Siirryn pian mökille asumaan kesän ajaksi
Alkaa näköjään lämpimät ilmat joten taidan jo viikonloppuna muuttaa kesämökille. Mökillä riittää puuhaa kuten kalastelua ja saunomista lähes joka päivä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesämökki ei ole tarkoitettu pitkään oleskeluun. Noin viikkoa pidetään yleisesti rajana jatkuvalle mökillä oleskelulle. Pitempi yhtäjaksoinen oleskelu ei ole suotavaa. Ongelmia tulee jätemaksujen, kiinteistön käyttötarkoituksen ja sitä kautta verojen sekä vakuutusten kanssa.
ja voi tulla mökkihöperöksi
Voi, minä tulisin mielelläni mökkihöperöksi! Mutta harmi, ei ole mökkiä. Jäljelle jää siis olla pelkkä höperö.
Tervetuloa maalle :) täällä on kaikki mitä tarvitset. Mukava vaan istua tai kuljeskella iltaisin pihalla. Ei kuulu kuin linnunlaulua ja tuulen suhina männyissä.
Vierailija kirjoitti:
Kesämökki ei ole tarkoitettu pitkään oleskeluun. Noin viikkoa pidetään yleisesti rajana jatkuvalle mökillä oleskelulle. Pitempi yhtäjaksoinen oleskelu ei ole suotavaa. Ongelmia tulee jätemaksujen, kiinteistön käyttötarkoituksen ja sitä kautta verojen sekä vakuutusten kanssa.
On valitettavaa, jos mökillä oleskelusi on noin vaikeaa, vai eikö sinulla ole mökkiä?
Mökillä on mukavaa. Minun pitäisi pari isoa kiveä kaivaa tässä kesällä pois mökkirannasta että saan tasotettua maata.
Vierailija kirjoitti:
Kesämökki ei ole tarkoitettu pitkään oleskeluun. Noin viikkoa pidetään yleisesti rajana jatkuvalle mökillä oleskelulle. Pitempi yhtäjaksoinen oleskelu ei ole suotavaa. Ongelmia tulee jätemaksujen, kiinteistön käyttötarkoituksen ja sitä kautta verojen sekä vakuutusten kanssa.[/quote
Siis mitä mä luin :D jokainen saa olla mökillään just silloin ku haluaa!
Mökillä asutaan jo.
Minulla on kaikki omaisuus mökillä.
Mökki ei ole talviasuttava, enkä asu siellä talvella.
Marraskuussa muutan taajamaan vuokralle ja heti kun kesärengassesonki päättyy, niin muuta takaisin mökille.
Teen työkseni syksyllä ja keväällä rengasduunia rengassesongissa.
Talvella lumitöitä.
Puolessa vuodessa vuoden duunit.
Lopun aikaa olen työtön ja nostelen aika hyvää liitonkorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko miliisi seisomaan torpan ovelle pamppu tanassa ottamaan aikaa, kauanko mökillä ollaan vietetty aikaa? Miten aattelit että kaikkien mökkeilijöiden mökillä oloaikaa vahdittaisiin?
I Finland blir det säkert "käräytä naapurisi" programmet som tar hand om den saken, helt anonymt. Därefter får kompost- och tumlargranskarskorna en ny tjänstesyster i stugboendegranskarskorna. Sysselsättningsgraden stiger så det står härliga till. Ingen som känner en Centerpartist och bor på landet går längre sysslolös.
Asumme käytännössä mökkimäisissä olosuhteissa.
OK-talo rannalla, oma rantasauna. Uimaan ja veneilemään pääsee omasta pihasta.
Ja työpaikoille keskustaan kummallakin 15 km pihasta pihaan, ellei ole etäpäivää.
Välillä kaipaa kunnon ihmisvilinää ja kerrankaksi vuodessa on päästävä jonnekin isompaan cityyn kaupunkilomalle, viimeksi Berliiniin.
Vierailija kirjoitti:
Huijasin kaikkia ja olin lähtevinäni viikon jälkeen mökiltä, mutta odottelinkin sivutien päässä ja menin takaisin illalla. Siitäpä saivat pitkän nenän.
Olisi ihanaa olla mökillä koko sulan maan aika tai ainakin touko-syyskuu. Talvella kyllä arvostan katuvaloja, lämmintä juoksevaa vettä ja sisävessaa. Mutta kesäaikaan aina harmittaa, kun mökiltä pitää lähteä pois. Aina jää joku homma kesken
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko miliisi seisomaan torpan ovelle pamppu tanassa ottamaan aikaa, kauanko mökillä ollaan vietetty aikaa? Miten aattelit että kaikkien mökkeilijöiden mökillä oloaikaa vahdittaisiin?
Ei miliisi, vaan vihreiden ympäristö- ja mökkitarkkailija. Pitäähän niille pudonneille kansanedustajille työpaikka löytää, kun sitä sopeutumisrahaakaan ei voi enää määrättömästi nostaa. Onhan se nyt törkeää, jos joku saa itse päättää, kauanko aikaa haluaa omistamallaan mökillä viettää, ja vielä ilman kontrollia. Siellähän voidaan vaikka tuhota maapallon ilmasto puilla lämpiävä saunaa lämmittämällä.
Ei tule niiden kanssa minkäänlaista ongelmaa.