikein tiedä mitä tehdä...

Ei varmaan paljoa lohduta, mutta samanlaisia tapauksia on tuolla asunnoissaan pilvin pimein. Eivät erota yötä päivästä. Sai sentään lähetteen, jota kautta asia voi lähteä edes hieman etenemään. Kannattaa vain varmistaa (olla silloin itse paikalla viemässä?) että todella menee sinne tutkimuksiin. Vaikka puhelimessa lupailisi mitä, niin ei kuitenkaan mene ellei joku silloin pakolla saata.

Tuon lähetteen avulla on mahdollista edes jatkossa saada jotain apua.

Vierailija
5/6 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Tsemppiä! Ainakin nyt on alkuun päästy kun on jo lähete sinne tutkimuksiin. Voi tehdä myös huoli-ilmoituksen jos ei tutkimusaikaa kuulu ja meno menee ihan mahdottomaksi omaisella, josko nopeuttaisi asioita.

6/6 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi huoli-ilmoitus oli hyvä idea. Teenkin sen heti maanantaina. Yritin itse varata hänelle aikaa jo aikaisemmin psykiatriselle puolelle, mutta jonot on kuulemma useamman kuukauden ja ilman potilaan suostumusta aikaa ei voinu edes varata. Toivon että lähete nopeuttaa pääsyä tutkimuksiin.