Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua niiden ajatustenjuoksua, jotka sanovat, että kesällä on vaikea laihduttaa

Vierailija
10.05.2023 |

koska kesä on "herkuttelun" aikaa.

Joo, tosiaan voi herkutella tuoreilla kasviksilla, ongituilla kaloilla, hapatetulla viilillä, varhaisperunoilla.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vaikeaa. Laihduttaminen lienee suurimmalle osalle vaikeaa ihan vuodenajasta riippumatta. Jos haluaa nauttia kesästä terasseilla tai grillaten ja kokee jäävänsä jostain mukavasta paitsi, jos ei voi sitä tehdä, niin ei se ainakaan laihduttamista helpota.

Vierailija
42/59 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vaikeaa. Laihduttaminen lienee suurimmalle osalle vaikeaa ihan vuodenajasta riippumatta. Jos haluaa nauttia kesästä terasseilla tai grillaten ja kokee jäävänsä jostain mukavasta paitsi, jos ei voi sitä tehdä, niin ei se ainakaan laihduttamista helpota.

Eihän grillaaminen estä laihduttamista, päinvastoin.  Grilliin lihaa ja kasviksia, niin rasvat kehossa sulaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdun aina kesällä koska olen paljon aktiivisempi, puutarhassa tulee oltua 2-8h päivässä ja muutenkin liikuttua.

Lisäksi kasvisruuat, marjat, hedelmät jne. Jäätelöä menee mutta myös kulutan enemmän. Savukalaa, graavia ja uusia perunoita!

Nyt pudonnut jo 2,6 kg kuukaudessa

Vierailija
44/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihon helleviikkoina jopa 10 kg sillä olen silloin liikuntakyvytön.

Nyt minulla on ilmastointilaite.

Kesällä välttelen ulkonaoloa sillä en pidä auringosta(lääkitys) enkä kuumuudesta(lääkkeelliset vaihdevuodet). Olisi edes illalla hämärää.

Vierailija
45/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä talvella on vaikeampi (mun mielestäni). Pimeä väsyttää ja helposti jää viltin alle nukkumaan kun ei mikään kiinnosta ja on alvariinsa vilu ja nälkä.

Kesällä tulee liikuttua enemmän ihan väkisinkin. Ja kuumalla ei tuhti ruoka maistu. Jos janottaa niin runsas juominenkin voi viedä suurinta nälkää pois.

Jäätelö maistuu on kesä tai talvi.

Vierailija
46/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa toisten kilot?

Vierailija
47/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on mahdotonta lihoa kun voi liikkua melkein ympäri vuorokauden.

Vierailija
48/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä nimenomaan helpompaa laihduttaa.

Itselläkin parhaat onnistumiset kesäisin. Ulkona helppo liikkua ilman flunssan riskiä kun on lämmin, muutenkin valo ja lämpö aktivoi ja saa ulos kodista paljon enemmän.

Talvella taas inhottavaa kylmässä liikkua ja pimeys saa haluamaan istua kodin lämmössä herkutellen.

Vierailija
49/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ne terassi kaljat ja siiderit ja lomallahan monella niitä menee, on se oikea syy. Kukaan ei tietysti tätä myönnä.

Tämä. Alkoholi varmasti se suurin syy miksi jotkut lihoo kesäisin. Kannattaa kokeilla olla koko kesä selvinpäin.

Vierailija
50/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä välttelen ulkonaoloa sillä en pidä auringosta(lääkitys) enkä kuumuudesta(lääkkeelliset vaihdevuodet). Olisi edes illalla hämärää.

Lihomisen syy ei ole liikuntakyvyn puute, vaan sopimaton ravinto siihen puutteeseen.

Vierailija
51/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ne terassi kaljat ja siiderit ja lomallahan monella niitä menee, on se oikea syy. Kukaan ei tietysti tätä myönnä.

Kyllä mä ainakin myönnän, että kesällä alkoa kuluu paljon enemmän kuin talvella. Enkä todellakaan ongi mitään kaloja. Vatsa ei kestä varhaisperunoita. Syön siis aika samoin kesällä kuin talvellakin. En tosin ole myöskään ylipainoinen vaikka muutaman kilon voisi pudottaa.

