Onko Klarnasta mitään hyötyä? Antaako se jättää ostoksen maksamatta, jos se ei koskaan saavu minulle?
Minä luulin että Klarna jotenkin kantaa vastuun näiden ostosten onnistumisesta, mutta onko kokemusta mitä tapahtuu, jos on käyttänyt Klarnaa eikä saakaan tilaamaansa postimyyntiostosta?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Siis ikävä kun ei voi saada suomenkielistä asiakaspalvelua...
Olen itse ainakin saanut suomenkielistä palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi tilannut tuotteen Klarnan laskulla, niin mikään yritys ei tavallisesti lähetä laskua ennen kuin itse tuotekin on lähetetty postin vietäväksi. Jos yritys ei jostain syystä pysty toimittamaan kyseistä tuotetta, niin myös Klarnan lasku perutaan eikä raha vaihda omistajaa missään vaiheessa.
Mutta tässä tapauksessa yritys on lähettänyt jo laskun.
Minä lähetin reklamaation myyjälle ja ilmoitin Klarnalle, että tuote on viallinen, joten jäädyttivät laskun käsittelyn ajaksi.
Lähettäjällä on vastuu siihen asti, että lähetys on vastaanotettu, eli toimitettu sovittuun paikkaan. Etenkin jos seurannassa lukee, että toimitettu ihan väärään maahan, ei sinulla ole asian suhteen mitään hätää. Tässä tapauksessa tosin kyseessä on vain välietappi ja kyllä se sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäraja kun ei mistään voi saada suomenkielistä asiakaspalvelua tässä asiassa, paitsi toki ehkä jos ilmoittaa asiansa väärin. Jopa Bonprixillä oli suomenkielinen asiakaspalvelu, jonka kautta pystyin asiani selvittämään.
Kyllä mä oon saanu Klarnalta suomenkielistä palvelua. Tuote oli lähetetty, mutta katosi jonnekin. Soitin ja ensin lasku jäädytettiin ja piti ottaa yhteyttä myyjään. Näin tein, reklamoin. Tämän jälkeen lasku peruutettiin kokonaan. Multa täydet pisteet Klarnalle.
Kiitos, kiva kuulla! Nyt huomasin että minunkin tilaukseni tiedoissa lukee että arvioitu saapumisaika on 12.5, eli jospa sinne asti rauhassa odottelen. Outo vaan tuo sana "delivered" ja se että tiedot lähetyksestä loppuvat sinne Denveriin...
Saattaa olla että automaatti on lajitellut sen menemään 80xxx postinumeroon, jos sun ja jonkun Coloradon postinumero on liki sama. Siellä postissa varmaan ihmettelevät jonkin aikaa asiaa, ja laittavat sitten menemään eteenpäin. Eli saattaa saapua myöhemmin kuin 12.5. Molempien maiden postien palvelu on huonontunut viime viiden vuoden aikana niin paljon, että olen saanut marraskuussa lähetettyjä joulukortteja vasta helmikuussa. Kannattaa ottaa siihen Etsyn myyjään yhteyttä, heidän oman postitoimiston kautta voivat tehdä yksityiskohtaisemman kyselyn kuin postin tiedot netissä näyttää. Mun posti on tehnyt tälläisen muutama viikko sitten, vaikka sanoivat ettei sitä saisi tehdä yksityisasiakkaille.
Asia selkisi, myyjä oli antanut minulle vahingossa väärän seurantakoodin! Minun lähetykseni on sentään jo Hampurissa asti... Toivottavasti kaikki sujuu loppuun asti hyvin nyt 😄
Ja kiitos paljon kaikista vastauksista! 🙂
En minä ainakaan ole joutunut maksamaan jos en tuotetta ole saanut. Ekalla kerralla tilauksessa oli joku aikaikkuna tms, jolloin tilauksen online hinta muuttui ennen viimeistä ostoklikkausta. Eli rahat lähti tililtä mutta tilaus ei lähtenyt ostoskorista. Ilmoitin Klarnalle ja sanoivat, että menee jonkun aikaa että saavat käsiteltyä mutta summa palautuu. Meni n. viikko.
Tokan kerran tuotetta en saanut vaikka sähköpostiin oli tullut ilmoitus sen noutamisesta. Eli saapumisilmoitusta ei tullut, vain ilmoitus että tuotteesta on nyt noudettu. En enää muista olinko ostopaikkaan yhteydessä, mutta Klarnan kanssa homma toimi, ei tarvinnut maksaa.
Kyllä mä mielelläni tilaan Klarnan kautta ja maksan hieman ekstraa siitä, että asia hoituu jos tilauksen kanssa tulee ongelmia.