Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin ryhmään kuuluit 80-90-luvuilla?

Vierailija
08.05.2023 |

Olitko juppi, hippi, juntti, discohile, punkkari, taistolainen tms.? Kerro elämästäsi ennen vuosituhannen vaihdetta.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin diinari kasarilla. Olen oikeastaan vieläkin.

Cavan vai Matcbox vaiko jotain rarempaa?

Vierailija
22/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Kuten en vieläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grungella mentiin teinivuodet. Musaa kuuntelen edelleen melkein päivittäin jaloissa on vieläkin Converset, mutta repeilleet farkut ja flaneelipaidat ovat jääneet muistoihin. Niin ja hiuksetkin ulottuu vieläkin hartioihin asti.

Vierailija
24/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori uraohjus tuolloin. Velaksi ostettiin iso omakotitalo ja maksettiinkin se.

Nyt on autotallissa vain kaksi Volvoa. Molemmat kiinalaisten, ei ruotsalaisten valmistamia, tosin toinen toimii puoliksi sähköllä.

Vierailija
25/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin se masentunut aikaa ennen masennusta...yritin sopia joukkoon, mutta jäin aina ulkopuolelle. 

Vierailija
26/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only gay(girl) in the village...tai siltä musta ainakin tuntui.

Vierailija
27/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin Yötä, Dingoa en ikinä. Tykkäsin myös Madnessista, ja muista dilleistä brittiyhtyeistä 😅

28/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 90-luvulla kiltti ja hiljainen kotona viihtyvä teini. En koskaan käynyt viikonloppuiltoina kaupungilla tai discoissa enkä käyttänyt alkoholia.

Minulla oli hippikausi yläasteella. Tavoittelin 60-70-lukujen pukeutumistyyliä levenevälahkeisine farkkuineen jne. ja kuuntelin sen ajan rockmusiikkia, esim. The Doors, CCR ja The Beatles. Pidin vanhempiani tosi onnekkaina, kun he saivat elää nuoruutensa silloin.

Kuuntelen em. musiikkia edelleen, joten se ei ollut mikään ohimenevä nuoruuden villitys.

Vierailija
29/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gootti, ysärillä.

Vierailija
30/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumiseltani olin ehkä diinari, mutta muuten juntti ja musiikkimakuni poikkesi muista. Kuuntelin hyvää musiikkia laidasta laitaan aina 1920- luvun iskelmistä alkaen.

Vierailija
31/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Perhosiin ja joku toinen ryhmä oli ainakin Leppäkertut. Niin ja tämä tapahtui tarhassa 80-luvulla ollessani joku 3-6 vuotias.

Vierailija
32/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punkkarihevari

mä kans! Musta tukka ja mustat vaatteet yhä.

Vierailija
33/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tone skinhead mod viboilla, ajelin päänikin parin millin kaljuksi, dr martensit tilattiin mustavalkoisesta kataloogista, vaatteita tein paljon itse. Siitä sitten siirryin aika luontevasti jossain vaiheessa rastafariksi. Pitkät loksit, huivit ja pitkät hameet. Hyvää itsensä etsimistä. Jossain vaiheessa kyllästyin tai tulin kriittisemmäksi yhteisön normeja kohtaan ja toisaalta kyllästyin ulkopuolisten/ muiden ihmisten tapaan lokeroida minut heti johonkin lokeroon ulkonäköni takia. Oli todella opettavainen kokemus.

Vierailija
34/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Olin 90-luvulla kiltti ja hiljainen kotona viihtyvä teini. En koskaan käynyt viikonloppuiltoina kaupungilla tai discoissa enkä käyttänyt alkoholia.

Minulla oli hippikausi yläasteella. Tavoittelin 60-70-lukujen pukeutumistyyliä levenevälahkeisine farkkuineen jne. ja kuuntelin sen ajan rockmusiikkia, esim. The Doors, CCR ja The Beatles. Pidin vanhempiani tosi onnekkaina, kun he saivat elää nuoruutensa silloin.

Kuuntelen em. musiikkia edelleen, joten se ei ollut mikään ohimenevä nuoruuden villitys.

Kasarin alussa olin punkkari henkeen ja vereen. Ramonesit ja muut kolahti todella kovasti.

Olen edelleen punkkari, mutta sitä ei näy minusta ulospäin. En kehtaa mennä töihin punkkarireleet päällä.

N55

Vierailija
35/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin hiphoppaajiin ja skatepunkrock tyylin edustajiin teininä. Nytkun miettii niin olihan se vähän noloa, mutta tämmöistä tämä ihmisyys joskus on.

Vierailija
36/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuulemma juppihippipunkkari, eikä se kaukana ollut. Soitin metallipändissä, mutta juppi arvoa häveten olin hippi-punkkari- ja hevimatallisti.

Ei muuten ollut ikävää aikaa, paitsi mitä nyt pari kertaa joutui lupaan olevansa menossa parturiin maanantaina.

Vierailija
37/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustahuulella on hyvä musiikkimaku!

Vierailija
38/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut indie poppari, mutta valitettavasti olin siinä vähän yksin. Yksi ihminen ei voi oikein tehdä ryhmää. 

Vierailija
39/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikertaa -75. Asuin maalla ja erilaiset ryhmät olivat jotain mitkä olivat tuttuja Suosikeista ja jenkkisarjoista. Punkkareita ja muita tuntui olevan kaukana Helsingissä tai jossain. Jälkikäteen ajatellen olin aika nörtti, mutta eihän sitä termiä vielä silloin Suomessa tunnettu. 

90-luvun alussa ajelin mopolla, pelasin C64:lla ja kuuntelin enimmäkseen heviä niinkuin suurin osa luokkatoveripojista. Mikähän tuommoisen ryhmän nimi voisi olla. Olin tosin koulukisattukin ajoittain joten varmaan luuseri olisi sopiva ryhmä. Ysärin puolivälissä tasainen harmaus jatkui lukion kautta armeijan harmaisiin. Siinäpä masentava historiikkini kaikessa lyhykäisyydessään.

Vierailija
40/49 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

discohile ja hipihtävä, rockabillykin kävi vaihtoehtona. halusin jupin mieheksi ja lasteni isäksi. hyvin onnistui, vaikkei myöhemmin enää sykäyttänyt.