Vierailija
52/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta äipän pitää terassilla ja vanhempien mökillä juoda siideriä joten on selvästi miesten ja yhteiskunnan syy ettei palsta äippä laihdu.

Vierailija
53/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä on hapatettu viili? Onko se jotain erityisen hapatettua viiliä, koska eikös viili lähtökohtaisesti ole hapatettua.

Ja vaikka viili on ihan hyvää, niin kyllä mulle suklaa on herkkua eikä joku viili.

Vierailija
54/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa toisten kilot?

Kilopoliiseja kiinnostaa, aina vahtivat toisten painoa.

Vierailija
55/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihomisen syy ei ole liikuntakyvyn puute, vaan sopimaton ravinto siihen puutteeseen.

Ok. Millainen ravinto helpottaa hellettä? Tänä kesänä ajattelin kokeilla pätkäpaastoa. Se ainakin talvella paleltaa, luulisi toimivan helteelläkin.

Vierailija
56/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Millainen ravinto helpottaa hellettä? Tänä kesänä ajattelin kokeilla pätkäpaastoa. Se ainakin talvella paleltaa, luulisi toimivan helteelläkin.

En siis syö suklaata enkä sokeria. Mausteisia ruokia syön niin harvoin että niillä ei ole vaikutusta kuumiin aaltoihin. Aamukahvista en luovu.

Nyt asunnossa 21 astetta lämmintä, kaikki ikkunat ja ovet auki, olen alasti ja hiki valuu naamassa, tuntuu kuin olisi saunassa, happi loppuu. Uimahallissa  ehkä helteillä parasta mutta ne on kiinni. Nyt haaveissa kerrostaloasunto jossa uima-allas.

Vierailija
57/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä. Kesällä on saatavana kaikkea tuoretta ja terveellistä, ulkona voi liikkua ilman jäätymistä ja kuumalla säällä ei tee edes mieli syödä. Talvella taas on niin kylmää ja pimeää, että ei jaksa tehdä muuta kuin syödä herkkuja viltin alla sohvannurkassa.

Juuri siksihän sitä tulee syötyä enemmän kun liikkuu. Kutsutaan näläksi.

Itsellä myös tulee huono olo kuumalla ilmalla jos en syö. Siksi syön riippumatta siitä, onko nälkää tai mielitekoa vai ei.

Veikkaan että osalla on juuri siksi huono olla, kun ei syödä muuta kuin kurkkua ja lehtisalaattia. Valitetaan ettei pysty kuin makaamaan eikä mitään jaksa tehdä.

Kuumalla ilmalla jos tulee huono olo niin se on todennäköisesti nesteen puutetta, joten ei tarvitse välttämättä olla syömässä joka välissä, kunhan huolehtii nesteytyksestä.

Vierailija
58/59 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä. Kesällä on saatavana kaikkea tuoretta ja terveellistä, ulkona voi liikkua ilman jäätymistä ja kuumalla säällä ei tee edes mieli syödä. Talvella taas on niin kylmää ja pimeää, että ei jaksa tehdä muuta kuin syödä herkkuja viltin alla sohvannurkassa.

Juuri siksihän sitä tulee syötyä enemmän kun liikkuu. Kutsutaan näläksi.

Itsellä myös tulee huono olo kuumalla ilmalla jos en syö. Siksi syön riippumatta siitä, onko nälkää tai mielitekoa vai ei.

Veikkaan että osalla on juuri siksi huono olla, kun ei syödä muuta kuin kurkkua ja lehtisalaattia. Valitetaan ettei pysty kuin makaamaan eikä mitään jaksa tehdä.

Kuumalla ilmalla jos tulee huono olo niin se on todennäköisesti nesteen puutetta, joten ei tarvitse välttämättä olla syömässä joka välissä, kunhan huolehtii nesteytyksestä.

Hm. Kyllä sinullekin saunassa tulisi kuuma vaikka koko ajan joisit, en usko että voisit elää saunassa vaikka joisit vaan.

Vierailija
59/59 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on just toisinpäin. Kesällä on helpompi vältellä kiloja... kuumalla säällä ei tee yhtä paljon mieli syödä raskasta ruokaa. Tulee lähdettyä enemmän ulos ja syötyä esim. mansikoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan