Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Klarnasta mitään hyötyä? Antaako se jättää ostoksen maksamatta, jos se ei koskaan saavu minulle?

Vierailija
10.05.2023 |

Minä luulin että Klarna jotenkin kantaa vastuun näiden ostosten onnistumisesta, mutta onko kokemusta mitä tapahtuu, jos on käyttänyt Klarnaa eikä saakaan tilaamaansa postimyyntiostosta?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla verkkokauppaan yhteydessä, ei itsessään Klarnaan. Ne sitten ilmoittavat Klarnalle ja lasku nollataan. Toki Klarna voi pistää sen tilauksen/laskun pyynnöstä ns. jäädytykseen jona aikana voi ottaa yhteyttä verkkokauppaan ja hoitaa hoitaa asiaa sen kanssa.

Vierailija
2/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voiko joutua tilanteeseen että on pakko maksaa vaikka ei saa tuotetta? Jos tekee itse kaiken oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voiko joutua tilanteeseen että on pakko maksaa vaikka ei saa tuotetta? Jos tekee itse kaiken oikein.

Noh periaatteessa, mikäli verkkokauppa mistä olet tilannut säätää omiaan. Mutta kyllä Klarnan yhteistyökumppanit ovat pääsääntöisestä ainakin luotettavia. Nehän tekee yhteistyötä isojen ja tunnettujen nettikauppojen kanssa lähinnä. Eli aika pieni riski kuitenkin tähän.

Vierailija
4/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit, jos on todistettavasti sinulle paketti lähtenyt ja oikeaan osoitteeseen, niin minkäs se myyjään mahtaa jos ei tule. Itsellä on postin takia jäänyt tulematta, odotin kaksi kuukautta ja ilmoitin kauppaan mistä ostin ettei ole tullut ilmoittivat klarnalle ja sain rahat takaisin. Tosin tämä paketti tuli sitten parin kuukauden päästä, mutta joo kyllä pari kuukautta mielestäni oli riittävä odotusaika

Vierailija
5/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok no mistä johtuu että seurannassa lukee tilaamaani tuotteen kohdalla viimeisenä että "delivered" 8.5? Samassa kohdassa lukee että tuote on saapunut Denveriin, eli ei todellakaan minulle. Sitten merkinnät loppuvat. Voiko tuo "delivered" tarkoittaa myös että se on lähetetty minulle?

Vierailija
6/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok no mistä johtuu että seurannassa lukee tilaamaani tuotteen kohdalla viimeisenä että "delivered" 8.5? Samassa kohdassa lukee että tuote on saapunut Denveriin, eli ei todellakaan minulle. Sitten merkinnät loppuvat. Voiko tuo "delivered" tarkoittaa myös että se on lähetetty minulle?

Toimitettu ja lähetetty on kuitenkin eri asioita, niin en usko. Koska tilasit ja mistä?

Vierailija
7/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.4. se on lähtenyt ensimmäisestä paikasta pitkähkölle matkalle. En muista tarkkaa tilauspäivää, mutta suunnilleen tuossa se on ollut. Olen kyllä aika pettynyt, koska tämä on ensimmäinen ostokseni etsyn kautta...

Vierailija
8/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi tilannut tuotteen Klarnan laskulla, niin mikään yritys ei tavallisesti lähetä laskua ennen kuin itse tuotekin on lähetetty postin vietäväksi. Jos yritys ei jostain syystä pysty toimittamaan kyseistä tuotetta,  niin myös Klarnan lasku perutaan eikä raha vaihda omistajaa missään vaiheessa.

Vierailija
9/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitteeni olen kyllä erittäin selvästi antanut ja se on koko ajan nähtävissä tiedoissani siellä etsyssä.

Vierailija
10/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29.4. se on lähtenyt ensimmäisestä paikasta pitkähkölle matkalle. En muista tarkkaa tilauspäivää, mutta suunnilleen tuossa se on ollut. Olen kyllä aika pettynyt, koska tämä on ensimmäinen ostokseni etsyn kautta...

