Miksi kaikki on niin innoissaan äitienpäivästä?
Ihmiset kertoo mitä ihanaa aikoo tehdä äitienpäivänä ja hypettää someen. Kaikkialla mainostetaan äitienpäivää. Meille kaikille äitienpäivä ei ole mikään riemukas juhla koska emme voi viettää sitä. Olisiko ihan liikaa pyydetty että meidätkin huomioitaisiin?
Kommentit (33)
Jos äitienpäivää ei saisi juhlia sen vuoksi että jollain ei ole äitiä, niin meillä ei sitten kai koskaan olisi juhlittu äitienpäivää, koska mummon äiti kuoli kun mummo oli 7v.
Katkeroituminen ei ole koskaan hyväksi eikä sillä saa mitään.
No ei kaikki hössötä tosiaankaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa (aikuisten äiti olen).
En minä ainakaan enkä ole kuullutkaan kenenkään puhuvan tms äitienpäivästä lukuunottamatta lehtien mainoksia mutta en olekaan somessa.
''Olisiko ihan liikaa pyydetty että meidätkin huomioitaisiin?''
Olisi. Äitien- ja isänpäivänä juhlistetaan ja huomioidaan nimenomaan äitejä ja isiä. Ennen äitienpäiväähän on lapsettomien lauantai ja lapsettomiahan voi muistaa vaikka vuoden kaikkina muina päivinä. Olisiko ihan liikaa pyydetty, että __kaksi__ päivää vuodesta on pyhitetty vanhempien juhlistamiseen?
Kukaan ei halua sinua ankeuttamaan äitienpäivää.
Äitini kuoli vajaa 2 kk sitten niin en todellakaan juhli ja vähän ahdistaa, muttei ole minulta pois, että muut juhlivat. Toki jatkuvat mainokset sun muut tuntuu aika pahalta.
Ai että muilla ei saa olla kivaa kun sinullakaan ei ole?
Äitienpäivänä juhlitaan äitejä.
Miten sinua pitäisi siis huomioida?
Koko viime viikko puhuttiin koulussa siitä rutinasta, että äitienpäiväjuttuja ei muka saisi tehdä koska kaikilla ei ole äitiä. Tämä siis koski ihan yksittäisiä oppilaita. Ei ole reilua kaikkia muita kohtaan, että jos muutamalla ei ole äitiä, niin kaikilta jäisi äitienpäiväkortit tekemättä.
Mikä estää äidittömiä juhlimasta äitienpäivää?
Vierailija kirjoitti:
Äitini kuoli vajaa 2 kk sitten niin en todellakaan juhli ja vähän ahdistaa, muttei ole minulta pois, että muut juhlivat. Toki jatkuvat mainokset sun muut tuntuu aika pahalta.
Minunkin äiti ja isä on kuollut,jopa 6 sisarussarjastamme.Ihmisä kuolee ja ei ole pakko lukea,selata mainoksia Äitien päivänä.Jos kerran sattuu.Tee oman näköinen päivä 14-5-23- Vie haudoille kukkia tai nauti kaunista ulkoilu ilmasta.Ystäviäkin kuollut jotka olivit äitejä ja isiä.Elämä jatkuu silti myös kuoleiden lapsilla.
En kyllä hypetä siitä missään enkä ole somessa, mutta kyllä minulle äitienpäivä on tärkeä juhla. Olen tosi huolehtivainen äiti ja hoidan lapsen viimeisen päälle hyvin, ja pistän aina hänen asiansa omieni edelle. Siksi minulle on tärkeää, että mies ja nyt esiteini-ikäinen lapsi arvostavat sitä, ja mielestäni olen ansainnut siitä yhden juhlapäivän.
Jos minä huolehdin lapsen hyvinvoinnista ja hyvästä mielestä ja harrastuksista ja koulusta 365 päivää vuodessa, niin mies ja lapsi saavat käyttää yhden päivän ja vähän vaivannäköä ja rahaa siihen, että järjestävät jotain mistä tulen iloiseksi.
Näin. Pitäisikö loukkaantua isänpäivästä, lemmikin päivästä, kaikkien mahdollisten nimipäivistä, kaikesta, mitä ei itse juhli.