Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä näitä vauvalle?

28.08.2008 |

Olen 4,5kk:n pojan äitinä miettinyt muutamaa asiaa, kertokaapa miten teillä on menty:

- milloin olette ottaneet vauvalle käyttöön tyynyn? Meillä ei vieläkään ole, pitäisikö olla?

- milloin vauvan hiuksia on leikattu ensimmäisen kerran? Ei tässä nyt vielä olla parturiin menossa, mutta pojalla on paljon tukkaa ja kasvaa jo reilusti korvien päällä.

-milloin kylpyveteen pesuainetta? Meillä on pesty toistaiseksi poika pelkällä vedellä.

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero 1v 1kk eikä tyynyä ole vieläkään. Muistaakseni isommille lapsille annoin tyynyn kun osasivat sitä itse pyytää eli ikää tais olla melkein pari vuotta tai siinä vaiheessa kun siirtyivät pinniksestä pois.

Hiuksia kannattaa leikata tarpeen mukaan. Ainakin jos syö kiinteitä ja hiukset ovat koko ajan ruuassa, niin on helpompaa kun pitää hiukset lyhyinä ja pois kasvoilta.

Meillä isommat lapset aloittivat suihkussa saippuan käytön vasta kouluiässä. Nykyäänkin 12-vuotiaat pesevät saippualla vain kainalot, jalat ja hiukset, toki muutkin alueet tarvittaessa. Kasvoihin murkkuikäiselle joutuu ostamaan jotakin sopivaa pesuainetta. Kampaajakin sanoi aikanaan, että kannattaa pestä hiukset vain vedellä niin kauan kuin se riittää eli kun ei vielä rasvoitu. Meillä pojilla on ollut aina lyhyet hiukset, joten shampoopesu aloitettiin vasta kouluiässä. Nuorimmaistakaan ei ole vielä saippuaan totutettu ja hyvin on riittänyt. Shampoon ja hoitoaineen käytön varmaankin joutuu aloittamaan aikaisemmin kuin pojillamme, kun kerran kyseessä on tyttölapsi ja luonnonkiharien hiusten kanssa saattaa tulla muuten ongelmia.

Vierailija
2/3 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut molemmilla vauvoilla alusta saakka käytössä Ruskovilla vauvojen hirssiakanatyyny. Olen käyttänyt myös pelkkää tyynyliinaa tyynynä. Tyynyä voi käyttää tai olla käyttämättä.

Hiuksia leikkasin esikoiselta, kun tarvetta tuli. Tällä kuopuksella 7kk on vasta parin sentin haivenia päässä.

Kylpyvedessä olen käyttänyt Weledan Calendula-kylpyöljyä tai siitä versiota relaxin. Shampoota käytin esikoisella ekan kerran siinä 3v. iässä. En suosi jatkuvaa pesemistä esim. suihkusaippuoilla yms. Esikoisen iho on hyvä, ei allergioita. Vauvalla jatkan samalla tavalla. Häntä ei ole vielä pesty millään saippuoilla, ei ole tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytöllä (4kk) oli ja on edelleen karstaa päässä, joten neuvolan täti kehotti pesemään hiuksia (tai päätä) välillä shampoon kanssa, jotta siellä mahdollisesti oleva bakteerikasvusto ei ala rehottamaan