Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kiltit" vauvat

Vierailija
12.05.2023 |

Mua on aina ärsyttänyt tuo, että kysellään onko vauva kiltti tai kerrotaan kuinka kiltti vauva meillä on. Ihan kun ne ei-niin-rauhalliset vauvat tai huonosti nukkuvat ois läpeensä pahoja.

En tiedä miksi niin ärsyttääkin, ehkä siksi kun omat vauvat ei tosiaankaan vaan syöneet ja nukkuneet, enkä silti ajatellut, että sitä täytyy jotenkin puolustella, että kyllä tää hei silti ihan kiltti on..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit vauvat=vanhemmalle helpot vauvat

Vierailija
2/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvavan ei osaa olla kiltti tai paha. Vauva vaan reagoi asioihin niin sinänsä tuo puhe on ihan typerää. Vasta vanhempana lapsi osaa tehdä tahallaan kiellettyjä asioita ja ärsyttää tietoisesti tarkoituksella toisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvavan ei osaa olla kiltti tai paha. Vauva vaan reagoi asioihin niin sinänsä tuo puhe on ihan typerää. Vasta vanhempana lapsi osaa tehdä tahallaan kiellettyjä asioita ja ärsyttää tietoisesti tarkoituksella toisia.

Siksi tämä juuri ärsyttää. Itse kysyn yleensä uuden vauvan vanhemmilta, että miten teillä on mennyt ja onko kaikki hyvin ja siitä pääsee sitten myös siihen keskusteluun, jos on jotain haasteita ja voi tukea siinä edes osoittamalla myötätuntoa. Ettei aleta heti "arvottaa" vauvaa kiltteysmittarilla.

Vierailija
4/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoista vauvoista puhutaan, adjektiivi on helppo, kiltti.

Vierailija
5/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä turhaa loukkaantumista yhdestä sanasta. Mä haluaisin uskoa, että ihmiset on niin älykkäitä, että ne ymmärtää mitä sillä kiltteydellä tässä tilanteessa tarkoitetaan. Vähän sama kuin loukkaantuisi siitä, että sanoo lasta enkeliksi, koska aiheuttaahan se ihan hirveät lapselle, kun ihan vauvasta saakka odotetaan sen olevan Jumalan sanansaattaja.

Vierailija
6/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä turhaa loukkaantumista yhdestä sanasta. Mä haluaisin uskoa, että ihmiset on niin älykkäitä, että ne ymmärtää mitä sillä kiltteydellä tässä tilanteessa tarkoitetaan. Vähän sama kuin loukkaantuisi siitä, että sanoo lasta enkeliksi, koska aiheuttaahan se ihan hirveät lapselle, kun ihan vauvasta saakka odotetaan sen olevan Jumalan sanansaattaja.

"Hirveät paineet lapselle". Jäi yksi sana välistä.

Vierailija
7/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jostain 80-luvulta jäänyt muinaisjäänne koko sana. En minä ainakaan tuosta jaksanut mieltäni pahoittaa. Oma lapsi oli helppo ja varmaan tuli kiltiksikin kutsuttua vaikka purikin välillä.

Vierailija
8/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta asiasta varmaan voi sanoa, että "turhaa loukkaantumista yhdestä sanasta". Se ei silti poista sitä, että mun mielestä tuo tyhmä ilmaisu ja tarpeetonta, kun asioita voi ilmaista paljon paremmallakin tavalla.

Vastasynnyttäneet äidit on usein aika herkillä, joten musta tuo lisää entisestään paineita, että ympärillä kysellään onko vauva kiltti. Jos alkutaival onkin ollut yhtä helvettiä, niin ei se varmaan ainakaan oloa paranna.

Vierailija
9/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole first world problem niin mikä sitten!

Vierailija
10/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos tämä voita turhimman kommentin titteliä keskustelupalstalla, niin mikä sitten?

Vierailija
11/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut että vauvasta puhuttaisiin kilttinä. Helpoista vauvoista on kyllä puhuttu, mutta nykyään sitä pitää välttää kun vaativien vauvojen vanhemmat loukkaantuu.

Vierailija
12/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta asiasta varmaan voi sanoa, että "turhaa loukkaantumista yhdestä sanasta". Se ei silti poista sitä, että mun mielestä tuo tyhmä ilmaisu ja tarpeetonta, kun asioita voi ilmaista paljon paremmallakin tavalla.

Vastasynnyttäneet äidit on usein aika herkillä, joten musta tuo lisää entisestään paineita, että ympärillä kysellään onko vauva kiltti. Jos alkutaival onkin ollut yhtä helvettiä, niin ei se varmaan ainakaan oloa paranna.

No ei kai mun mielipide poista sun mielipidettä, mutta ei sunkaan mielipide poista mun mielipidettä. Se vaan on niin, että tätä menoa ihmiset ei voi puhua ollenkaan, kun joku pahoittaa aina mielensä jostain. Sitten loukkaannutaan, kun kukaan ei puhu mitään, kun se tarkoittaa, ettei kukaan välitä. Asioita voi vähän suhteuttaa.

Vierailija
13/14 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että asia ärsyttää minua, ei tarkoita, että kokisin sen olevan yhteiskunnassa tai edes omassa elämässäni ongelma ollenkaan.

En tiedä eroaako tämä siitä, että jotakuta ärsyttää prinssi William tai kunnianhimoiset ihmiset, joista myöskin näyttää olevan palstalla käynnissä keskustelu. Tai ehkä olet sinnekin käynyt kirjoittamassa jo tämän erinomaisen säkenöivän kommenttisi?

Vierailija
14/14 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoista vauvoista puhutaan, adjektiivi on helppo, kiltti.

Niin