Olen 36-vuotias opiskelija tilillä on 200e, luottokorttivelkaa 5000e
Tekee aika tiukkaa, ruokaa ja perustarpeita olen saanut ostettua kiitos luottokortin. Kesäkuussa maksan luoton minimilyhynnykset opintolainalla ja toivottavasti kesätyöpaikka pysyy alla. Kysyttävää?
Kommentit (21)
Ei kysyttävää, mutta sulla on varmaan lyöntivirhe tuossa otsikossa.
Kuka sulle 5000€ luoton on antanut?
OnlyFans tili vaan pystyyn, velat kuitattu parissa kuukaudessa.
Ja joo harmittaa muuten etten saa sossusta mitään, olen kokoomuslaisten unelmaköyhä. Olen lakitekninen väliinputoaja, en voi realisoida pikkuruista omaisuutta enkä saa sossusta euroakaan! -ap
Mitäs tässä on kysyttävää. Mä olin 36 vuotiaana maksanut asuntolainan.
Oon opiskelut tehnyt työn ohella
Vierailija kirjoitti:
Kuka sulle 5000€ luoton on antanut?
S-pankki ja Nordea ja mitä niitä nyt on. Luottokortilta voi nostaa rahaa velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tässä on kysyttävää. Mä olin 36 vuotiaana maksanut asuntolainan.
Oon opiskelut tehnyt työn ohella
Mt-ongelmat, rankka lapsuuden hyväksikäyttö. Terapiaan pääsy kesti vuosia. Töitä olen tehnyt aina kun niitä on saanut (eihän vajaatyökykyisiä mihinkään huolita). Nyt opintojen ohella olen tehnyt minkä olen pystynyt. Psykoterapeutin viimeisen laskun kuittasin alkuvuodesta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ja joo harmittaa muuten etten saa sossusta mitään, olen kokoomuslaisten unelmaköyhä. Olen lakitekninen väliinputoaja, en voi realisoida pikkuruista omaisuutta enkä saa sossusta euroakaan! -ap
Älä tee mitään. Ei monet ma mu naisetkaan edes unelmoi, että tekisivät töitä palvelujen ja elatuksensa eteen. Mennään kaikki samaan jengiin. Mitä turhaa työskentelemään.
Surullista. Pyydä vanhemmilta apua.
Vierailija kirjoitti:
Aijoo opintolaina on 40000e, toivottavasti eilinen tentti meni läpi jotta pääsee oman alan kesätyöpaikkaan ensi kuussa. -ap
Onko opintolainat oikeesti näin suuria :O Herran jumala!
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Pyydä vanhemmilta apua.
Juu ne ap:n hyväksikäyttävät vanhemmat varmaan auttaakin ihan simona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijoo opintolaina on 40000e, toivottavasti eilinen tentti meni läpi jotta pääsee oman alan kesätyöpaikkaan ensi kuussa. -ap
Onko opintolainat oikeesti näin suuria :O Herran jumala!
No Suomihan on luokkayhteiskunta, jos kouluttautuu pitkälle pitää elääkin jollakin. Toisilla pappa betalar, toiset ottaa lainaa.
Mä olen 44-vuotias opiskelija. käyttötilillä joku 150 € ja säästötilillä 3000 €. Luottokortti on, velkaa siinä ei ole. Mitään muutakaan velkaa ei ole, ei tosin omaisuuttakaan.
Mulla vähän sama tilanne. Muutamia tonneja vähemmän luottokorttivelkaa ja opintovelkaa. Myös traumaattinen lapsuus taustalla, mutta yritän päästä eteenpäin elämässä hankkimalla korkeakoulututkinnon. Vaikeaa on ollut, en päässyt kelan korvaamaan terapiaan vaikka oon ollu viimeisen kolmen vuoden aikana pariin otteeseen burn outissa, koska oon tehnyt koko ajan matalapalkka-alalla töitäkin. Toivottavasti saa aikanaan tutkintoa vastaavaa työtä, kun sekään ei ole nykyään itsestäänselvyys. Pelottaa miten saan opintolainan maksettua takaisin.
Mitä Ap opiskelet? - Hienoa, että opiskelet, koska opiskelujen kautta saat varmasti lisää "henkistä pääomaa"
"Mä olen 44-vuotias opiskelija"
Mitä ihmettä nykyaikana on oikein tapahtunut, kun 44-vuotias on titteliltään opiskelija??? Eikö hänellä ole mitään ammattia ennestään vai onko opiskelijan titteli varsin ikääntyneelläkin jollakin tavalla edullinen nykyisin???
Voi ei. Velka on hyvä renki mutta surkea isäntä. Itsellä velkahelvetti ollut käynnissä joitakin vuosia. Lopulta palkka ei riittänyt enää kaikenmaailman velkojen ja vippien lyhennyksiin. Hakeuduin Takuusäätiön takaukseen ja nyt viimein sitten tilanne se että S-pankki myönsi lainan jota sitten makselen seuraavat 7 v. Käyttörahaa sen ajan noin 650 e/kk ja luottotiedot kuralla. Lomarahat ja veronpalautukset ym toki saa pitää. Älä nyt ainakaan tee enää lisää velkaa. Parempi jopa ulosotto kuin lisää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
"Mä olen 44-vuotias opiskelija"
Mitä ihmettä nykyaikana on oikein tapahtunut, kun 44-vuotias on titteliltään opiskelija??? Eikö hänellä ole mitään ammattia ennestään vai onko opiskelijan titteli varsin ikääntyneelläkin jollakin tavalla edullinen nykyisin???
Vooi, siellä joku tynnyrissä kasvanut tutustuu todelliseen elämään. Kato elämä ei mene kaikilla samalla tavalla kuin teillä siellä kolmen asukkaan Peräkylällä.