Olen 102-vuotias lääkäri. Tässä on asia nro 1, jota terveimmät ja onnellisimmat ihmiset eivät koskaan tee
Liian monet ihmiset syövät turhaan stressiin. Mutta onnellisimmat ja terveimmät ihmiset, jotka tiedän, pystyvät luopumaan asioista tai kokemuksista, jotka eivät enää palvele heitä. Elämä on liian lyhyt märehtimään ja pohtimaan samaa ajatusta yhä uudelleen ja uudelleen. Toimimalla näin kidutat itseäsi.
Päästä irti asioista, jotka vievät energiaasi
Äitini opetti minulle helpon tavan päästää irti asioista, joilla ei ole merkitystä. Hän kohotti kätensä varovasti edessämme pitäen sormet löysästi kämmen ylöspäin. Pyyhkäise sitten alas ja takaisin ja sano: Sillä ei ole väliä.
Tämä luonnollinen liike antoi hänelle mahdollisuuden elää valtavien haasteiden läpi päästämättä niitä liian syvälle; hän vain vapautti sen, mikä ei toiminut, keskittyi uudelleen siihen, mikä oli hänelle tärkeää, ja jatkoi.
Olen noudattanut tätä käytäntöä vuosia. Tunnistin jotain, joka ei palvellut minua, ja pudotin käteni ja avasin sormeni juoksevalla liikkeellä sen vapautumisen merkiksi.
Nyt kun ele on tullut tietoiseksi, ymmärrän, että tieto, että aina kun huomaan jotain tulevan minua kohti, voi valita, otanko sen vastaan.
Ja jos se on jotain, mitä en halua, annan tietoisesti energian takaisin sinne, mistä se tulikin.
https://www.cnbc.com/2023/05/08/i-am-a-102-year-old-doctor-heres-the-no…