Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 49-50~
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=8B0000][size=3][b]Suoritamme palstalla joulusiivoja ja poistamme listalta niitä nimiä jotka eivät ole pitkään aikaan kirjoittaneet. Jos haluat nimesi pysyvän listalla, huikkaa vaikka jotain vuoden loppuun mennessä. Yritän pitää listaa kirjoittaneista ja kirjaan nikkinne eteen *-merkin! [/size][/color][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]*amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=FF7F00]*Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD6600]*EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)
yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]
[color=FF7F00]hende
olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.
Yritystä on ollut puolitoista vuotta.
Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]
[color=CD6600]*Ilpo78
Pirkanmaa
Yritystä takana kohta vuosi.
Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.
Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]
[color=FF7F00]LeiaK
Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä
Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.
Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]
[color=CD6600]*LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00]*Manco
yritystä 12/03
ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]
[color=CD6600]Marikukka83
Minä 22 ja mies 31
Pohjoisen ihmisiä ollaan
Vauva haaveena 05/04
Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005
3x inssi negaa
syksyllä luvassa ivf [/color]
[color=FF7F00]*Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600]*miliko
Minä 30v ja mieheni 32v.
Yritys alkoi 10/2004.
inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.
ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.[/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]*Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=CD6600]R-B
Mina 34, mies 30
asustellaan Helsinki
yritysta 05/06
Hoitoja, ei vielä [/color]
[color=FF7F00] SanniAnniina
minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.
Pillerit jätetty 04/04.
Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.
Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]
[color=CD6600]*tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)
Ja esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]*Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Eka inssi 5/06 nega.
Tällä hetkellä hoidot tauolla piilevän kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. [/color]
[color=FF7F00]*VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset:
[/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=CD8C95]Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06 nega
Kolmas ICSI plussa.[/color]
[color=CD8C95]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FFAEB9]Joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=CD8C95]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=FFAEB9]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (38)
Ihan mahdoton kiire ja tohina koko ajan, meillä on ollut yövieraita, mahatauti, sairaita sukulaisia ym. tuntuu, ettei edes pientä hetkeä ole ollut koneelle istahtaa - no nyt semmoinen löytyi! Ennen seuraavaa menoa reilun puolen tunnin päästä... :) Eli ehkä ihan hyvä, että päätettiin siirtää ne piikitys ym. jutut tammikuulle.
METTE, Edellisenä iltana sai syödä normaalisti, tosin ei alkoholia missään nimessä yhtään. Kuusi tuntia ennen leikkausta piti olla syömättä. Suolityhjennystä ei tehty. Mulle sanottiin, että paras aika operaatiolle olis alkukierrosta, kuitenkin niin että runsas vuoto siirtää leikkauspäivää. Lupasivat, että jos tarvetta siirtää tulee, niin uusi aika löytyy heti. Että ei tarvii kahesti jonottaa, jos ivf olisi ollut seuraava vaihtoehto niin sitä varten olisi pitänyt kuitenkin jonottaa niin kauan.
Sairaalaan menin 7.00, vaatteen vaihto ja leikkaavan lääkärin kanssa jutustelu, riskeistä, operaation kulusta ja jatkosta. Sitten hetkeksi odottelemaan ja pian nukutuslääkäri tuli jututttamaan. Sitten leikkaussaliin, jossa oli yllättävän paljon väkeä, jotka alkoi hyöriä ympärillä, laitettiin verenpainemittari, tippa, ne sydänääniä mittaavat lätkät (se pöytä oli muuten semmosta gynen mallia). Sitten kohta laitettiin maski naaman eteen, ensin sielä tuli hetken happea, ja pian olinkin muissa maailmoissa. Kello tälloin ehkä 8.00.
Seuravan kerran havahduin, kun joku kysyseli, 9.30, että joko jaksat heräillä. Olo oli yllättävän hyvä, sain kuitenkin tipan kautta lääkettä ehkäisemään pahoinvointia sekä pari kipulääke tablettia. Leikannut lääkäri jututti, kertoi " löydöksistä" sekä antoi reseptit ja ohjeet jatkoon. Reilun tunnin päästä söin vähän ja kävin vessassa (edellytys kotiinpääsylle). Ja kahdeltatoista tuli mies hakemaan. Eli nopsasti oli koko homma ohi. Nyt sitten oottelen kadonnutta tätiä, elimistö voi kuulemma nukahtaa pariksi viikoksi nukutuksessa.. Mutta kokemus ei ollut läheskään niin ikävä kuin pelkäsin, tsemppiä! :)
EMMAEMILIA, peukut ja varpaat pystyssä, että ensimmäinen ivf onnistuu teillä. Kyllä asioilla on tapana järjestyä! En minäkään tiedä, miten voisin sopeutua siihen, että jäisimme kokonaan lapsettomiksi, jotenkin tutuu, etten mitenkään. *rutistus* kyllä me ne nyytit saadaan.
Vilkuttaa, ja rientää taas...
amalia
Ihan ekaks LUPUS jos visiteeraat täällä, oikein paljon onnea ultrakuulumisten johdosta!!!!! Ihanaa huippua juhuu!!!
Miliko, meille ei sanottu mitään alkoholin käytöstä piikittelyjen aikana. Siitä ei ihan varmasti ole mitään hyötyä, mut en tiedä oisko haittaakaan? Suurin ongelma ois varmasti se, että kännissä rupeais säätämään piikkien kanssa tai että unohtaa kokonaan. Jatkokysymyksenä tähän; kuinkas piinisaika hoidoissa/passeissa alkoholin suhteen?
Entä Miliko vielä, mitäs ultrassa näkyi tänään???
Bilha, tuliko resepti tänään? Jos tänään ehdit alottamaan ne, niin hyvä hyvä. Minä ainakin uskon että parempi alottaa ne nyt, kun ei ollenkaan. Jos oviksesta ois vaikka 9pv niin sit ois jo vähän niin ja näin. Testaako sä ovista millään? Onko selvät oireet, tarkistatko lämmön mittaamisella tms?
Pingu, tervetuloa takas sekä Suomeen että palstalle! Ja onnea tulevaan inssiin, vaikka se taisi olla vasta joulun jälkeen?
EE, nyt olen jo selvillä sen lain sisällöstä, sehän tosiaan oli otsikoissa. Todella ikävää. Nyt ei auta muu kun toivoa että luovuttajia olis kuitenkin enemmän mitä oletetaan. Tai tietty se plussa nyt heti vuoden alkuun ois se paras... :-) Mä muuten yllätyin kun kuulin eräästä perhetutusta, että siellä lapseton pariskunta oli saanut vajaan 1v ikäisen sijaislapsen nyt kesällä. Olin siis jotenkin ajatellut että sijaislapsia sijoitettas vain perheisiin jossa on jo lapsia (en tiedä mistä tämän olin keksinyt), mutta tuokin siis mahdollista. Minusta ihana tapa tuokin kasvattaa perhettä. Itsestä kun tuntuu että ulkomailta adoptoijaksi meistä ei olisi.
Tirppa, jos en sulle vielä sanonut niin rutistukset sulle kun se tyhmä nega sieltä tuli. Katse kuitenkin kohti PAS:ia, eikös vaan? :-)
Mettekös oli kans odottavalla kannalla, se laparoskopia tammikuussa, vai muistinko ihan väärin?
(.) Kävin tänään taas siellä verikokeessa, ja ihanaa ihanaa arvo oli nyt laskenut ' nolliin' . Hoitsu ilmaisi asian, ' tämä on negatiivinen tulos' , mikä kuulosti musta hauskalle ja oudolle, kun siis itse ajatellut vaan numeroita ja odotin nolla-tulosta. Mutta niinhän se on ollut, positiivinen... No, nyt siis sain virallisen luvan jatkaa PAS:iin, tosin oviksesta ei tietoakaan vielä, nyt kp20, saati kuukautisista. Muuten ei hätää, mut mulla on se matka tammikuussa mikä mun tuurilla sotkee sen PASin kuitenkin! Byää. Odottavissa tunnelmissa siis. Joku muuten kysyi tuon hcg:n laskusta, niin se laskee aina aikasta hitaasti km/kaavinnan/keskeytyksen jälkeen, tarkotan että kestää viikkoja ennenku se on nollissa. Mulla kun meni niin alkuun kesken, varmasti autto siihen että tuli näinkin nopeasti nollaan, 2,5viikkoa. Ja hoitsukin sanoi että hienosti ja nopsaan laskenut. Joten ihan normaalia rataa mennyt.
Joopa joo, taidan lopetella, työaikaa taas tähän käytän...
Voi ei, Tirppa ja EE, isot pahoittelut negoista! Toivottavasti seuraavissa hoitokierroissa on parempi onni matkassa!
Kiva kuulla, että Lupuksella oli ekassa ultrassa kaikki hyvin. Toivotaan, että sama tahti jatkuu aina sinne palkitsevaan loppuun saakka!
Muiden kuulumisia en sitten osaakaan kommentoida. Olen piipahtanut palstalla harvakseltaan lähinnä taustailemassa, kun meillä ei ole asiat vähään aikaan edenneet minnekään. Mutta ainoa, mikä siivoa mut pois listalta on mojova plussatuuli, joka saisi kyllä pikku hiljaa alkaa puhaltelemaan... Joten sitä odotellessa pitäkäähän jononjatkona :) Meillä on eka käynti julkisella puolella 21.12. joten siihenkin on vielä aikaa, tämä kierto päättyy heti joulun jälkeen ja luulenpa, että vielä tammikuulle ei ehditä ainakaan ivf:ää tekemään. Eli ehkä sitten helmikuun kierrosta päästään kunnon touhuihin. Mutta pitkä odotus (hoitoihin julkiselle) on siis päättymässä.
Oikein leppoisaa joulunalusaikaa kaikille hoidokeille!
Pitkästä aikaa pääsen ja ehdin taas kirjoittamaan. Mies on tehnyt paljon töitä iltaisin ja siten minulla ei ole ollut konetta käytössä. Töissä on edes turha haaveilla ehtivänsä koneelle. Mutta täällä ollaan hengissä ja jo kohta kierron puolivälissä..:)
Mutta nyt teidän kuulumisiin..
Ensinnäkin ihan hirmuisen isot pahoittelut negasta EE:lle ja TIRPALLE!!! Voihan kurjuus.. Kyllä Tirppa minä taidan olla täällä viimeinen plussaaja (huom. myös minä aion plussata) tai sitten liityn teidän helmikuun plussajunaan..;)
Olipas kiva huomata PINGUN palanneen pinoon!! Tervetuloa takaisin Suomeen ja hienostihan te pääsette heti aloittamaan hoidot!!
MANCOllakin oli mukavia uutisia verikokeista! Nyt vaan uutta matoa koukkuun ja uutta, mutta pysyvää plussaa kehiin..:) Eipäs nyt manata huonoja ajoituksia.. Mihin olet lähdössä matkalle?
Missäs on VM? huhuu.. Ja ILPO?!
MILIKOhan on menossa kovaa vauhtia kohti uutta punktiota.. Vau! Aika mukavan saaliin olet jo muninut, joten eiköhän niistä se plussa saada aikaiseksi! Toivottavasti jää tällä kertaa myös pakastettavaa, vaikka tietysti toivotaan ettei niitä tarvita ollenkaan..;) Onko jo uusia ultrakuulumisia?
Tuliko BILHAlle resepti postissa? Kyllä varmaan ehdit kuurin vielä aloittaa vaikka ovis menikin jo.
LUPUS olikin käynyt jo ultrassa.. Oli varmaan ihanaa nähdä pienokainen siellä köllöttelemässä..
EE:lle rutistuksia ikävästä tilanteestanne tuon hedelmöityshoitolain suhteen.. Jos minua ahdistaa tämä ¿normaali¿ lapsettomuus niin voin kuvitella miten se ahdistaisi jos olisi vielä jokin aikaraja hoidoilla. Mutta eiköhän niitä luovuttajia löydy kesän jälkeenkin, vaikkakaan ei enää yhtä helposti.
AMALIAlle huiskutuksia!! Kiva kuulla sinustakin! Miten teillä jatkuukaan nuo hoidot?
VM olikin piipahtanut kirjoitteluni lomassa.. Hei teillähän on jo ihan kohta se ensikäynti.. VAU!!
METTE: Mitäs sinulle kuuluu? Katselin että olit kommentoinut muiden juttuja mutta omia kuulumisia oli varsin vähän.. Onko uusi kierto jo käynnistynyt?
ON: Lyhyt ja odottava.. Ehkä jo huomenna saan uudet verikoetulokset ja siitä riippuu koko ensi kierron suunnitelma.. Jännittää!!
-Tuittu kp19-
..hieman kehuskella omaa itseään reippaudesta ja urhoollisuudesta! Eli kuten joskus keväällä sanoin että tänä vuonna on meillä lähipiirissä neljät häät ja siis ensi vuonna neljä uutta vauvaa. No nyt sitten viikonloppuna yksi parhaista ystävistäni ilmoitti vauvauutisen ja vielä koko porukalle kerralla. Minä pystyin niiiiiiiin hienosti onnittelemaan ystävääni ja vieläpä olemaan muiden mukana (muka) tohkeissani asiasta. Kaikki tässä porukassa kyllä tietävät tilanteestamme, joten osasivat hekin varmasti ajatella myös minua reaktioissaan.
Enkä edes ole yhtään itkeä tirauttanut ystäväni raskauden vuoksi.. Voi vitsi, koskakohan tämä tyyni meri myrskyää..;)
-Tuittu-
Kiitos TUITTU kysymästä, mutta tänne ei ihmeitä kuulu. Yhdet menkat nyt siis jäi välistä ja mennään kp?? Vaikka vuotoa ei ollut ovislimoja oli ja nyt tissit on sika kipeet, mutta ei tästä kierrosta plussaa tule, kun ei sitä aikaisemminkaan ole tullut! Ja sitä paitsi limakalvo on varmasti niin rapautunut, ettei sinne mikään voi tarttua! Siis oikeesti ei ole aavistustakaan eikä pienintäkään mielenkiintoa ruveta selvittelemään. Sen verran olen miettiny kuitenkin, että JOS kierto jatkus normaalina, niin jouluna täti kurvaisi paikalle.
Laparoskopiaan siis tuli kutsu ja se on heti tammikuun alussa. Yksityistä lääkärikäyntiä olen nyt miettinyt, mutta en ole saanut aikaiseksi varata aikaa, kun täällä ei ole nyt oikein sellaista lääkäriä joka jotain jostain tietäisikin. Tuntuu siis vähän turhalta maksaa 80e käynnistä, josta ei hyödy mitään. Tai näkishän siinä mitä sille " endometrioomalle" kuuluu.. Eli näillä näkymin hoidot jatkuu maaliskuussa IVF:llä. Mites teillä, meneekö hoidot tammikuulle vai pääsettekö inssiin jo joulukuussa?
AMALIALLE JA BILHALLE kiitokset laparoskopia infosta. Kaipa sieltä hengissä selviää, vaikka olen nähnyt jo painajaistakin, että siihen leikkauspöydälle jäin..Karmee uni!! Löytyikö teoiltä aikanaan endoa? Vai pääsittekö pelkällä tarkistuksella?
MILIKOLLA onkin jo mukava saalis munia! Toivotaan, että viimekertaiset ongelmat ei toistu! Jokos sulla on todistukset tehtynä? Täällä on niistä kauhee stressi, jotenkin tosi vaikee olla yhtä aikaa rehellinen ja kannustava.. Muistaakseni sinä vietit pikkujouluja.. Miekin olin kaverin kanssa viettämässä pikkujouluja viikonloppuna ja tuli tuuletettua oikeen kunnolla. Ilta oli ihan älyttömän mukava ja kotona olin vasta viideltä! Yllättävää kyllä, aamulla ei ollu edes krapulaa! Ensi kerralla voi siis juoda enemmän =)
MANCON tilanne kuulosti hyvältä, onnittelut tällä kertaa nollatuloksesta!
LUPUKSELLE masun kasvatteluja! Hyvä kun kaikki oli hyvin!
VM:lle ja PINGULLe tsemppiä tuleviin hoitoihin!
Milläs mielin EE on? Nyt toivotaan, että kaikki menee kohdilleen ja tammikuussa on taas plussajuna liikkeellä! Eikös teillä olis sitten vielä mahdollisuus yrittää PAS:lla biologista kakkosta?
ON tulikin tuossa Tuitun kohdassa. Nyt mie suuntaan pehkuihin! Mukavaa työviikkoa kaikille!
Toivottelee Mette
Yritän nimittäin kerrankin päästä ajoissa nukkumaan. Mutta kiitos kysymästä, resepti tuli ja mielikin on rauhallisempi, kun tietää, että tekee voitavansa (syön myös disperiniä...). En tiedä onko hyvä vai huono, mutta ne menkkakivut katos ainakin täks päiväks. Tiedä sitten johtuiko lugeista vai jostain muusta (ennen ne on kyllä jatkuneet melkein menkkoihin asti). Mutta ne oli tosiaan aika koviakin viikonloppuna, joten oli asiat tuolla mahassa sitten niin tai näin, on kai se toisaalta mukavaa olla kivuton, kun ei niistä kivuista ainakaan oo hyötyä tuntunut olevan. Mä en testannut ovista mitenkään, kun hokasin vähän myöhään, että ois ehkä ollut syytä, mutta limoista päättelin, ne on mulla yleensä suht selvät.
Mette, multa löytyi hiven endoa, mutta mulla syy laparoskopiaan oli iso myooma, josta toimenpiteessä pääsin eroon. Kuten myös ainakin hetkellisesti siitä endosta.
Palailen toiste teidän kuulumisiin (sori, oon ollut kovin omanapainen), nyt lähden hammaspesulle.
Punktio on edessä huomenna ja ajoitus pääsi oikein yllättämään. Laskeskelin itse, että perjantai olisi punktiopäivä, jos sama kaava toistuisi kuin viime ICSI:ssä. Mutta tahti onkin nopeampi, luulisin että syy johtuu vähän isommasta Gonal-annoksesta ja siitä johtuen follikkelit ovat kasvaneet lujempaa vauhtia. Kävin eilen toisessa ultrassa ja follikkelien määrä oli edelleen sama 6+5. Ei siis hurjan suuri määrä, mutta viime kertaan oli erona se, että nyt follikkelit olivat keskenään enemmän samankokoisia kuin viimeksi. Joten jos hyvin käy, saalis voisi olla hyvinkin samaa luokkaa kuin viimeksi, vaikka follikkeleja on hiukan vähemmän. No, toivossa on hyvä elää¿
Sormet ja varpaat on nyt oltava ristissä, että saataisiin edes se yksi siirtokelpoinen alkio tai vaikka enemmänkin. Toivotaan, että siittiötkin ovat hyvässä iskussa
Voi sua METTE-parka kun siellä aherrat todistusten kanssa! Onneksi meidän koulussa joulutodistuksen korvaa 1-4 luokilla arviointikeskustelu ja koska en opeta 5-6 luokkia tänä vuonna, ei tarvitse todistuksia kirjoitella. Todistusten kirjoittaminen on tosi vaikeaa. Aluksi ajattelin, että rasti ruutuun-todistus on vaikea ja numerot sitten helppoja, mutta ei se niin ollutkaan. Kaikki on hankalia, olla nyt sitten samalla kannustava ja rehellinen, kuten sanoit.
Hieno, että BILHAN resepti saapui ja lait aloitettua luget. Eikös olekin ihanaa mössöä? Sama ihanuus odottaa minuakin, joten kohtalotovereita ollaan.
ILPO, huhuu? Miten sinulle kävi, pääsitkö aloittamaan hoidon vai siirtyikö se ensi vuoden puolelle.
Miliko
Olen ollut vähän palstatauolla, kun olen ollut niin pirskatin alakuloinen. En ole jaksanut koko vauva-asiaa. Eli sain odotella menkkoja, teroluteista huolimatta kierto venyi 36-päiväiseksi. Minun ei siis pitänyt päästä hoitoon tämän vuoden puolella, mutta sitten kuitenkin sovittiin lääkärin kanssa, että aloitan pistelyt ja katsotaan miten käy. Tänään olin ultrassa ja aika todennäköistä on, että pääsenkin punktioon ensi maanantaina! Kyllä sitä voi olla iloinen jopa tästä! Mutta varmasti tietää vasta perjantaina, että kirjoittelen viikonloppuna uudestaan.
Miliko: tsemppiä punktioon!
Pahoittelut neganneille, EElle ja Tirpalle. Toivotaan parempaa onnea vuodelle 2007.
Muille nopeat vilkutukset kerrankin toiveikkaalta Ilpolta
TUlin vaan Milikolle toivotteleen onnea punktioon ja muille hirveesti vilkutuksia ja haleja! :)
Ja samalla kerron, että täällä ollaan hengissä!
Hitsi, pikkasen myöhästyin, mut anyway,
MILIKOLLE paljon reipasta mieltä ja sitä onneakin punktioon! Jokohan sä oot nyt ihan pilvessä siellä? :-)
Ihan hyvältähän tuo 6+5 kuulosti, oliks sulla viimeks siis enempi?
ILPOLLE kanssa reipasta mieltä ja onnea punktioon, tosi kivaa että pääsitte nyt kuitenkin ennen jouluhälinöitä hommiin!
Vähän (.) , eli sitä ovista odotellessa... Paniikki alkaa iskemään, toisaalta, mun reissu ei oo kovin pitkä, joten koska mun ovista ei näy, niin myöhästyis nyt sit kunnolla et PAS ajottus vasta reissun jälkeen. On tääkin. Hullun lailla harjottelen taas tikuttamista sitä PASia varten, ja että nyt tietäsin millon ovis on. Mut ne aconin ovistestit on kyllä NIIN herkkiä näyttämään mitä sattuu...
Nyt ei muuta kun MOI.
Eli hengissä ollaan, vaikkakin matalaliitoa on ollut jo jonkin aikaa :( Onneksi pikkuhiljaa alkaa muutkin kuin nämä vauva-asiat pyöriä mielessä, kun tässä kierrossa ei tarvi stressata tai jännätä niihin liittyviä kuvioita. Paitsi loppukierrossa pitäis kai aloittaa sumuttelut, joihin en vieläkään ole saanut aikaiseksi pyytää reseptiä *noloilee saamattomuuttaan*. Nyt on ollut myös kolmatta päivää jotain ihme tiputteluvuotoa (menkat loppui ja oli pari päivää " normaalia" ja sitten alkoi tämä kummallisuus), joten ehkä kroppa(kin) on aikaisempien hormonien johdosta jotenkin sekaisin. Katsoin muuten eilen nelosen dokkaria adoptoinnista ja ottamatta kantaa oliko se hyvä vai huono, niin jotenkin ne pienet orpolapset sänkyihinsä unohdettuina sai mut pysähtymään ja miettimään adoptiotakin ihan uusin silmin. Eli ehkei se olisikaan yhtään hassumpi vaihtoehto vaan voisi oikeasti olla meille Se Juttu. No, katsellaan nyt rauhassa mitä tuo tuleva kevät tuo tullessaan ennen sen päätöksen tekemistä.
Anteeksi omanapaiset turinat, mutta nyt täytyy taas kiitää, joten palailen teidän kuulumisiin ensi kerralla! Ainakin Ilpolle ja Milikolle on peukut pystyssä tulevien ivf-hoitojen suhteen!
EE
Muhun on selvästi iskenyt jonkinlainen kaamosmasennus. Aloitin nyt vanhan ja rakkaan aerobic-ja saliharrastuksen uudelleen sitä torjumaan. Tuntuu, ettei oikein mitään saa aikaiseksi...Palkkasin itselleni personal trainerinkin, jotta lähtis kilot karisemaan. Tavoite on 10 kg pois ennen kesää. Ehkä se auttais noihin lapsettomuusongelmiinkin...
Masentaa toi ilma. Töissäkin saa vetää sellaista kurohousurumbaa joka päivä, et oksat pois... Onneksi sain ajokortin tossa pari viikkoa sitten, joten noi kamalimmat kelit on päässyt kulkemaan pitkät matkat autolla.
Sit masentaa näiden clomien tehottomuus. Nyt kahteen kertaan olen pari päivää ennen menkkojen alkua saanut haalean plussaviivan, joka sit menkkojen alkamispäivään mennessä on kadonnut. Eli hedelmöitys tapahtuu, muttei kiinnittymistä. Soittelin polillekin, mut olivat sitä mieltä, et seurataan nyt nää 8 kiertoa rauhassa loppuun. Oon siis viimeksi käynyt näytillä toukokuun alussa...ihan ihme touhua.
Nyt sit menossa kp20/26. Oviksen tikutin tossa kp16 ja kivut oli kp 17. Kun 15 ja 16 puuhailtiin, sen pitäis riittää...mut kiinnittymisestä se enää ilmeisesti onkin kiinni. Ilmeisesti sit käy just niinkuin epäilinkin, et clomit kyllä kasvattaa munasoluja, mut kohdun limakalvo jää niin ohueksi, ettei siihen pysty kiinnittymään. Tää on siis tokavika clomikierto.
Kauhea härdelli töissä menossa kun pomo on jäämässä
eläkkeelle. Tänään on sen viralliset juhlallisuudet ja sit rumba on ohi. On se kumma, kun yhdelle ihmiselle pitää pitää kolmet juhlat! Päästään sit varmaan lastenkin kanssa vähän paremmin keskittymään joulupuuhiin, kun ei tartte siinä sivussa enää hoitaa mitään muita systeemejä.
Joulu tulla jollottaa. Miehen velikin ilmoitti tulevansa jouluksi Suomeen. Lupasin hakea sen lentokentältä nyt kun mulla on se ajokortti. Sitä odotellessa pitää kuitenkin vähän leipoa ja siivoilla, et tulee joulun näköistä tännekin...
Oikein lämmintä joulunaikaa teille rakkaat hoidokkikamut. Mä lähden nyt töihin. Lapset kummasti aina piristää tätä synkkää mieltä.
Nonna
Mites Ilpon ja Milikon viikko on mennyt? Oletko Ilpo tänään menossa ultraan varmistamaan punktion ajankohta? Entäs Miliko, miten meni punktio, pääsittekö/-hän siirtoon?
Kaikkialla tuntuu kirjottelu hidastuvan näin joulun lähestyessä, eikä ihmekään. Hyvää tekee olla hetki ilman nettiä! :-) Töissä vaan jos ei ole muuta tekemistä niin...
(.) ovuloi tuossa eilen/toissapäivänä. Joten sen puolesta pitäis ehtiä PASiin ennen reissua sit tammikuussa, mutta eihän sitä koskaan tiedä, oon ihan varma että se ovis osuu torstaille ettei pääse ollenkaan siirtoyritykseen. Kierrot on kyllä olleet niin vaihtelevia (28-32) että ei voi tietää miten käy!
Tikuttaako teisä kuka(an) aconin ovistesteillä, niillä sinisillä liuskoilla? Mä jotenkin en voi ihan täysin luottaa niihin, ja jo nyt panikoin tuota tammikuuta. Siis kun nyt kävi esim niin että KE aamuna se mun viiva oli just ja just samanpaksuinen sen testin viivan kanssa, ja TO aamuna mun viiva oli sit tositosi paksu, paljon vahvempi kuin testin viiva. Lämmöt näytti sen ekan hurjan 0,2 asteen hyppäyksen nyt PE aamua. Niin jos tää ois ollut pas-kierto, oisko tuosta KE viivoista pitänyt jo soittaa? No, ehkä se selviää sit tammikuussa. :-)
Eipä kummempia, oikein rauhallista viikonloppua kaikille, elkää stressailko!! Joulusta eikä muustakaan...
Huomenta sairaslomalta!
Huippuhienoa olla sairaslomalla, saa vähän hengähtää koulun jouluhässäköistä. Eilen sain urakoitua joulukortitkin postilaatikkoon asti, joten jospa joulunfiilis pian alkaisi vaivata minuakin.
Pikaisesti tilannetietoja: keskiviikkona oli punktio ja saaliiksi saatiin 7 kypsää munasolua ja niistä 6 hedelmöittyi. Aamulla soittivat klinikalta ja kuulin, että siirtoon päästään. Kaksi alkiota siirretään, joten tilanne taitaa olla parempi kuin viimeksi. Silloin ei ollut kuin yksi siirtokelpoinen alkio. Sen enempää en saanut tietoja jakaantumisesta sun muusta, mutta kolmen tunnin päästä on siirtoaika, joten silloin selviää lisää. Nyt nautiskelen tästä onnellisuuden tunteesta, enkä murehdi alkioiden mahdollista hidasta jakautumista tms...vielä.
Miliko
28.11. kirjoitettu sotasuunnitelma hoitojen jatkumiseksi.
Kp 6 ja menkat loppumaisillaan. Ja suunnitelmat hoitojen jatkumista varten seuraavat: a)menen hyvissä ajoin verikokeisiin ja jos arvot ovat ok niin b) soitan Väestöliittoon ja ilmoittaudun ensi kierrossa inssiin. c) jos menkat alkaa siten, että kierron 3-5 päivät osuu joulun pyhille eikä voida aloittaa pistoksia niin d) aloitan clomit ja tehdään seuraava inssi niiden avulla. e) käyn endokrinologilla varmistamassa arvot f) menen inssiin ja g) kahden viikon päästä tuuletellaan plussaa! :D Ja tässähän suunnitelmassa ei ole mitään mahdollisuutta mennä minkään mönkään..;)
Päivitetty 16.12.
Mennään kohdassa D!!! Vain muutama porras G:hen jäljellä..;) Aivan uskomattoman helpottunut ja onnellinen olo.. Viimeinkin meidän hoitotauko loppuu!!!!!!
-Tuittu kp24 ja ovista odotellaan edelleen-
Pikaisesti vaan toivotan Milikolle onnea hoitoon ja Tuitulle kans tuuletukset hoitojen jatkumisesta! Mahtavaa!
Lupukselle onnittelut! Varmaan ihanaa, kun voi lakaa hengitteleen helpommin. Koitahan alkaa nauttia. Olet raskaana!!
Tirppa, oon tosi pahoillani negasta *rutistaa*. Mä jo ehdin toivoa, että sittenkin... Voimia sulle!
Pingu, tervetuloa takaisin, en kyllä tiedä ollaanko me tavattu *käspäivää*. Myös mulla on kohtu kallistunut taaksepäin, ja oon täältä oppinut, että silloin kannattaa nostaa peppua vaikka tyynyn avulla ylöspäin hommien jälkeen. Onnea teille inssiin!
Äkkiä vuodatan vielä omaa oloani. Tai pelkoani oikeastaan. Mulla oli ovis tossa keskiviikon tienoilla limoista päätellen. Lääkäri lupas kirjoittaa tähän kiertoon luget, mutta resepti ei oo tullut vielä postitse. Se sanoi, että ne vois aloittaa 2 päivän päästä oviksesta. Mutta jos resepti tulee maanantaina, oviksesta on jo ties miten kauan. Ja luin jostain, ettei lugeista oo hyötyä, ellei niitä aloiteta ennen kiinnittymistä. Kaiken huipuksi mulla juilii mahaa nyt menkkamaisesti, alkoi jo eilen. Tietääkö joku, voiko siellä jokin yrittää kiinnittymistä jo nyt? Jos se aina yrittää liian aikaisin ja siksi ei kiinnity kunnolla? Pelottaa, jos tästä tulee taas kemiallinen. Lääkäriähän ei näin viikonloppuna kiinni saa.
No, nyt alan leipomaan pipareita ja illalla on tiedossa pikkujoulut, niin en ehdi murehtia. Mutta kyllä harmittaa, kun vihdoin saan kokeilla niitä lugeja, niin sitten saan ne liian myöhään.