Kannattaa ottaa verkkokauppaan yhteyttä nyt. Sieltä se sitten selviää, mutta jos siellä kerta luki, että toimitettu niin kai tämä selvää on, että mennyt väärään paikkaan. En osaa kyllä enempää olla avuksi. Olisi selkeämpää, jos olisi muualta kun Amerikasta tilattu niin olisi helpompi sanoa, että nyt on totisesti mennyt väärään paikkaan. :D

Vierailija
11/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi tilannut tuotteen Klarnan laskulla, niin mikään yritys ei tavallisesti lähetä laskua ennen kuin itse tuotekin on lähetetty postin vietäväksi. Jos yritys ei jostain syystä pysty toimittamaan kyseistä tuotetta,  niin myös Klarnan lasku perutaan eikä raha vaihda omistajaa missään vaiheessa.

Mutta tässä tapauksessa yritys on lähettänyt jo laskun.

Vierailija
12/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa verkkokauppaan yhteyttä nyt. Sieltä se sitten selviää, mutta jos siellä kerta luki, että toimitettu niin kai tämä selvää on, että mennyt väärään paikkaan. En osaa kyllä enempää olla avuksi. Olisi selkeämpää, jos olisi muualta kun Amerikasta tilattu niin olisi helpompi sanoa, että nyt on totisesti mennyt väärään paikkaan. :D

No mutta miten maailmassa voi mennä noin väärään paikkaan että tuote menee Amerikkaan kun olen tilannut sen Suomeen ja tilauksessani kyllä erittäin selvästi lukee Finland ja kaikki muutkin osoitetietoni???

Vierailija
13/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäraja kun ei mistään voi saada suomenkielistä asiakaspalvelua tässä asiassa, paitsi toki ehkä jos ilmoittaa asiansa väärin. Jopa Bonprixillä oli suomenkielinen asiakaspalvelu, jonka kautta pystyin asiani selvittämään.

Vierailija
14/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta miten maailmassa voi mennä noin väärään paikkaan että tuote menee Amerikkaan kun olen tilannut sen Suomeen ja tilauksessani kyllä erittäin selvästi lukee Finland ja kaikki muutkin osoitetietoni???

En minä osaa vastata tuohon. Voihan olla, että se on nyt lähtenyt sieltä koneella Suomeen päin, mutta jännä mikäli pitää Amerikassakin monen monta kaupunkia kierrättää, ennenkuin lähtee Suomeen. Voi toki olla mahdollista, mutta tämä selviää kun otat yhteyttä verkkokauppaan. Kyllä se selviää, älä huoli.

Vierailija
15/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ikävä kun ei voi saada suomenkielistä asiakaspalvelua...

Vierailija
16/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäraja kun ei mistään voi saada suomenkielistä asiakaspalvelua tässä asiassa, paitsi toki ehkä jos ilmoittaa asiansa väärin. Jopa Bonprixillä oli suomenkielinen asiakaspalvelu, jonka kautta pystyin asiani selvittämään.

Kyllä mä oon saanu Klarnalta suomenkielistä palvelua. Tuote oli lähetetty, mutta katosi jonnekin. Soitin ja ensin lasku jäädytettiin ja piti ottaa yhteyttä myyjään. Näin tein, reklamoin. Tämän jälkeen lasku peruutettiin kokonaan. Multa täydet pisteet Klarnalle.

Vierailija
17/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä oon saanu Klarnalta suomenkielistä palvelua. Tuote oli lähetetty, mutta katosi jonnekin. Soitin ja ensin lasku jäädytettiin ja piti ottaa yhteyttä myyjään. Näin tein, reklamoin. Tämän jälkeen lasku peruutettiin kokonaan. Multa täydet pisteet Klarnalle.

Kiitos, kiva kuulla! Nyt huomasin että minunkin tilaukseni tiedoissa lukee että arvioitu saapumisaika on 12.5, eli jospa sinne asti rauhassa odottelen. Outo vaan tuo sana "delivered" ja se että tiedot lähetyksestä loppuvat sinne Denveriin...

Vierailija
18/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnasta on hyötyä vain luottokortittomille.

Vierailija
19/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla luottokortti mutta sehän on inhottava tilanne, että on jo maksanut jonkun ostoksen eikä tiedä tuleeko se koskaan perille.

Vierailija
20/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla luottokortti mutta sehän on inhottava tilanne, että on jo maksanut jonkun ostoksen eikä tiedä tuleeko se koskaan perille.

Luottokortilla maksaessa saat rahat reklamoimalla takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän