Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme ohjeita ettei saa ilalla syödä

Vierailija
11.05.2023 |

Minä en vaan pysty nukkumaan hyvin jos en tankkaa oikein kunnolla ennen nukkumaan menoa ja herään yölläkin jääkaapille jos en saa unta niin saan heti syötyä jotain.

Aamulla herään kello 4-5 enkä syö yhtään mitään muuta kuin tuopillisella Oddygood Barista ja tummaa kahvia ollen tehokkaimmillani yli puoleen päivään asti.

Päivällä voin syödä jonkun ripusen ja illalla vasta tulee ihan kunnon ruokahalut.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa tuo espanjalaisille, joiden päivällinen on aikaisintaan kello 22, mieluummin myöhemmin.

Tai italialaisille tai ranskalaisille.

Mulle tuo etelä-Eurooppalainen ateriarytmi on paras mutta jotenkin Suomessa lipsuu aina aikaisemmaksi ja sitten tarvitseen pienen, turhan iltapalan.

Italiassa syön klo 7, 13.30 ja päivällinen 19. Joskus kahvi iltapäivällä.

Suomessa 6, 12, 17 ja 20:(

Vierailija
22/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä on oddygood Barista ja sen kanssa tuopillinen (0,5 l) kahvia, ohhoh ?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa tuo espanjalaisille, joiden päivällinen on aikaisintaan kello 22, mieluummin myöhemmin.

Kai olet myös tietoinen, että Espanjassa ja muualla Etelä-Euroopassa päivärytmi on ihan toisenlainen kuin täällä?

Vierailija
24/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömiset on kyl ihan pielessä, jos on tottunut syömään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Yksi riittää. Oli se sitten lounas tai päivällinen. Toisen voi vaihtaa kevyeeseen salaattiin. Kyllä siinä kiloja kertyy vuosien mittaan, jos syö raskaat ateriat joka päivä.

Vierailija
25/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä totuus on se, että parhaiten laihtuu jättämällä ilta- ja yösyopöttelypalaset pois. Nälkäisenä nukkumaan, niin läski palaa yöllä ja vatsalaukku saa olla rauhassa ja pienenee. Todeksi havaittu on. Nälkä on ihana tunne, kun tietää tulokset siitä!

Tämä on totuus ehkä sulle, älä puhu muiden puolesta.

Ai ai, tuliko nälkäkiukku :DDDD Vedä naamariin äkkiä kermatäytekakku niin helpottaa kuulemma :DDDD

Vierailija
26/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on asia, joissa tosiaan viisastelijoita riittää. Toiselle toimii ehkä eri juttu kuin toiselle.

Vierailija
27/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö ikinä 17-18 jälkeen siksi, että maksa ja suolisto saa lepptaukonsa. Varsinkin maksalle tärkeää.

Vierailija
28/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tänään poikkeuksellisesti varhaisen aamupalan ja puoliltapäivin normaalikokoisen lounaan ja koko iltapäivän olen kärsinyt vatsakivuista ja nälkä alkoi tulla jo kolmen maissa.

Normipäivinä juon työt aloittaessani 8 aikaan maitokahvia ja syön aamupalan vasta joskus 10-11 maissa. Lounas on tyypillisesti voileipä ja kananmuna myöhään iltapäivällä ja sillä pärjään hyvin iltaan asti, jolloin syön ainoan lämpimän ruoan. Jos käyn treenaamassa, otan jotain iltapalaa. Sopii mulle ja ei nosta painoa.

Vierailija
29/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en syö ikinä 17-18 jälkeen siksi, että maksa ja suolisto saa lepptaukonsa. Varsinkin maksalle tärkeää.

Mites se juominen 😉? Maksalle tärkeää sekin, ettei se saa liikaa taikajuomaa iltasellakaan..

Vierailija
30/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä IS:n jutussa oli syöminen jotenkin linkitetty valoisaan aikaan.

Se nyt on meillä Suomessa ihan hullu juttu kun kesäisin täällä ei edes tule pimeää. Että syödään sitten vuorokauden ympäri.

Talvella kai on nähtävä nälkää kun on säkkipimeää kaiken aikaa! Voi sääli lappilausia.

Aivan pöljä juttu. Etelä-Euroopassa taas syödään myöhään koska silloin on viileämpää - niin, ja pimeä on.

Nauratti koko artikkeli.

Vierailija
31/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siinä sen kummempaa taikaa on. Itse jätän yleensä aamupalan pois ja ensimmäinen ateria on lounas. Aika usein syön illallisen joskus yhdeksän tienoilla tai jopa jälkeen, jos on punttipäivä. On tässä saanut tehdä vyöhön lisää reikiä, että housut pysyvät yhläällä.

Vierailija
32/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pelkkä tottumiskysymys tarviiko illalla syödä. Tietenkin jos vuosia ahminut joka ilta niin kestää hetken ennen kuin tottuu vatsa tyhjänä menemään nukkuun.

Ohje ihan oikeassa, kropan verensokeri nousee selvästi enemmän illalla kuin aamulla vaikka syö tasan saman ruoan, läskisä siis kertyy helpommin iltasyömisestä. Tieteellisesti tutkittu asia.

No onko parempi sitten ahmia aamulla, lounaalla tai päivällisellä? Vai pelkkä iltasyöminenkö on sitä ahmimista?

Mites muuten kun itse laihdutin niin 30 kiloa että painotin syömiset iltaan. Olen sitten varmaan poikkeus tähän tieteelliseen tutkimukseen 🧐

Siis miten sinun kokemus sulkis pois tuon tutkimuksen tuloksen?

Vierailija
33/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä IS:n jutussa oli syöminen jotenkin linkitetty valoisaan aikaan.

Se nyt on meillä Suomessa ihan hullu juttu kun kesäisin täällä ei edes tule pimeää. Että syödään sitten vuorokauden ympäri.

Talvella kai on nähtävä nälkää kun on säkkipimeää kaiken aikaa! Voi sääli lappilausia.

Aivan pöljä juttu. Etelä-Euroopassa taas syödään myöhään koska silloin on viileämpää - niin, ja pimeä on.

Nauratti koko artikkeli.

Luonnon valo ja päivärytmi tukee kehon toimintoja, joilla on merkitystä myös ruoan sulamiseen

Vierailija
34/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön koko ajan jotain, silti olen alipainoinen. "Lihavimmillani" söin säännöllisesti kunnon ruokaa.

Vierailija
35/35 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on turistien kummallinen päähänpinttymä. Espanjalaisten pääateria on lounas n. klo 14 ja silloin syödään kolmen ruokalajin ateria. Illallinen on paljon kevyempi, esim. munakas, salaatti, leikkeleitä ja leipää tms.

Poikkeuksen tekee, jos on sovittu ystävien kanssa juhlimisesta, silloin jätetään tukeva lounas väliin ja syödään illalla. Mutta siis normaali espanjalainen ruokailurytmi on ihan muuta, mitä turistit luulevat.

desayuna como un rey, almuerza como un príncipe y cena como un mendigo

Eli syö aamulla kuin kuningas, lounaalla kuin prinssi ja illalla kuin kerjäläinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi