Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhlittiinko teillä perheenjäsenten synttäreitä?

Vierailija
08.05.2023 |

Kun olitte lapsi, niin juhlittiinko teillä teidän tai perheenjäsentenne syntymäpäiviä? Miten?

Olen syntynyt-77. Muistan lapsuudestani joitakin syntymäpäiviä, oli ehkä joku kaveri vieraana, isä toi lahjan töistä tullessaan. Mitään lastenjuhlia en muista pidetyn. Luulen, että muutamaa vuotta vanhempi siskoni järjesteli edes jotakin tai otti valokuvan syntymäpäivänäni. Alakoululaisena synttäreitä luokkakavereille oli, mutta hoidin järjestelyt pääasiassa itse, kirjoitin kutsukortit kavereille jne. Ystävien juhlat kakkuineen ja ohjelmineen ovat jääneet paljon paremmin mieleen kuin omat. Valokuviakaan ei ole otettu kuin pari kuvaa 1v ja ehkä 4 v syntymäpäivänä eli ei ole todistusaineistoa.

En muista, että perheessä olisi koskaan millään tavalla vietetty isän tai äidin syntymäpäiviä, en edes jotenkin tajunnut että vanhemmillakin oli synttärit ennen kuin teini-iässä. En myöskään muista, että teini-ikäisten vanhempien sisarusteni synttäreitä olisi vietetty millään lailla, kun olin lapsi.

Onko tällainen ollut ihan tavallista 70- ja 80-luvuilla?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin alle 12v pidettiin juhlat. Kävi kavereita, serkkuja, kummitäti. Lahjan sain aina vanhemmilta, edelleenkin vähintään kukkia.

Vanhempien synttäreitä oli usein kakkua. Vm -77 myöskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla