Huumelääkkeen käyttö ja hallussapito
Tuli resepti huumeeksi luokiteltavaan pkv-lääkkeeseen. Jos poliisi jossain yhteydessä "haistaa" että olen tällaisen vaikutuksen alaisena niin miten se todistetaan että on reseptillä. Kannasta vois tietenkin näyttää tietoja. Tulee kuitenkin mieleen että onko poliisilla oikeus mun terveystietoihin jos en halua niitä esitellä. Onko tässä terveydenhuollolla jotain roolia? Esim. poliisi kysyy sieltä että tämmöstä löyty ja vastaavat että terveystietojen perusteella ihan ok.
Kommentit (24)
Poliisilla ei ole pääsyä terveystietoihisi eikä poliisin esittämiin kysymyksiin tarvitse vastata mitään.
Poliisia ei kiinnosta sinun yksi pilleripakkauksesi ellet aja autolla tai hakkaa jotakuta niiden vaikutuksen alaisena.
Tuore lääkepakkaus, jossa on sinun nimi tarrassa, tulisi äkkiseltään mieleen. Jos ei ole pakkaus paikan päällä mukana, sano poliisille että tuot vaikka sovittuna ajankohtana poliisilaitokselle sen pakkauksen näytille tai jos ovat halukkaita, vievät suoraan kotiin sinut ja sieltä kaivat pakkauksen. Poliisi ohjeistanee sitten, jos tuosta eteenpäin tarvii vielä jotain todistella ja miten se tehdään.
Jos nuo vaikuttavat väsyttävästi/huomiokykyä alentavasti, ei esimerkiksi auton rattiin ole asiaa. Ei vaikka miten olisi lääkärin määräämä lääke.
Muuten en keksi tilannetta, jossa poliisi tulisi jotenkin "haistelemaan" ihmistä.
Onko joku syy, miksi sinun lääkeaineitasi kyselisivät? Mulla on kahta enkä oo koskaan ajatellut et joku voisi olla mun reseptilääkkeistä kiinnostunut. Lääkkeitähän ne on ja otan niitä vaivaan, koska on pakko, en ilokseni. Lentäessä otan kyllä alkuperäispakkaukset tai reseptit mukaan, muttei niistäkään oo kyselty.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku syy, miksi sinun lääkeaineitasi kyselisivät? Mulla on kahta enkä oo koskaan ajatellut et joku voisi olla mun reseptilääkkeistä kiinnostunut. Lääkkeitähän ne on ja otan niitä vaivaan, koska on pakko, en ilokseni. Lentäessä otan kyllä alkuperäispakkaukset tai reseptit mukaan, muttei niistäkään oo kyselty.
Huumeratsia liikenteessä? Olen itse miettinyt joskus samaa, kun joudun syömään noita lähes päivittäin ja kulkemaan töihin autolla.
Ei asiallisessa käytössä olevaa PKV-lääkkeiden käyttöä voi "haistaa". Jos pidät lääkkeitä mukana liikkeellä ollessasi, voisi tarkkuuden vuoksi mukana pitää pakkausta, jossa apteekin tarrat ovat paikallaan.
Itse ajattelen että todennäkösin vaihtoehto olis pikatesti liikenteessä. Siihen nähden kuinka usein on puhallutettu eikä koskaan pikatestattu niin todennäkösyys on varmaan pieni. Elämän varrella on kuitenkin ollut tekemisissä aika urpojenkin kyttien kanssa niin tekee mieli tietää menettelyt oikeasti eikä niiden kertomana.
En kuljeta mukana lääkkeitä tai mitään lippulappusia. Tulevaisuudessa mahdollisesti muutama jollain kätevällä tavalla taskussa.
Se on selvää missä kunnossa voi autoilla.
Ei resepti mukana pelasta sua, koska lääkkeellä voi peittää laittoman päihteen käyttöä.
Tuo on aivan mahtavaa kyttälogiikkaa. Lääkkeitä käytetään nimenomaan sitä varten että peitetään laitonta päihdettä. Vois luulla että tuo on paska vitsi jos ei tietäs että ne ajattelee oikeasti noin.
Miten se sitten menis jos kieltäytyy pikatestistä? Vievät jonnekin testattavaksi jos jaksavat?
Vierailija kirjoitti:
Ei asiallisessa käytössä olevaa PKV-lääkkeiden käyttöä voi "haistaa". Jos pidät lääkkeitä mukana liikkeellä ollessasi, voisi tarkkuuden vuoksi mukana pitää pakkausta, jossa apteekin tarrat ovat paikallaan.
Pakkausta helpompaa on kuljettaa mukanaan lääkärin tai apteekin tulostama potilasohjetta ja henkilöllisyystodistusta. Kukaan täysipäinen ei kanna pkv-lääkepakkausta aina mukanaan vain siltä varalta että poliisi pysäyttäisi.
Resepti kirjoitti:
Tuo on aivan mahtavaa kyttälogiikkaa. Lääkkeitä käytetään nimenomaan sitä varten että peitetään laitonta päihdettä. Vois luulla että tuo on paska vitsi jos ei tietäs että ne ajattelee oikeasti noin.
Mut ei heidän pikatestillä näe tarkemmin.
Onko tästä aiheesta mitään virallista tietoa missään? Ei oikein huvita alkaa kuljettamaan lippulappusia mukana. Muutenkaan ei ole oikein reilun kuuloista jos joutuu lääkityksen vuoksi käsitellyksi rikollisena.
Apteekki voisi olla hyvä neuvontataho.
Jos kyse on muusta kuin pillereistä, niin voipi olla, et pääset helpoimmalla vastaavissa tilanteissa, jos kannat mukanasi voimassa olevaa reseptiä paperisena versiona.
Vierailija wrote:
Poliisia ei kiinnosta sinun yksi pilleripakkauksesi ellet aja autolla tai hakkaa jotakuta niiden vaikutuksen alaisena.
Ei se kiinnosta silloinkaan jos reseptillä on, toki ne rikokset kiinnostaa.
Nistinarskut kyselee tuollaisia kun ne miettii miten pääsevät pälkähästä.
Kaikki on jo niin nähty.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Huumeratsia liikenteessä? Olen itse miettinyt joskus samaa, kun joudun syömään noita lähes päivittäin ja kulkemaan töihin autolla.
Katsonevat kunnon perusteella onko asiaa rattiin, jos lääkkeisiin on toleranssia ja vaikuttaa selvältä niin tuskin reseptilääkkeestä enempää kyselevät.
Ne ampuu sut heti.
T: Panacod