Miksi mies suuttuu nykyään ihan tavallisista kysymyksistä ?
Mies oli tänään ulkona töiden jälkeen, tuli kotiin ja sanoi minulle olleensa paikassa x työkaverinsa kanssa (en kysynyt). Sanoin ok ja kysyin asuuko työkaveri jossain samoilla suunnilla kuin me, kun olivat kuulemma olleet tuossa lähialueella. Tästä kysymyksestä mies sitten veti hirveät raivarit, kehotti hakeutumaan terapiaan ja selitti haluavansa säilyttää yksityisyytensä.
Samankaltainen tilanne oli viikonloppuna kun viestitteli jonkun kanssa pitkään ja kysyin, kenen kanssa puhuu. Mies haukkui minut epävarmaksi ja hulluksi.
En nyt oikein tiedä mitä pitäisi ajatella, minusta nuo ovat ihan normaaleja kysymyksiä vai olenko ahdistava utelija ?
Kommentit (74)
Jotku miehet ärsyyntyy ihan melkein mistä vaan. Seurusteluaikana sanoi suoraan ettei jaksa kuunnella mitä mää puhun? Sen jälkeen kaveriaikoina kun juteltiin netissä melkein päivittäin niin saattoi hermostua jos olin vaikka kysynyt että mitä kivaa se oli tänään syönyt. Viimisin ärsytys oli kun oli lainannut multa rahaa ja kyselin sen perään niin sitten maksoi ja laittoi välit kokonaan poikki.
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille kohteliaasti ja rauhallisesti että et halua pelata mitään pelejä vaan olet aidosti huolissasi miksi hän raivoaa sinulle ja käyttäytyy omituisesti. Pyydät, että näyttää nyt puhelimensa ja viestittelynsä ilman että pääsee poistamaan niitä. Jos ei suostu tai alkaa haukkumaan, niin eroat.
Miksi? Se ei ole teini, eikä sitä pidä kohdella teininä, vaan miehenä joka mokasi, jo tällä raivoamisellaan.
Mä en olisi tippaakaan "aidosti" huolissani enkä alkaisi lässyttää aikuiselle ihmiselle. Tilanne tuli jo ihan selväksi, turha kiusata itseään.
Toisinpäin ajateltuna tilanteesta riippumatta en suhtautuisi puhelimen tarkastusvaatimuksiin mitenkään hyvin. Rikospoliisille näyttäisin kysyttäessä ja mielellään perusteltuna.
Pettää. Takuuvarmasti. Ero on ainoa järkevä teko tuossa tilanteessa. En ymmärrä näitä kynnysmattoja, itse lähtisin kävelemään jo tuollaisesta käytöksestä, olipa kysymys pettämisestä tai ei.
Noilla jutuillahan ukko suorastaan kerjää eroa. Ei kuitenkaan itse ole valmis tekemään siirtoa sen eteen vaan odottaa sinulta reaktioita. Alahan pelaamaan vastavuoroisesti tätä peliä. Älä kysele äläkä myöskään selitä miehelle mitään. Ala järjestämään omia menoja ystäviesi kanssa jne (älä kuitenkaan itse petä). Vietä aktiivisempaa elämää kuin yleensä ilman turhia selittelyjä. Ala seuraamaan miten mies reagoi vai reagoiko ollenkaan. Näyttää siltä, että ero on tulossa, mutta hänen sitä ennen maistaa omaa lääkettään.
Älä häiritse, kun kuuntelee progee naama outona ja kädet viippelöi kattoon. Aineet.
Lycka till.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus antoi vastauksen. Aviopuolisoa ei ole lupa hylätä muun kuin aviorikosen tähden. Joka tämän käskyn rikkoo, menee kadotukseen.
Luepa uudestaan.
Luetaan: AVIOPUOLISOA.
Asia selvä.
Se haluaa erota, mutta ei uskalla jättää kun sais maineen sikana. Helpompi olla perseestä, että sinä jätät ja hän saa olla se uhri joka vaan jätettiin.
Vierailija kirjoitti:
Toki itse yritin kyllä keskustella asiasta ja kysyä miksi noin suuttuu. Mutta tästä sai vaan lisää kierroksia.. Ei auttanut keskustelu.
Ap
Miehellä on toinen hoito jossain. Odottaa että sinä päätät erota. Klassista.
Itse kertoilee (mielessä harjoiteltua kertomusta työkaverista ja lähikapakasta) mutta kun kysytkin jotain odottamatonta, menee närvi kun ei tiedä mitä vastaisi. Jos se työkaveri asuisi siinä lähellä, hän vastaisi tyynesti, että joo siinä ja siinä se asuu, tai jos asuu kaukana, niin sanoisi että ei se asu tällä alueella, mentiin nyt muuten vaan tuohon meidän lähelle kun on kiva paikka. Tai jos ei tietäisi missä työkaveri asuu, olisi sanonut täysin rauhallisesti samaan sävyyn kuin ensimmäinen kertomuskin, että en tiedä, ehkä se asuu tässä suht lähellä.
Eipä ole yhtään epäilyttävää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki itse yritin kyllä keskustella asiasta ja kysyä miksi noin suuttuu. Mutta tästä sai vaan lisää kierroksia.. Ei auttanut keskustelu.
Ap
Vaikuttaa tosi oudolta. Lähde ajoissa.
Tämä aloitus on jo puoli vuotta vanha. Vastaat myöhässä.
Hyvä neuvo, lopetat turhien kyselyn ja lähdet itse rientoihin mitään selittelemättä.
Kuka on veljensä vartija? Ketään ei voi omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten saisin tietää pettääkö todella ? Puhelin salasanan takana ja aina mukana.
Jos kysyn suoraan, olen se hullu sekopää.
Joten mitä tehdäAp
Itsekunnioitusta peliin nyt. Kohtelee sua p-kasti, joten sun ei tarvii tietää pettääkö vai ei (pettää), koska se huono kohtelu on jo syy erota.
Kyllä. Kuitenkin myös ymmärrän aloittajaa ja itse kipeästi halusin tietää, petetäänkö minua oikeasti vai kuvittelenko vain. Kai se oli se viimeinen potku persiille erota, kun oli konkreettista näyttöä pettämisestä.
Vaikuttaa tosi oudolta. Lähde ajoissa.